Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

Operatorii telecom descoperă viaţa la ţară

Autor: | | 1 Comentarii

În următorii ani, creşterea veniturilor operatorilor de telecomunicaţii va veni de pe urma conectării locuitorilor din zonele rurale, singurul segment cu potenţial mare de creştere. La ţară succesul este condiţionat nu doar de accesibilitatea serviciilor, ci şi de eficienţa strategiilor de marketing, în care televiziunea joacă rolul principal. În urmă cu câţiva ani, jurnalele de ştiri TV prezentau povestea unui locuitor din mediul rural care îşi împărţea cartela pr

În următorii ani, creşterea veniturilor operatorilor de telecomunicaţii va veni de pe urma conectării locuitorilor din zonele rurale, singurul segment cu potenţial mare de creştere. La ţară succesul este condiţionat nu doar de accesibilitatea serviciilor, ci şi de eficienţa strategiilor de marketing, în care televiziunea joacă rolul principal.

În urmă cu câţiva ani, jurnalele de ştiri TV prezentau povestea unui locuitor din mediul rural care îşi împărţea cartela prepay cu vecinii din sat. Cartela însemna pentru el cel mai simplu mod de accesa telefonia, fără acte şi cu un consum prestabilit. Între timp, operatorii de telefonie mobilă au oferit noi produse şi servicii, dar prea puţine au ajuns să fie dedicate consumatorilor din zonele rurale.

Schimbarea a venit în anul 2005, când operatorul de telefonie Zapp a lansat un produs de telefonie mobilă ca o alternativă la telefonia fixă. „Zapp FixTel a apărut datorită unei penetrări scăzute a telefoniei fixe şi cererii în creştere de servicii de date“, spune Carmen Lazar, corporate affairs manager la Zapp.

Produsul nu a avut o promovare dedicată exclusiv consumatorului din mediul rural, dar campania a inclus spoturi publicitare televizate, radio şi acţiuni de comunicare la punctul de vânzare.

Odată cu lansarea serviciului de telefonie fixă Vodafone Acasă, operatorul de telefonie a început să acorde o mai mare importanţă promovării produselor în mediul rural. „Segmentarea pieţei este un element de bază pentru orice campanie de marketing, iar consumatorul rural este un consumator complet şi are, la rândul său, nevoie de informaţii despre orice serviciu“, afirmă Paul Markovits, senior director, brand and marketing communications al Vodafone.

Pentru marketingul acestui produs, operatorul a comandat cercetări de piaţă în mediul rural. „Iniţial, au fost testate grupuri-ţintă, pentru a obţine anumite informaţii din această piaţă, apoi s-au testat mesajele campaniei de comunicare pentru a le valida“, explică Paul Markovits.

Chiar şi mesajul campaniei - telefonul este inima casei - porneşte dintr-o idee descoperită prin cercetarea calitativă, validată ulterior prin sondaj de opinie (cercetare cantitativă).

Campania de promovare include comunicare prin canalele clasice TV, radio şi presă, alături de o componentă de marketing direct (pliante, broşuri).

Tot pentru a-şi asigura succesul în mediul rural, operatorii fac cercetări în vederea stabilirii preţului şi, de obicei, includ în ofertă convorbiri în reţelele de telefonie fixă. Este cazul Romtelecom şi Vodafone, ambii optând pentru o astfel de strategie deoarece în mediul rural preţul este unul dintre criteriile de bază în alegerea unui serviciu. La rândul său, Cosmote mizează pe tarife pentru a vinde în zonele rurale. Beneficiind de acţionariatul comun al grecilor de la OTE, operatorul mobil se adresează acestor consumatori prin oferte de abonament cu minute incluse în reţeaua de telefonie fixă Romtelecom. În aceste condiţii, ar putea exista un efect de canibalizare între aceşti doi operatori? În opinia Danei Negoescu, marketing manger mobilul Cosmote, este complementar cu telefonia fixă, prin urmare ea vede astfel de riscuri.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro