'Dacia este un lucru minunat. Cu siguranţă GM nu este Dacia însă acest segment de piaţă entry-level este foarte interesat. Sunt de admirat', a declarat Karl-Thomas Neumann, directorul general de la Opel, divizia din Europa a GM, într-un interviu acordat Financial Times. 'Cu siguranţă suntem interesaţi de acest segment', a mai spus Neumann.

Potrivit FT, GM are de gând să utilizeze noua linie de automobile low-cost pentru a înlocui locul lăsat liber ca urmare a deciziei grupului de a retrage marca Chevrolet de pe piaţa din Europa.

'Am avut Chevrolet, care arăta ca o maşină ieftină dar nu era', a spus Karl-Thomas Neumann. 'Credem că există o posibilitate pentru Opel să vină cu un produs din segmentul entry-level, mai ales acum că Chevrolet a ieşit de pe piaţă', a adăugat Neumann.

Constructorul auto Dacia, companie controlată de Renault, a devenit cel mai valoros activ din Europa al grupului francez. Vânzările de autoturisme şi SUV Dacia au crescut cu 61% în ultimii doi ani pe fondul unei pieţe auto europene care a scăzut.

Neumann a dezvăluit că GM are în vedere un mic SUV şi un model compact mai mic decât Opel Astra la preţuri similare cu cele ale modelelor Dacia, în cadrul strategiei sale de tranziţie spre segmentul entry-level. Cu toate acestea, Neumann a precizat că relansarea Opel este principala prioritate a grupului auto american GM.

Majoritatea constructorilor auto de masă, Fiat, PSA Peugeot Citroën şi Ford, au avut probleme în ultimii şase ani pe piaţa din Europa, în condiţiile în care consumatorii s-au reorientat spre opţiuni mai ieftine de la Dacia sau constructorii sud-coreeni Hyundai şi Kia

În anul 2008 mărcile GM controlau 10,4% din piaţa auto din Europa, în timp ce Dacia, Hyundai şi Kia aveau împreună 4,9%. În prezent mărcile low cost controlează 9,1% din piaţă iar GM 7,9%.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES