Piața vehiculelor combi, sau break dacă vă sună mai bine, din România este destul de redusă. Constrânși de veniturile mici să dețină, în majoritatea cazurilor, o singură mașină, românii nu par să se lase seduși ușor de autoturismele al căror principal atu este spațiul interior majorat atât pentru pasageri cât și pentru bagaje. Utilizate în special ca vehicule destinate concediului, break-urile ocupă la noi ceva mai puțin de 10% din piața autoturismelor. Cu toate acestea, anul trecut, acest segment dominat în România de Dacia Logan MCV (3.111 unități), Skoda Octavia Combi (1.180 unități) și Volkswagen Golf Variant (355 unități) a crescut cu 19,5%, peste media pieței. Momentul aparent propice pentru dezvoltarea pieței mașinilor break precum și apropierea concediilor sunt două dintre coordonatele care fac din prezentarea unei noi generații Opel Astra Sports Tourer un detaliu important. Testul internațional al modelului Astra Sports Tourer s-a desfășurat în Portugalia, de-a lungul drumurilor virajate din faimoasa vale Douro – renumită pentru cultivarea strugurilor din care ia naștere vinul de Porto – dar și pe autostrada care leagă această superbă zonă de Porto.


Așa cum era de așteptat, noul break german ne-a întâmpinat cu același design modern și atractiv ca și varianta de bază Astra hatchback despre care ați putut citi în paginile revistei Capital cu doar câteva săptămâni în urmă. Modificarea radicală apare în zona din spate a vehiculului, acolo unde sloganul Opel „măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană”, se traduce printr-un design sportiv și elegant totodată. Cea mai nouă generaţie a break-uliui Opel, a zecea, are dimensiuni similare cu cea anterioară, având o lungime de 4.702 mm, o lăţime de 1.871 mm (cu oglinzile exterioare pliate) şi o înălţime de 1.510 mm. Cu toate acestea, mașina asigură, surprinzător, un spațiu mai amplu pentru pasageri şi bagaje. Şoferul beneficiază de o zonă pentru cap mai mare cu 26 mm, iar pasagerii din spate se pot bucura de un spaţiu pentru picioare crescut cu 28 mm. Unde mai pui că în portbagaj încap 540 de litri de bagaje dacă sunt utilizate ambele rânduri de scaune sau chiar 1.630 litri dacă bancheta din spate este pliată. 
Lăsând deoparte capitolul spațiu – cel mai important atunci când vorbim despre un break – să spunem că în noul Astra Sports Tourer funcționalitatea se află la cote superioare, iar un exemplu este noul sistem de deschidere/închidere a hayonului care poate fi acționat prin simpla mișcare a piciorului sub bara din spate. Un alt atu al modelului este gama de motoare declinată în cinci variante de putere – de la 100 la 200 CP – pentru cei care preferă propulsoarele alimentate cu benzină și patru dieseluri cu puteri cuprinse între 95 CP și 160 CP. Ideea de eficiență este prezentă și în această zonă, fapt demonstrat de consumul redus și emisiile de CO2 scăzute ale noii generații de propulsoare. Și, dacă tot vorbim de eficiență, să spunem că aceasta este împinsă la extrem de inginerii Opel prin reducerea greutății vehiculului cu mai bine de 110 kg, fapt ce asigură un consum mai redus de carburant și o agilitate crescută.

Toate aceste detalii și-au jucat pe deplin rolul în timpul testului, noul model Astra ST arătând îndârjire în timpul accelerărilor prelungite și o stabilitate demnă de invidiat în viraje. E drept că modelul testat de Capital a fost echipat cu cel mai puternic motor diesel, 1.6 BiTurbo CDTI care dezvoltă 160 CP. Pentru că mașina poate fi comandată în România din această lună să spunem și că prețul minim este de 15.820 de euro (Selection, 1.4 ECOTEC – 100 CP) acesta putând urca până la 23.980 euro (Innovation, 1.6 CDTI – 136 CP, cutie automată).