SE INTAMPLA ACUM!

Actualitate Auto

TEST Opel Astra, o stea tot mai strălucitoare

Autor: Robert Stan | duminică, 31 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Germanii de la Adam Opel AG au lansat anul trecut o nouă variantă a modelului Astra. Cu un design foarte apropiat de cel al modelului anterior, vehiculul are ca atuuri tehnologia şi comportamentul rutier. VW Golf şi Ford Focus au un rival mai puternic în clasa compactă.

Cine îşi închipuie că în goana lor de a scoate pe piaţă cât mai multe crossovere şi SUV-uri producătorii auto uită de segmentele de bază ale pieţei europene, B şi C, se înşală amarnic. Chiar dacă modele de vehicule cu garda la sol majorată şi, eventual, tracţiune integrală ies pe piaţă ca ciupercile după ploaie, subcompactele şi compactele clasice continuă să deţină supremaţia cu vânzări anuale de peste 2,5 milioane de unităţi fiecare. Aşa se face că variante noi ale unor modele deja consacrate precum Ford Fiesta, Renault Clio sau Volkswagen Polo – dacă vorbim despre clasa B şi Volkswagen Golf, Ford Focus sau Opel Astra – dacă vorbim despre clasa C, sunt lansate de fiecare dată când apetenţa publicului pentru un anume model scade.

În clasa compactă (C), Opel pare să fi venit cu un nou Astra la momentul potrivit. Ford a lansat de ceva vreme un nou Focus, iar liderul absolut al segmentului, Volkswagen Golf, suferă în urma scandalului Dieselgate. În acest context, un vehicul cu o tehnologie mult superioară celui anterior şi cu un design doar uşor îmbunătăţit pare a fi, în viziunea Opel, soluţia optimă. Încă de la jumătatea anului trecut, înainte de declanşarea scandalului emisiilor, Golf dădea semne de oboseală în timp ce Focus creştea în acelaşi ritm cu un Astra de generaţie veche. Chiar dacă apariţia unei noi generaţii Astra, K, părea să garanteze un viitor roz, din spate apărea un rival extrem de puternic, Peugeot 308, iar Renault ameninţa cu lansarea unui nou Megane. Ei bine, deocamdată, Opel Astra stă foarte bine în raportările privind piaţa europeană, iar clienţii par să fi înţeles imensul avans tehnologic pe care îl aduce cu sine noul model.
În privinţa designului nu sunt multe de spus. Se pare că oficialii Opel au preluat ideea celor de la Volkswagen şi Porsche care suţin că un model de succes – în cazul lor Polo, Golf sau 911 – nu trebuie modificat major pentru a nu deranja clienţii care şi-au dovedit deja aprecierea pentru ele. Prin urmare, noul Astra nu diferă decât pe ici, pe colo, prin punctele esenţiale de cel precendent.

Odată pătruns în interior, lucrurile se schimbă radical. Ergnomia, deja destul de bună, este împinsă către perfecţiune, iar fluiditatea liniilor dă ideea de simplitate şi modernism. E drept că suportul metalic pentru telefon de pe consola centrală te induce în eroare dând impresia unui sertar şi că meniul sistemului multimedia îţi dă câteva bătăi de cap până îi înlelegi modul de funcţionare, însă aceste detalii pălesc în momentul în care învârţi cheia în contact.
Modelul testat, în echipare Innovation şi dotat cu propulsorul 1.4 DI Turbo, alimentat cu benzină, a dovedit o vivacitate uimitoare. Asta în ciuda faptului că jumătate din drumul parcurs a fost pe un soare orbitor răsărit fără logică la jumătatea lui decembrie, iar cealaltă jumătate prin drumuri de munte acoperite cu apă, zăpadă sau chiar gheaţă. La prima vedere, un motor de 1.4 litri care dezvoltă 150 CP şi accelerează vehiculul de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde pare o interesantă unealtă de marketing şi atât. Ei bine, acest propulsor Opel chiar face ceea ce promit inginerii germani şi îşi arată rezervele de putere exact când ai nevoie de ele. Totodată, suspensia pare ceva mai dură decât în cazul variantelor anterioare ale modelului Astra ceea ce induce şi un comportament rutier îmbunătăţit. Nici sistemul de direcţie nu strică armonia răspunzând destul de corect comenzilor şi dând încredere şoferului.

E drept că nu ar fi stricat ceva mai mult feedback, dar ar fi incorect să blamăm Opel pentru o tendinţă sesizabilă în întreaga industrie. Cert este că noul Opel Astra este la ani lumină faţă de varianta anterioară şi că, de această dată, atât Volkswagen Golf cât şi Ford Focus au un rival pe măsură. Unul ale cărui preţuri încep de la 16.260 de euro pentru echiparea Selection dotată cu propulsorul 1.0 XFL de 105 CP şi urcă vertiginos până la peste 25.000 de euro. Și dacă în calcul sunt luate şi câteva echipamente opţionale - extrem de interesante şi utile dar scumpe - precum difuzorul de parfum, camera pentru mersul cu spatele, farurile LED şi navigaţia Navi 900 IntelliLink, scaunul AGR pentru şofer sau tapiţeria din piele, preţul ajunge foarte aproape de limita de 30.000 de euro.

Caracteristici tehnice Opel Astra:

Motor 1.4 Di Turbo

Capacitate cilindrică 1.399 cmc

Putere 150 CP

Combustibil benzină

Viteza maximă 215 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h 8,5 sec.

Consum mediu 5,1

l/100 km

Emisii CO2 117 g/km

Preţ 29.484 euro

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii