Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Media

Online-ul ia din bugetele de print şi TV

Autor: | | 1 Comentarii

Dacă tehnologiile și recesiunea schimbă stilul de viață al consumatorilor, publicitatea urmează tendința, iar digitalul consumă tot mai mult din bugetele clienților

Publicitatea românească începe să-şi revină: industria de profil a înregistrat o evoluţie stabilă în perioada 2012 -2013, valoarea totală netă a pieţei locale menţinându-se la 305 milioane de euro, arată datele Media Fact Book. Şi 2014 se anunţă al treilea an consecutiv de stabilitate: tot Media Fact Book estimează că piaţa românească de publicitate va creşte în acest an cu circa 0,33%, apropiindu-se de 306 milioane de euro.

Pe măsură ce recesiunea a afectat încrederea consumatorilor şi bugetele de marketing ale companiilor, şi canalele de comunicare - televiziunea, presa tipărită, marketingul direct, marketingul viral, BTL-ul (publicitatea neconvenţională), outdoorul sau PR-ul - au fost afectate. Internetul a fost singurul mediu care a făcut excepţie de la această tendinţă - cheltuielile publicitare online au crescut de cinci ori, din 2007 încoace. Ba mai mult, internetul a ajuns al doilea cel mai important mediu de advertising în România, după televiziune. (Din datele existente în piaţă, ordinea mediilor, ca importanţă în alocarea de bugete, este: TV, care continuă să aspire 63% din totalul investiţiilor în publicitate (193 de milioane de euro), online (15%, mai ales cu ajutorul volumelor investite în Facebook şi SEM - publicitatea prin motoarele de căutare (Google, Yahoo)), outdoor – Out-Of-Home (9%), print (6%) şi radio (6%)).

Iar perspectivele sunt încurajatoare: piaţa de digital din România ar putea ajunge în câţiva ani să însemne 20% din întreaga piaţă de publicitate, potrivit lui Nir Refuah, directorul general al MRM România, agenţia de digital marketing membră a grupului de comunicare McCann WorldGroup România. Aşadar, publicitatea online – pe care Media Fact Book o estimează la 46 de milioane de euro în 2013 – are destul loc de creştere. Nu degeaba internetul a devenit o sursă de informaţie considerată cu 35% mai credibilă decât televiziunea, potrivit unui studiu al Media Brands (parte a holdingului de publicitate Interpublic) şi nu fără motiv PricewaterhouseCoopers estimează că, în următorii cinci ani, cheltuielile pe platformele digitale şi mobile vor fi de zece ori mai mari în raport cu cheltuielile alocate platformelor nondigitale şi fixe.

Deja publicitatea online a devenit  parte integrantă a oricărei campanii de promovare a unui produs, iar argumentul cel mai puternic pentru a lua în considerare această formă de publicitate nu este atât mărimea publicului potenţial-expus, cât ceea ce în marketing se numeşte relevanţă; o regulă nescrisă a industriei de advertising spune că jumătate din publicitatea tradiţională nu ajunge la audienţa potrivită. În cazul publicităţii pe internet, acest handicap este redus/recuperat prin sistemul „pay-per-click“ – advertiserul plăteşte doar când consumatorul face clic pe o reclamă. Un motiv în plus este şi creşterea continuă a numărului firmelor prezente exclusiv online, cum sunt site-urile de comerţ. Evoluţia cheltuielilor locale pentru reclame a urmat tabloul european al publicităţii, aflate în cel mai dificil moment al lor din ultimele decenii.

Internetul sfidează criza publicităţii

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro