Cei 10 câştigători au fost selectaţi din peste 180 de idei înscrise în competiţie, iar fiecare proiect câştigător va primi până la 32.000 de euro şi consultanţă de business pentru un an. Un număr de 20 de finalişti au primit şapte luni de consultanţă şi sprijin financiar de până la 1.500 de euro fiecare, pentru realizarea studiilor de fezabilitate.

În total, în cele doua ediţii Fabricat în Ţara lui Andrei, OMV Petrom a acordat granturi de peste 700.000 de euro şi peste 2.000 ore de consultanţă pentru susţinerea afacerilor sociale nou create.

Programul susţine idei de afaceri care rezolvă probleme sociale, generează locuri de muncă şi aduc valoare economică şi socială în comunităţile româneşti. Cei 10 antreprenori sociali îşi propun să genereze peste 35 de locuri de muncă în primul an de activitate şi să genereze venituri pentru încă 78 de localnici. Printre domeniile abordate de cele 10 afaceri sociale se regăsesc asigurarea de îngrijire la domiciliu pentru vârstnici, producţia de plante aromatice, legume bio, uleiuri vegetale sau accesorii vestimentare cusute de mână.

"Toate proiectele de afaceri sociale selectate sunt în comunităţi mici, în zone cu mai provocări economico-sociale. Am fost impresionată de varietatea experienţei anterioare a antreprenorilor. Am avut o mare bucurie să văd doi preoţi câştigători, care ne-au dat încredere în vocaţia Bisericii pentru astfel de afaceri sociale', a declarat Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom.

CEO-ul companiei OMV Petrom a subliniat că selecţia câştigătorilor a fost dificilă, iar managerii cu experienţă internaţională care au făcut parte din juriu au alocat o zi întreagă pentru evaluarea ideilor de afaceri sociale.

"Avem de luat decizii de investiţii pentru sute de milioane şi nu petrecem 12 ore o dată (precum în cazul jurizării ideilor de afaceri sociale – n.a.), ci în etape", a spus Mariana Gheorghe.

La prima ediţie a programului, afacerile sociale câştigătoare au creat 56 de locuri de muncă, au instruit peste 350 de persoane pentru un loc de muncă şi au generat venituri pentru 217 persoane, a precizat Mona Nicolici, manager Sustenabilitate OMV Petrom.

"La patru ani de la prima investiţie OMV Petrom în antreprenoriat social, ne bucurăm să vedem că am susţinut business-uri viabile, cu doi ani vechime şi un impact puternic – social şi economic. Afacerile sociale pot fi o soluţie pe termen lung pentru România. Ele creează locuri de muncă şi venituri indirecte, aduc fonduri la bugetul local şi, în acelaşi timp, adresează probleme sociale. Nu este uşor – în viaţa unui antreprenor social apar numeroase dificultăţi – dar prin perseverenţă şi "reinventare" constantă, afacerile sociale îşi pot demonstra viabilitatea. Fabricat în Ţara lui Andrei nu e doar un program de granturi, ci şi o şcoală de antreprenoriat social pentru oamenii cu iniţiativă, care vor să schimbe în bine viaţa comunităţilor mici din România", a declarat Mona Nicolici. AGERPRES