În urmă cu zece ani, Bezos a hotărât să îşi deschidă un magazin online exclusiv pentru cărţi, care a ajuns în prezent să valoreze 150 de miliarde de dolari.

Pentru a porni mica afacere, patronul Amazon a împrumutat 300 de mii de dolari de la părinţii săi, fiind sigur în proporţie de 70% că investiţia poate fi nerentabilă. Atunci când magazinul virtual s-a lansat primul milion de dolari a fost plasat în firmă de către un grup de 15 investitori, printre care se aflau rude prieteni şi colegi de pe Wall Street de-ai lui Bezos

Sediul companiei se afla într-un garaj, având doar trei staţii de lucru Sun Microsystems, iar ca să facă rost de mese ieftine pentru computere, CEO Amazon a achiziţionat trei uşi din care a confecţionat ceva ce părea a fi suporturi cu balamale. În prezent, uşile îndoite servesc drept mese iar calculatoarele stau sprijinite cu cărţi.

Evaluat la peste 150 miliarde de dolari, Amazon devine cel mai valoros brand al lumii. Nici un brand din Europa Centrală și de Est nu a intrat încă în Global 500. Apple și Google nu reușesc să țină pasul cu modelul de creștere al brandului Amazon. Totodată, brandurile din China au crescut ca pondere valorică în clasament de la 3% la 15% în ultimii 10 ani.