Astfel, până la data de 30 septembrie 2017 inclusiv, asiguraţii Omniasig (persoane fizice) care au înregistrat o daună cu o valoare de până la 1.000 euro, pot face autoconstatarea acesteia. Poliţa respectivă trebuie să aibă inclus riscul ‘fenomene atmosferice’. 

Compania precizează că documente necesare pentru avizarea daunelor în cazul asigurărilor pentru locuinţe sunt următoarele: 
copia cărţii de identitate; copia ultimei facturi de furnizare energie electrică sau copie act proprietate locuinţă; 
fotografii ale imobilului avariat – minim 10 fotografii cu locaţia avariată, inclusiv cu identificarea imobilului (numărul); 
identificarea bunurilor avariate, caracteristicile acestora şi suprafaţa avariată – declaraţie / schiţă. 

În cazul asigurărilor casco sunt necesare următoarelor documente: copia cărţii de identitate; copia talonului; 
fotografii ale autovehiculului avariat – minim 10 fotografii cu reperele avariate şi obligatoriu seria şasiu; identificarea reperelor avariate – declaraţie. 

Compania menţionează a adaptat în beneficiul asiguraţilor săi procedurile de avizare şi soluţionare a dosarelor de daună, cu scopul de a facilita accesul acestora la plata despăgubirilor în urma fenomenelor meteo extreme ce au afectat judeţele din vestul ţării în perioada 16-17 septembrie 2017. În acest fel, timpul de analiză şi de despăgubire efectivă a daunei este redus semnificativ, pentru ca asiguraţii să îşi poată remedia în cel mai scurt timp paguba suferită. 
Sursa: Agerpres