Compania Sunrise Nutraceuticals a comercializat amestecul de băuturi sub formă de pulbere Elimidrol ca având o "rată de succes ridicată … în depășirea retragerii de opiacee" și a spus că ar putea ajuta oamenii să "scape de dependență permanent", potrivit unei declarații a Comisiei Federale de Comerț.

Dar produsul, pe care Sunrise l-a vândut online pentru 75 de dolari, nu conține nici un ingredient care a fost dovedit științific pentru a ajuta la tratarea dependenței de droguri sau a altor simptome de dependență. În schimb, a fost compus în principal din extracte din plante, cum ar fi balsam de lamaie, rădăcină de ghimbir, ginseng și coajă de magnolie, plus o mână de vitamine și minerale, cum ar fi vitaminele B și C.

FTC a dat în judecată Sunrise pentru că au făcut „afirmații înșelătoare” și vor trimite cecuri în valoare de 210.000 de dolari persoanelor care au cumpărat Elimidrol, dintre care mulți au folosit produsul pentru a scăpa de dependența de analgezice opioide.

"Dependența de opiacee a avut un efect extraordinar asupra publicului american", a declarat Jessica Rich, directorul Biroului pentru Protecția Consumatorului al FTC, "prin comercializarea produselor lor nedovedite, acești inculpați au împiedicat oamenii să caute un tratament legitim".

Sunrise este una dintre sutele de companii de suplimente care au fost dați în judecată de către FTC pentru presupusele declarații false în ceea ce privește sănătatea.

În timp ce suplimentele ar putea suna inofensiv, multe sunt inutile, înșelătoare sau chiar periculoase. Industria suplimntelor de 37 de miliarde de dolari este în mare parte nereglementată: agențiile care o supraveghează acționează doar când constată că un supliment a rănit pe cineva. Ca urmare, pilulele și pulberile care se dovedesc a fi legate de afecțiuni cum ar fi cancerul sau pietrele la rinichi pot fi retrase doar după ce au rămas pe rafturile drogheriilor luni de zile.

"În SUA, suplimentele alimentare nu sunt pre-testate pentru siguranță și eficacitate", a spus S. Bryn Austin, profesor de științe comportamentale la Harvard T.H. Chan Școala de Sănătate Publică, a declarat Business Insider. "Aceasta înseamnă că cei care consumă suplimente nu au cum să știe dacă în cutie sau în sticlă se află ce este pe etichetă.Nu există nici o modalitate să știi sigur că ceea ce este în produs este sigur.”.