Potrivit studiului, Grundig îşi reconfirmă angajamentul în combaterea crizei globale a risipei de alimente, prin lansarea iniţiativei „Respect food”, marcată de filmul manifesto „I am Food”, cu ocazia Zilei Mondiale a Alimentelor.

Grundig încurajează consumatorii să se implice activ în lupta împotriva risipei de alimente, prin adoptarea unui stil de viaţă sustenabil, pornind de la deviza „Irosirea alimentelor înseamnă irosirea vieţii”.

Platforma globală respectfood.com include informaţii şi sfaturi despre adoptarea unui stil de viaţă sustenabil, dar şi reţete de preparate culinare ce ajută consumatorii să reducă risipa de hrană.

„Soluţia este clară! Lupta împotriva irosirii alimentelor începe acasă. Ca brand global şi responsabil, Grundig militează pentru diminuarea risipei alimentelor. Prin intermediul mesajului campaniei noastre, încurajăm pe toată lumea să preţuiască hrana, deoarece aceasta este singura modalitate de a transforma planeta noastră în cea mai bună casă pentru noi”, a declarat Hakan Bulgurlu, CEO Arcelik Group, din care face parte Grundig.

Conform datelor ONU, în fiecare zi se produce suficient pentru a hrăni 12 miliarde de oameni şi, totuşi, o treime dintre alimente este risipită. Aproape un miliard de oameni suferă de subnutriţie, în timp ce 30 – 50% din cantitatea totală de alimente aruncate provine chiar din bucătăriile noastre.

„Trebuie să ne schimbăm modul de gândire, să ne asumăm responsabilităţi. Este important să reamintim lumii că hrana este o resursă limitată, de aceea ar trebui să acordăm o deosebită atenţie la ceea ce punem în coşul de gunoi. Prin adoptarea principiului Zero Waste Food chiar şi pentru o zi pe săptămână, putem avea o contribuţie semnificativă. Îi invităm pe toţi să se alăture luptei noastre împotriva risipei de alimente’, a menţionat Hakan Bulgurlu.

În studiu, europenii au declarat că alimentele cel mai frecvent irosite sunt fructele (51%) şi legumele (52%). Alte alimente des irosite sunt pâinea (38%) şi produsele lactate (17%). Dulciurile se situează la polul opus, fiind cel mai puţin risipite (doar 3%).

Grundig face parte din Arcelik A.Ş, principalul producător de electrocasnice din cadrul Koc Group, companie listată în Top 500 Fortune Global.

Grundig este producător global de aparate electrocasnice şi electronice şi lider european al pieţei de produse electronice pentru casă. Produsele Grundig sunt fabricate preponderent în fabricile din Europa şi comercializate în peste 65 de ţări din întreaga lume.