CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

România, unită cu Ungaria prin autostradă: Nădlac-Arad este gata!

Autor: |

Cea mai mare parte a autostrăzii Nădlac - Arad se va deschide azi circulaţiei rutiere, deşi lucrările nu sunt încă finalizate. Nu are montate panourile antiorbire şi nici gardurile de pe margine. Constructorii dau însă asigurări că ce a mai rămas de făcut nu va pune în pericol vieţile şoferilor şi că totul va fi gata până la sfârşitul lui ianuarie. În urmă cu exact trei ani aceeaşi promisiune o făceau şi constructorii care au deschis circulaţiei autostrada Arad-Timişoara, potrivit digi24.ro.

Muncitorii lucrează de zor la primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad. Chiar dacă drumul de mare viteză ar fi trebuit inaugurat în ianuarie anul viitor, constructorul a decis să-l deschidă circulaţiei mai devreme, pentru a uşura accesul către vamă, înainte de sărbători. „Unele le vom termina până la sfârşitul lui ianuarie, altele vor mai dura un pic, mă refer în principal la racordul electric pentru asigurarea iluminatului în nodul rutier care durează mai mult”, spune Adrian Adler, reprezentantul constructorului autostrăzii Nădlac – Arad, citat de digi24.ro

Experienţa din anii trecuţi ne arată însă că promisiunile nu sunt întodeauna respectate. Pe autostrada dintre Arad şi Timişoara, de exemplu, telefoanele de urgenţă lipsesc şi acum iar în parcări nu fost montate toaletele.

Şi autostrada Sibiu-Orăştie a fost dată în folosinţă în noiembrie, înainte să fie consolidate dealurile din apropiere. Asta chiar dacă autorităţile ştiau că în zonă se produc des alunecări de teren. Iar în mai puţin de două săptămâni, primele crăpături au apărut deja în asfaltul proaspăt.  

Legătura cu Vestul, încă inpracticabilă

Capital.ro a scris încă de la începutul lunii că Drumul spre Occident e plin de obstacole

Constructorul a reuşit să termine parte din lucrări şi datorită vremii. Reprezentanţi ai CNADNR ne-au declarat recent că până la finele anului în curs sunt şanse foarte mari să fie dechişi circulaţiei încă 28 de kilometri din autostrada A1 Bucureşti-Nădlac. Mai exact, primul lot al tronsonului Nădlac-Arad, cu o lungime de 22,2 kilometri şi încă 6 kilometri din lotul 2, pentru a putea face legătura cu nodul rutier de la Pecica, scria evz.ro la începutul lunii decembrie.

Deşi există această speranţă, şoferii nu se vor putea bucura însă de noua autostradă decât până la graniţă. Motivul, partea ungară nu a finalizat lucrările la bucata de autostrada de la Mako la autostrada făcută de constructorul din România.

Mai multe detalii pe evz.ro

 

Promisiuni mari pentru 2015

Pentru 2015, promisiunile autorităţilor sunt de ordinul sutelor, astfel că am putea asista la un nou record. Doar că depinde de alocările bugetare pentru continuarea lucrărilor. Banii din supra-acciză nu au ajuns la drumuri, iar în decembrie 2015 expiră termenul la absorbţia fondurilor europene alocate pentru perioada 2007-2013.

Citiţi şi: Estimările s-au adeverit: Cel mai slab an pentru autostrăzi!

La începutul anului, oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimau că, în 2014, se vor finaliza lucrările la 93 km de autostradă. Dar, în primăvară, au rectificat datele.

Astfel, cei 93 de kilometri de autostradă au intrat la apă, fiind reduşi la jumătate. Doar că, la final de an, observăm că nici aceste calculele nu au fost bine realizate. În urmă cu o lună, mai exact cu doar două zile înainte de turul al doilea de scrutin al alegerilor prezidenţiale, premierul Victor Ponta împreună cu actualul ministru al transporturilor, Ioan Rus, au inaugurat 22,1 kilometri de autostradă. Conform contractului semnat în 2011 cu italienii de la Impregilo, pe cei 22,1 km dintre Cunţa şi Sălişte (lotul 3 al tronsonului Sibiu-Orăştie) trebuia să circulăm din aprilie 2013. Astfel, rezultă o întârziere de aproape 20 de luni. Principala cauză a fost alunecarea de teren, care, potrivit constructorului, nu a fost menţionată în studiul de fezabilitate , astfel că italienii au fost nevoiţi să efectueze noii studii de amploare. Mai mult, la sfârşitul lunii martie era foarte aproape ca înţelegerea între CNADNR şi Impregilo să se rupă, precum anunţa ministrul transporturilor de atunci Dan Șova.

Întârziere de 20 de luni

O întârziere de 20 de luni se înregistrează şi la tronsonul Nădlac-Arad, unde contractele cu primii constructori au fost reziliate, în noiembrie 2012 cel cu Romstrade, iar în iulie 2013 cel cu Alpine. Guvernului Ponta i-a trebuit mai mult de un an de zile pentru fiecare lot să găsească noi constructori, astfel că lucrările au intrat în conservare. În urmă cu o lună conducerea CNADNR ne-a precizat că până la sfârşitul anului în curs sunt şanse foarte mari să fie deschişi circulaţiei încă 28 de kilometri din acest tronson. Mai exact, primul lot, cu o lungime de 22,2 km, şi încă 6 km din lotul 2, pentru a putea face legătura cu nodul rutier de la Pecica.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

22 septembrie 2016

Când va fi gata cea mai așteptată autostradă din România

Transporturi si Infrastructura

21 septembrie 2016

Blue Air lansează 4 noi rute din Bucureşti şi Iaşi

Transporturi si Infrastructura

20 septembrie 2016

Alstom a lansat trenul Coradia iLint cu zero emisii

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii