”Sunt opt trenduri spre care merge piaţa de curierat la nivel european. Prima, bineînţeles, se referă la e-commerce, a cărui tendinţă este să se dubleze în următorii ani. Apoi, vorbim despre soluţia Last Mile, prin care clientul îşi poate ridica coletul din anumite locuri. Al treilea trend va fi livrarea, în care toţi actorii din piaţă vor merge pe livrare 24 de ore. O altă direcţie este e-Food, unde deja în Europa se află în trend ascendent. Foarte mult se discută despre Urban Logistic. Dacă în România infrastructura ne influenţează foarte mult în sens negativ, în Europa deja se merge pe marile oraşe. E-market, o altă tendinţă la nivel european, unde 28% din piaţă aparţine Amazon. Au o forţă fantastică, inovează. În SUA, 50% din e-commerce este făcut de Amazon”, a declarat Lucian Aldescu, CEO DPD România.

În acelaşi context, reprezentantul companiei de curierat a menţionat că direcţiile spre care se îndreaptă piaţa europeană de servicii poştale şi curierat vizează big data, drone şi lockere mobile.

”Vorbim, apoi, de tendinţa numită big data, care înseamnă să avem informaţii despre destinatar, despre când doreşte livrarea, cum doreşte livrarea. O ultimă direcţie sunt aceşti roboţi care devin realitate, dar care sincer cu greu vor înlocui livrarea uşă la uşă. Există aceste drone, pentru care noi am obţinut o licenţă de zbor în Franţa. Există tot felul de roboţi care merg pe pământ şi se doreşte să livreze comenzi. Există lockere mobile, o nouă soluţie ingenioasă, unde vedem o dezvoltare în viitorul apropiat. În România, vorbim despre o piaţă de curierat în creştere foarte bună, undeva la 20%, cu 30% în plus la nivelul de colete. Asta înseamnă că şi preţul a scăzut per colet livrat”, a spus Aldescu.

Reprezentanţii companiilor de curierat şi servicii poştale prezente pe piaţa din România se întâlnesc joi, la Bucureşti, cu oficiali ai autorităţilor de reglementare pentru a discuta despre dezvoltarea pieţei locale de curierat, soluţii integrate pentru curieri, timpul de livrare şi serviciile suplimentare oferite de curieri, provocările legate de lipsa de personal, defalcarea costurilor legate de plata cu numerar şi de e-payment. (Sursa: Agerpres)