Acuzația adusă producătorului francez a dus deja la o scădere a acțiunilor cu 4,4%, în cida faptului că oficialii companiei neagă utilizarea așa-numitelor „defeat devices” care limtează emisiile de oxizi de azot în timpul testelor, dar permit revenirea lor la normal în timpul utilizării de zi cu zi.

Încă din ferbuarie, PSA a intrat în atenția autorităților franceze devenind al patrulea producător suspectat că a „păcălit” testele de emisii după Volkswagen – care a fost și dovedit, Renault și FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Un oficial al PSA a recunoscut pe atunci că tratarea emisiilor din motoarele diesel a fost redusă în mod deliberat la temperaturi ridicate, pentru a îmbunătăți eficiența vehiculelor și a reduce emisiile de dioxid de carbon (CO2) în cazul conducerii în afara orașului, fapt ce permite emisii de  oxizi de azot NOx mai mari.

Potrivit lui Le Monde, un document intern PSA obținut de anchetatorii francezi (DGCCRF) include o discuție despre necesitatea de a face „dispozitivul (n.n – de păcălire a testelor de emisii)  mai puțin evident și vizibil „. Cu toate acestea, PSA insistă că nu există nimic fraudulos sau ilegal cu privire la calibrarea motoarelor sale. „PSA neagă orice fraudă și reafirmă ferm pertinența deciziilor sale tehnologice”, a anunțat compania astăzi, după apariția articolului din Le Monde.

Articolul publiart de Le Mnde vine cu doar trei zile înainte de debutul expoziției auto de la Frankfurt, eveniment la care grupul PSA a a nunțat că se va prezenta doar cu marca Citroen. Detalii despre acest eveniment major al industriei auto mondiale puteți citi în ediția de luni, 11 septembrie, a revistei Capital.