Asamblat la uzina franceză din Flins, ca și colegul său de Alianță, Renault Clio, noul Nissan Micra este, fără doar și poate, unul dintre cele mai atractive modele din segmentul B al pieței europene. De altfel, chiar șeful Alianței Renault – Nissan, Carlos Ghosn, anunța în momentul prezentării mondiale de la expoziția auto pariziană că „a

 

cincea generație Micra este revoluționară și va ridica standardele și asteptarile clienților cu privire la ceea ce poate și ar trebui să ofere un hatchback”. Liniile puternice, unghiurile ascuțite și partea frontală agresivă deosebesc radical micul Micra de rivalii săi din segment, în majoritatea lor mult mai „liniștiți” din acest punct de vedere. Surprinși fără îndoială de exterior, clienții tradiționali ai Nissan Micra pot avea o revelație și la intrarea în habitaclu. Grație majorării lungimii cu nu mai puțin de 174 mm și a lățimii cu 78 mm, noua variantă asigură un spațiu interior suplimentar binevenit pentru orice vehicul din clasa mică (B). Apoi, bordul simplu, curat, dominat de ecranul de 7 inci, amplasat central, care permite accesul la sistemele audio și de navigație, telefonul mobil, aplicațiile online sau asistența vocală Siri via Apple CarPlay are un impact vizual pozitiv. La nivel tehnologic, noul Nissan Micra țintește către vehiculele din segmentele superioare având în dotare, în funcție de echipare, Lane Departure Prevention – prezent incă de versiunea de bază, sistemul de frânare de urgență cu funcție de recunoaștere a pietonilor – o premieră pentru vehiculele Nissan din Europa, Intelligent Around View Monitor, Traffic Sign Recognition, High Beam Assist și Blind Spot Warning. În plus, sistemul de sonorizare Bose Personal, cu șase incinte acustice, include două boxe înglobate în tetiera scaunului pentru șofer.

 

Laude și dezamăgiri

Varianta testată de Capital pe șoselele din România, de-a lungul a mai bine de 600 de kilometri, Tekna, dotată cu propulsorul turbo de 0,9 litri alimentat cu benzină și cu o cutie manuală cu cinci trepte a dezvăluit un comportament demn de laudă pe străzile din orașe sau pe șoselele de munte pline de viraje. Balansul lateral este stopat din fașă grație unui sistem de suspensie bine calibrat, iar cei 90 CP ai micului motor cu o capacitate cilindrică de doar 898 cmc, își fac pe deplin datoria dacă îi strunești fără ambiții de pilot de raliu. Din nefericire, sistemul de transmisie nu se ridică la nivelul așteptat, în anumite momente dând impresia că vehiculul a întâlnit un puternic curent de aer din sens opus. Totodată, cei trei cilindri ai motorului devin gălăgioși atunci când sunt forțați să lucreze la turații superioare și, în ciuda insonorizării, transmit o parte din  supărarea lor către habitaclu.

În privința prețurilor de catalog, noul Nissan Micra se plasează în partea de sus a segmentului. Cea mai ieftină variantă (Visia, 1.0 – 70 CP) costând 11.990 de euro. În același timp, versiunea de bază a lui Renault Clio (Life, 1.2 – 75 CP) are un preț de 10.650 euro, Peugeot 208 (Access, 1.2 – 68 CP) costă 10.601 euro, iar Opel Corsa (Selection, 1.2 – 70 CP) 11.110 euro. Mai scump decât modelul nipon este, deocamdată, doar noul Ford Fiesta (Trend, 1.1 – 70 CP) care are un preț de 12.400 euro. Atât Micra cât și Fiesta au însă linii de echipare mai bogate decât rivalii menționați. Prețurile pentru modelele de mai sus corespund variantelor cu cinci uși.