Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Industrie

Nicolas Maure: În condițiile de acum, riscul să părăsim uzina Dacia de la Mioveni este zero

Autor: | | -1 Comentarii

Directorul general al Automobile Dacia, Nicolas Maure, a vorbit cu Capital despre motivul lipsei noutăților mărcii autohtone de la Geneva Motor Show, importanța programelor „Rabla“ și „Prima mașină“ pentru piață, dar și despre motivele automatizării uzinei de la Mioveni.

Capital: Cum interpretaţi faptul că, în ciuda programului Rabla, parcul auto românesc a îmbătrânit anul trecut?

Nicolas Maure: Programul Rabla nu este suficient. Doar cu 25.000 de tichete nu avem cum să luptăm împotriva îmbătrânirii parcului auto. Am văzut raportul înmatriculărilor şi, pe lângă vârsta medie în creştere, parcul auto are în componenţă multe autoturisme mai bătrâne de 16 sau chiar 20 de ani. 70% din parc are peste 9 ani. Cu toate acestea este limpede că programul are rolul său. Vă daţi seama că rezultatul ar fi fost mult mai grav fără Rabla. În plus, vânzările către persoane fizice se fac în majoritate prin acest program. În cazul nostru, Dacia – Renault, mai bine de 80% din totalul vânzărilor către persoane fizice se desfăşoară prin Rabla. Există, e adevărat, şi problema sezonalităţii. Faptul că programul demarează în aprilie-mai şi ţine până în noiembrie induce nişte curbe de vânzări care nu sunt benefice pentru afaceri fie că vorbim de producţia uzinei din Mioveni, fie că ne referim la reţeaua de vânzări. Tocmai de aceea am solicitat Guvernului să gândească un program Rabla multianual care să se desfăşoare neîntrerupt doi – trei ani şi care, dacă este posibil, să susţină un volum mai mare de vehicule.

Capital: Pentru ca programul Rabla să aibă efecte pozitive este deci nevoie de măsuri complementare.

Nicolas Maure: Pentru a diminua importul de vehicule de ocazie foarte vechi cred că sistemul de taxe – fie că vorbim de taxe de mediu sau locale – poate fi îmbunătăţit. Există deja propuneri venite din partea APIA şi a unei firme de consultanţă privind o evoluţie a sistemului de taxe de mediu şi locale, dar şi intenţia de a reglementa mai clar şi mai strict maşinile înmatriculate în străinătate care circulă în România. În plus este nevoie şi de o mai mare atenţie a Registrului Auto Român sau a Ministerului Transporturilor atunci când sunt efectuate Inspecţiile Tehnice Periodice sau este permisă înmatricularea uni vehicul de ocazie.

Capital: Suntem în perioada expoziţiei auto de la Geneva. Un Salon la care Dacia ne obişnuise cu noutăţi. Nu şi în acest an. De ce?

Nicolas Maure: E adevărat. La Salonul auto de la Geneva din acest an nu am prezentat un vehicul nou. Dar am arătat o gamă de vehicule dotate cu o cutie de viteze nouă, Easy-R, o declinare a unei cutii automate de viteze. Ea este prezentă atât pe modelele cu motoare diesel cât şi pe cele alimentate cu benzină.

Capital: Dacia are o gamă nouă de vehicule, dar una restrânsă. Nu aveţi în plan extinderea ei? Mă gândesc în special la modele din zona crossover atât de apreciată în prezent de clienţi.

Nicolas Maure: Ciclul de viaţă al unei maşini este de 5 – 7 ani. Prin urmare, pentru un model nou trebuie să aveţi puţină răbdare. Modelele din gama Dacia vor fi înlocuite, pe rând, odată cu terminarea ciclului de viaţă. Când lansăm un model nou, ne dorim să răspundem aşteptărilor pieţei, ale clienţilor. Avem opt modele în gamă. Este un număr restrâns dacă ne comparâm cu alţi producători, dar strategia noastră este de a ne concentra pe modele mai puţine dar cu vânzări mari pentru a fi competitivi. Dacă vă referiţi la modelul Kwid, comercializat de Renault mai întâi în India şi apoi în alte regiuni ale lumii, nu există o decizie a grupului privind aducerea acestuia în Europa.

Capital: Fără modele noi şi fără a mai avea în plan extinderea pe alte pieţe din lume, credeţi că Dacia va reuşi să rămână cu vânzările la nivelul din 2015?

Nicolas Maure: În 2013 am vândut 429.000 de maşini. În 2014 peste 511.000. Iar anul trecut 550.000. Am crescut continuu, asta datorându-se noii game, dar şi intrării pe noi pieţe. Anul acesta nu avem modele noi, dar avem în plan evoluţii ale gamei – precum introducerea Easy-R. Vor fi şi alte schimbări despre care nu pot vorbi încă. Eu cred că nivelul vânzărilor din acest an va fi similar cu cel din 2015.

Capital: În România, vânzările Dacia reprezintă anual peste 30% din piaţă, iar cele cumulate ale celor trei mărci reprezentate de Renault Commercial Roumanie (RCR) - Dacia, Nissan şi Renault - se menţin în jurul a 40%. Consideraţi că este valoarea optimă?

Nicolas Maure: Cota de piaţă a Dacia de anul trecut, 33%, este cât se poate de bună, în schimb, cele ale Renault şi Nissan pot fi mult mai bune. Există potenţial de creştere pentru aceste două mărci. În ansamblu, cota de peste 40% a grupului Renault în România este una echilibrată. Ne dorim să rămânem peste 40% şi  vom face totul pentru asta. Trebuie să spun că ne bucurăm să vedem o creştere a imaginii mărcii Dacia în România. Ceea ce am reuşit să facem la nivelul imaginii este un adevărat succes.

Capital: Dar sunt puţine ţări unde un producător naţional are peste 30% din piaţă. Ce are Dacia în plus faţă de SEAT în Spania sau Skoda în Cehia, de exemplu?

Nicolas Maure: Cota de piaţă din România este şi un efect al bunei poziţionări la nivel de preţ, nu doar din faptul că suntem producător naţional. Prefeinţa românilor pentru marca naţională contează în destul de mică măsură. E poate interesant să vă spun că Dacia vinde mai multe maşini în Cehia decât Skoda în România. Asta arată că poziţionarea pe piaţă este mai importantă decât preferinţa pentru un constructor naţional.

Capital: Dar de ce credeţi că doar puţin peste 20% din vânzările din România sunt către persoane fizice?

Nicolas Maure: E dificil să măsurăm cu exactitate vânzările către persoane fizice. Multe persoane fizice se folosesc de firme pentru a cumpăra automobile pe care le folosesc în interes personal. Pot astfel să deducă TVA-ul. Vreau însă să vă atrag atenţia că în România se vând doar patru maşini noi pentru fiecare 1.000 de locuitori, în timp ce în Polonia sau Ungaria cifrele sunt mult mai bune. Asta ne arată că avem o piaţă slabă aflată la doar jumătate din potenţial. E drept că puterea de cumpărare nu este încă la nivelul celor din ţările menţionate.

Capital: Un calcul simplu ne arată că este foarte dificil să cumperi o maşină nouă după ce ai vândut un vehicul deţinut 6 – 7 ani. Devalorizarea este mare, iar diferenţa până la un vehicul nou trebuie finanţată cumva.

Nicolas Maure: O persoană care are de ales între a cumpăra un vehicul de ocazie cu 4.000 – 5.000 de euro şi unul nou de 8.000 – 9.000 de euro se află într-o situaţie dificilă. Mai ales că românilor le este teamă să mai acceseze credite după problemele generate de criză. De aceea am avut mare încredere în programul „Prima Maşină“ care facilita accesul la credite. Dar programul nu a fost lansat în condiţii favorabile fiind modificat mult faţă de propunerea iniţială. Acum durata creditului este prea scurtă şi dobânda prea ridicată. În Rusia există un program similar care funcţioneză însă foarte bine. Sunt convins că regândirea acestui program pe baze solide ar ajuta mult piaţa. Și ar fi complementar programului Rabla.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro