BMW X3

Grupul bavarez BMW a ales IAA 2017 pentru debutul unei ofensive „fără precedent în istoria companiei”. Nu mai puțin de șase vehicule de serie și trei concepte au fost expuse în standul cu o suprafață de 10.500 mp. Printre modele spectaculoase precum Seria 6 Gran Turismo, M5, i3s, Seria 7 editia 40 de ani, și Seria 7 Individual Nautor´s care au fost prezentate în premieră, și-a făcut loc și noul BMW X3, un vehicul care, aflat la a treia generație, urmează reţeta predecesorilor săi, combinând aspectul off-road robust cu o imagine sportivă. Modelul va fi comercializat în trei variante, xLine, Luxury Line și M Sport.

 

Citroen C3 AirCross

Lansarea de la Shanghai a modelului C5 Aircross a dat semnalul atacului Citroen în zona SUV a pieței. La expoziția de la Frankfurt, singura marcă a grupului PSA prezentă, dacă nu adăugăm, încă, Opel, a dezvăluit oficial noul C3 Aircross, fretele mai mic al lui C5 Aircross. Pentru a transforma un vehicul de oraș într-un crossover în toată puterea cuvântului, inginerii au adăugat sub capotă  sistemele Grip Control și Hill Assist Descent, iar apetitul clienților pentru un astfel de model a fost crescut prin dotarea cu  12 sisteme de asistență pentru șofer, printre care HUD (Head-Up Display) și funcția de încărcare wireless pentru smartphone.

 

Hyundai Kona

Marca Hyundai își demonstrează ambiția de a deveni „cel mai important producător asiatic de pe piața europeană” prin prezentarea unui SUV de mici dimensiuni denumit Kona. Cu un design avangardist, subliniat de grila tip cascadă și blocurile optice cu lumini de zi LED, vehiculul va fi disponibil în două versiuni de motoare turbo pe benzină, T-GDi 1,0 l – 120 CP și T-GDi 1,6 l – 177 CP. Mai târziu, gamava fi extinsă cu un nou motor turbodiesel de 1,6 litri cuplat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau una automată 7DCT. Spre deosebire de multe dintre modelele cu dimensiuni silare nou-lansate, Hyundai Kona oferă opțiunea echipării cu tracțiune integrală.

 

KIA Stonic

La fel ca și fratele său de grup, Hyundai Kona, noul KIA Stonic este un vehicul care se încadrează în categoria SUV-urlor de clasă B care ocupă circa 7% din piața europeană. Având un caracter chiar mai puternic decât modelul Hyundai, Stonic poate fi comandat cu trei motoare alimentate cu benzină (1.0 T-GDi, 1.25 MPi și 1.4 MPi) sau cu un diesel de 1.6 litri, dar nu are opțiunea de tracțiune integrală. În schimb KIA Stonic oferă o gamă largă de sisteme de asistență printre care Autonomous Emergency Braking, Forward Collision Alert, Blind Spot Detection sau High Beam Assist.

 

Jaguar E-Pace

 

Deși mulți se așteptau ca vedeta standului Jaguar să fie în acest an SUV-ul electric I-Pace, oficialii constructorului britanic au decis să prezinte doar o variantă de curse a acestei mașini destinată unei competiții-suport pentru FIA Formula E. În schimb, SUV-ul compact E-Pace a ținut să-și reafirme poziția de concurent pentru BMW X1 și Audi Q3. Asamblat pentru Europa la uzina Magna Steyr din Austria, vehiculul este „compromisul perfect între spațiu, versatilitate, lux  și performanțe”. Pe lângă o gamă de propulsoare Ingenium moderne, Jaguar E-Pace se mândrește cu sisteme precum Active Driveline AWD, All Surface Progress Control sau Adaptive Dynamics.

Opel Grandland X

Succesul repurtat cu Crossland X, care are deja peste 50.000 de comenzi, a creat momentul propice pentru intrarea pe piață a unui alt SUV Opel, Grandland X. Conform producătorului care din acest an face parte din grupul PSA, „stilul vehiculului îmbină în mod inteligent robustețea cu eleganța, iar conceptul de design interior asigură un nivel ridicat de confort și versatilitate”. Portofoliul de funcții de asistență pentru Grandland X include tempomatul automat cu funcție de detectare a pietonilor și frânare automată de urgență, sistemul de detectare a somnolenței șoferului, sistemul avansat de asistență la parcare cu cameră panoramică și multe altele.

(Articol publicat în Suplimentul Auto Capital apărut pe 25 septembrie)

 

Citește și: 

Ce spun oficialii Renault despre noua Dacia Duster

Roelant de Waard, Ford: Am lansat B-Max când monovolumele scădeau. EcoSport intră pe piață exact când segmentul său creşte puternic

Frankfurt Motor Show 2017: SUV-urile schimbă piața, iar electrificarea, afacerile industriei