Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

Măsurarea audienţei TV naşte suspiciuni

Autor: | | 0 Comentarii

Adulată şi criticată, măsurarea audienţelor se pregăteşte pentru o mult aşteptată schimbare. La 8 ianuarie 2007 va fi anunţat câştigătorul contractului de furnizare de date de audienţă TV, pentru o perioadă de patru ani, începând cu 1 ianuarie 2008. Compania TNS-AGB Internaţional a fost aleasă, în urmă cu trei ani, să furnizeze servicii de măsurare a audienţelor TV, cu un buget de aproximativ 1,5 milioane de dolari pe an. Asociaţia Română pentru Măsurarea Audien

Adulată şi criticată, măsurarea audienţelor se pregăteşte pentru o mult aşteptată schimbare. La 8 ianuarie 2007 va fi anunţat câştigătorul contractului de furnizare de date de audienţă TV, pentru o perioadă de patru ani, începând cu 1 ianuarie 2008.

Compania TNS-AGB Internaţional a fost aleasă, în urmă cu trei ani, să furnizeze servicii de măsurare a audienţelor TV, cu un buget de aproximativ 1,5 milioane de dolari pe an. Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) deţine copyright-ul pentru cifrele de audienţă, iar institutele de sondaj CSOP şi Mercury au configurat eşantionul de populaţie pe care se face colectarea audienţelor.

La licitaţie s-au înscris acum trei companii: filiala din România a companiei germane GfK, o firmă din Cehia şi actualul măsurător din România, TNS-AGB. Foarte mulţi jucători din piaţa TV şi-ar dori să vadă schimbat actualul furnizor al datelor. Motivul? Activitatea a înregistrat sincope şi a adunat mai multe critici, mare parte dintre ele ţinute „la secret“. Televiziunile sunt gata oricând să filmeze „bubele“ din capul altora, dar au grijă să-şi ascundă cu grijă sub fesul PR-ului creştetul tot mai „chel“ de rating. Ca să nu mai vorbim că o imagine proastă a sistemului scade credibilitatea industriei şi îi poate afecta veniturile din publicitate.

Printre „anomaliile“ semnalate de utilizatorii datelor de audienţă sunt câteva celebre: atunci când Senso a ieşit de pe reţeaua Astral Telecom (în prezent UPC), nici un procent nu s-a clintit din audienţa acestei mici televiziuni. Anul acesta, după ce TV K Lumea a fost înlocuită cu Televiziunea U pe reţelele UPC, audienţa primeia nu a avut câtuşi de puţin de suferit. De asemenea, mai multe anomalii au fost raportate la meciurile din Campionatul Mondial de Fotbal, când partidele difuzate în prime-time au avut audienţe de... matinal. Ca să nu mai vorbim de unele „ciudăţenii“ mai sofisticate, cum ar fi audienţa neobişnuit de „bătrână“ la seriale cu public-ţintă tânăr, raportată de televiziunea publică la difuzarea serialelor „Neveste disperate“ sau „Lost/Naufragiaţii“. „Recalibrarea şi îmbunătăţirea măsurării audienţelor va duce la fragmentarea audienţei, ceea ce televiziunile mari nu prea şi-o doresc“, explică Radu Budeş, managing partener la Splendid Media, regia de publicitate a TVR.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro