Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Luxury

Moda de lux la români

Autor: | | 0 Comentarii

România nu a fost și nici nu a devenit o țintă pentru brandurile puternice de lux. Ca volum și rulaj, nu vom ajunge prea curând să ne comparăm cu țări precum Franța, Germania, Italia sau Marea Britanie, unde luxul e la el acasă. Chiar și Turcia este departe de noi din acest punct de vedere, cu artere luxoase, special amenajate pentru cei cu foarte mulți bani.

Astăzi, clienţii români care dau mii sau zeci de mii de euro pe un singur produs pot fi număraţi pe degete, iar dacă ne uităm pe hartă, în Capitală sunt concentrate în continuare cele mai multe branduri de modă.

Ce spun astăzi jucătorii prezenţi pe acest segment? „Dacă în trecut luxul era definit de exclusivitate, preţ, aspiraţie, cred că astăzi şi în România luxul capătă noi atribute, importante pentru cei din noua generaţie: autenticitate, calitate, transparenţă, sustenabilitate şi un sentiment de comunitate“, punctează Andreea Constantin, designer şi fondator Rhea Costa.

Dincolo de preţ şi distribuţia exclusivistă, clienţii caută acum sustenabilitate, transparenţă şi o poveste în care să creadă şi să se regăsească. Este clar că, în domeniul modei, ultimii ani au adus o schimbare în profilul consumatorului din România, aliniată într-o anumită măsură la tendinţele la nivel internaţional. „Există şi la noi acel «generation gap»  pe care îl regăsesc pe toate pieţele unde brandul Rhea Costa e prezent: valorile şi aşteptările pe care le au cei din generaţia Gen Z şi Millennials, de la brandurile de lux, sunt diferite de cele ale generaţiei de dinainte. La noi, media vânzărilor este constantă pe parcursul anului, în funcţie de sezon fiind creşteri pe diverse categorii de produse“, adaugă Andreea Constantin. Punctual, aceasta spune că investeşte constant în dezvoltarea brandului, atât pe plan naţional, cât şi internaţional, creaţiile sale fiind prezente în magazine multibrand de top din întreaga lume. O direcţie importantă de dezvoltare, în care va continua să investească în 2018, este şi magazinul online, care funcţionează ca un showroom virtual. 

În context, moda de lux din România înseamnă astăzi, pe de o parte, brandurile care au deschis magazine monobrand în Bucureşti (Louis Vuitton, Gucci, MaxMara, Moschino, Brunello Cucinelli, Burberry, Ermano Scervino, Dolce & Gabbana, Emporio Armani), iar pe de alta sunt concept store-urile, sub umbrella cărora pot fi găsite colecţii ale unor case de modă prestigioase (The Place, Victoria 46, Address, Mengotti, Casa Frumoasă).

Calea Victoriei, o Fata Morgana

 

„Sunt multe branduri din Italia care s-au dezvoltat în afară, însă nu şi în România. Calea Victoriei e o Fata Morgana.  E greu să faci infrastructură de shopping dacă nu există un proiect gândit special pentru lucrul acesta. Cu cei câţiva jucători care încearcă nu este deloc simplu“, spune şi Cornelia Nicolae, care conduce de mai bine de cinci ani operaţiunile locale ale Stefanel.  Detaliind, ea aduce în discuţie condiţia spaţiilor din Calea Victoriei, multe dintre ele nefiind neapărat adaptate la cerinţele unui retail modern din ziua de azi. Cu alte cuvinte, chiar dacă vedem în străinătate tot felul de străzi pentru shopping, cu clădiri vechi, interesant amenajate, la noi lucrurile sunt mult mai delicate: unele dintre aceste clădiri istorice sunt cu risc seismic, iar dacă reuşeşti să treci peste toată birocraţia, cu zecile de autorizaţii de care ai nevoie să funcţionezi, te loveşti de altele. „Chiriile sunt  foarte mari. Când te gândeşti că trebuie să plăteşti o chirie de mii de euro pe lună şi să şi investeşti în spaţiul acela ca să îl aduci la un standard de care are nevoie afacerea ta, deja nu mai este interesant“, completează managerul Cornelia Nicolae. 

Aşă că, multe magazine de lux au migrat din Calea Victoriei, mişcare observată şi pe Calea Dorobanţi, unde, cel puţin până acum, nu s-a creat un pol de interes în această direcţie. „Cele două există în percepţia consumatorului ca şi destinaţii de shopping, dar nu îţi oferă neapărat alternative“, mai spune Cornelia Nicolae, care anul acesta a fost numită să conducă şi operaţiunile Stefanel din Turcia

Ca să facă o comparaţie cu această piaţă, reprezentanta Stefanel o descrie ca fiind atipică, dar nu neapărat ca profil de consumator, care şi-a dezvoltat acelaşi gust pentru modă, cât mai ales prin diferenţa între nivelul de trai al oamenilor. „Au foarte multe centre comerciale. Numai în Istanbul sunt peste 150, atât în zona europeană, cât şi în cea asiatică. Este a treia ţară pentru Stefanel. Au acces la multe branduri de lux. Adică, să vezi Chanel, Prada, Louis Vuitton în două-trei mall-uri, ei bine acest lucru înseamnă ceva. Dar diferenţele între păturile sociale sunt destul de mari“, detaliază ea. Referindu-se la piaţa românească, Cornelia Nicolae a dat exemplul unei cliente care, în doi ani, a cumpărat în valoarea de 80.000 de euro din colecţiile Stefanel.

 

Mult în urma ţărilor din Vest

Chiar şi aşa, în acest moment, ritmul cumpărăturilor de lux nu este atât de accelerat precum în ţările vestice, de exemplu. Potrivit Angelei Țiboc, VP SOLE Luxury Boutique, România avansează, dar cu paşi mici. „Un grup important în targetul nostru îl reprezintă generaţia Millennials - aproximativ 50% dintre clienţii noştri. Consumatori înrăiţi de fashion şi tehnologie, ei nu sunt fideli unui brand anume, dar au dobândit un statut elistist şi caută în magazine acele produse pe care le-au descoperit în stilul persoanelor influente pe care le admiră“, punctează aceasta.

Mai mult, din studiile realizate de compania reprezentată de Angela Țiboc, în România, consumatorii de lux sunt preponderent bărbaţi care urmăresc produse de lux din categoriile auto, tehnologie şi imobiliare. „Însă, balanţa se înclină puternic în ultimul timp şi în ceea ce priveşte femeile cu studii medii sau superioare, cu un stil de viaţă activ, foarte atente la aspectul lor fizic şi la ceea ce poartă, femei care au învăţat ce înseamnă bunul gust şi care cunosc importanţa unor produse de lux datorită faptului că au avut acces la acestea prin prisma călătoriilor în străinătate sau mediilor în care îşi desfăşoară activitatea“, detaliază Angela Țiboc. Privind în ansamblu, până ce în România va creşte numărul celor dispuşi să plătească sume consistente pentru un produs, luxul se va afla în aria de activitate doar pentru un procent extrem de redus din populaţie.

Dacă în trecut luxul era definit de exclusivitate, preţ, aspiraţie, cred că astăzi, şi în România, luxul capătă noi atribute, importante pentru cei din noua generaţie: autenticitate, calitate, transparenţă.

Andreea Constantin, designer şi fondator Rhea Costa

 

Chiriile sunt  foarte mari. Când te gândeşti că trebuie să plăteşti o chirie de mii de euro pe lună şi să şi investeşti în spaţiul acela ca să îl aduci la un standard de care are nevoie afacerea ta, deja nu mai e interesant.

Cornelia Nicolae, country manager la Stefanel

 

 

Un grup important în targetul nostru îl reprezintă generaţia Millennials. Consumatori înrăiţi de fashion şi tehnologie, ei nu sunt fideli unui brand anume, dar au dobândit un statut elistist şi caută în magazine acele produse pe care le-au descoperit în stilul persoanelor influente.

Angela Țiboc, VP SOLE Luxury Boutique

 

 

 

 

Acest articol a fost publicat în Top 300 Cei mai bogaţi români, ediţia 2017, publicaţie disponibilă la chioşcuri începând cu 4 decembrie 2017

 
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.