Mirela Pop, directorul general al grupului TeraPlast, cunoaște în detaliu fiecare departament al companiei. Asta pentru că, de-a lungul carierei, a condus echipe din mai toate domeniile de activitate ale celui mai mare procesator de PVC din România. Economist de profesie, a gestionat departamente de profil, dar și-a trecut în portofoliu și coordonarea operațiunilor din sectoarele comercial și logistică. Din primăvara acestui an, se află la conducerea companiei. Cum a ajuns o femeie directorul general al unuia dintre cei mai mari producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor, adică într-un domeniu în care ne-am putea gândi că bărbații sunt cei care au puterea?

“Numirea pe această poziție a venit ca o confirmare a încrederii pe care acționarii grupului o au în forțele mele. Susținerea lor mă încurajează să continui eforturile pentru realizarea obiectivelor propuse”, explică managerul TeraPlast. Anii petrecuți în domeniul construcțiilor alături de companie au învățat-o multe lucruri despre business. În viziunea ei, într-o afacere, trebuie să știi să te autoevaluezi corect. „Fii cinstit cu privire la ce poți oferi și nu crește așteptările; cu cât ești mai realist și mai sincer cu cei din jur, dar mai ales cu tine însuți, cu atât vei putea să răspunzi corect așteptărilor“, îndeamnă aceasta.

Un alt ingredient important îl reprezintă munca în echipă. ”Am învățat, de-a lungul anilor, să am încredere în echipa mea și să colaborez îndeaproape cu membrii ei. Așa, am ajuns să tratez fiecare provocare ca pe o oportunitate, susținută fiind de o echipă puternică și profesionistă”, detaliază ea. Practic, experiența în cadrul grupului TeraPlast au învățat-o că, în mediul de afaceri, luarea de decizii înseamnă automat asumarea unui risc și că, de multe ori, este mai bine să iei o decizie și să ți-o asumi, decât să trăiești efectele lipsei acesteia.

De asemenea, este de părere că promisiunile trebuie respectate, astfel ”să te ții de cuvânt este un principiu cheie în orice afacere”. Nu de alta dar, ”odată ce ai promis ceva, trebuie să te asiguri că depui toate eforturile pentru a respecta acea promisiune”. Astfel, clientul trebuie să fie în prim-plan. Odată identificate nevoile reale ale acestuia, următorul pas este să depui toate eforturile pentru a livra servicii și produse de calitate. 

 

O afacere în dezvoltare

Printre realizările directorului general din acest an se numără gestionarea preluării de către TeraPlast a companiei Politub, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa ţevilor de apă şi gaz. “Prin această achiziție, portofoliul TeraPlast s-a extins cu produse complementare, având astfel posibilitatea de a oferi soluții diversificate partenerilor noștri. În octombrie, am finalizat procesul de achiziție integrală a acțiunilor Politub și sunt bucuroasă că am participat la acest moment cheie în dezvoltarea grupului”, explică Mirela Pop.

Această tranzacție este doar un pas dintr-o strategie bine elaborată. TeraPlast și-a propus să desfășoare un ambițios program de investiții, atât prin achiziția și dezvoltarea de noi businessuri, din țară și în străinătate, cât și prin creșterea capacităților de producție existente și diversificarea tehnologiilor. „Coordonarea tuturor aspectelor ce țin de această expansiune este o mare provocare pentru întreaga echipă și sunt bucuroasă că am ocazia să asist la un proiect de o asemenea anvergură“, încheie Mirela Pop.

1896 este anul în care s-a înființat compania 

345 de milioane de lei este capitalizarea bursieră a TeraPlast