"Sunt un adept al parteneriatului public-privat. Mai mult decât atât, vreau să creez OMD-uri (organizaţii de management al destinaţiilor, n.r.) la nivel local, regional şi mai ales central care să aibă şi putere de decizie, nu doar să fie consultaţi şi tot ministerul, prin 10-15 oameni, printr-un departament de marketing, care, din punctul meu de vedere, nu a funcţionat la parametri corespunzători, să decidă iarăşi strategia de marketing şi promovare a României. Trebuie să ne adaptăm cerinţelor noastre. Este un proverb chinezesc care îmi place foarte mult şi care spune "Mergi cu timpul". Deci, dacă nu adaptăm şi nu o să avem o promovare actualizată mai ales în mediul online, clar o să pierdem trendul şi lupta cu celelalte ţări. Este important ca mediul privat să facă parte din aceste OMD-uri cu putere de decizie şi asta mi-o asum eu", a precizat Trif, citat de Agerpres. Ministrul a adăugat că turismul din România funcţionează la circa 20-30% din capacitatea maximă şi că doreşte o descentralizare în sensul mutării deciziei privind autorizaţiile la nivel judeţean.

"Noile prevederi vor reglementa toate domeniile de autorizare, de raportare. Aici este important să avem şi un sistem informatic prin care să reglementăm o monitorizare exactă a numărului de turişti, astfel încât să putem să intervenim şi noi pe acele segmente şi să remediem problemele. Vreau să precizez faptul că noi dorim o descentralizare, iar Ministerul Turismului, categoric, o să fie printre primele ministere care o să vină cu un memo în Guvern pentru acest lucru. O să mutăm decizia tuturor licenţelor şi autorizaţiilor către Consiliile Judeţene, dar nu o să facem acest lucru printr-un act în care o să spunem "Bun, de mâine vă ocupaţi voi". Nu, avem făcut un studiu de impact, iar minim un an de zile o să îi îndrumăm, astfel încât cei de la Consiliile judeţene să fie pregătiţi. Este anormal să autorizezi de la centru în toată ţara – de la restaurante la hoteluri", a subliniat Bogdan Trif.

În ceea ce priveşte Legea turismului, oficialul a subliniat, conform aceleiași surse, că trebuie să existe un act normativ care să reglementeze domeniul, care să dea direcţiile şi predictibilitatea.

"Din păcate, turismul a fost neglijat în detrimentul altor ministere. Este nevoie în orice business pe care îl faci să ai o predictibilitate pe termen scurt, mediu şi lung. Nu ne propunem doar o lege a turismului, ci să avem, până la sfârşitul anului, şi o strategie integrată în turism. Noi nu am avut până acum vreo strategie de acest fel în România. Orice ţară civilizată care activează în domeniul turismului are o astfel de strategie. Avem deja grupul de lucru făcut. A avut primele întâlniri cu experţi ai Băncii Mondiale pe care i-am cooptat, iată, în această strategie şi care ne ajută, experţi ai SGG-ului. Este important ca şi privaţii să aibă un cuvânt de spus şi chiar să decidă în toate strategiile pe care urmează să le facem şi toate actele normative pe care urmează să le elaborăm. Da, este important să avem o Lege a turismului", a menţionat ministrului Turismului, citat de Agerpres. Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA) organizează, timp de două zile, cea de-a doua ediţie a Conferinţei Naţionale a Industriei Ospitalităţii.