"Pe Programul Operaţional Sectorial (POS) Transport avem o rată de absorbţie curentă de 57% – 58%. Este o mare provocare să cheltuim restul fondurilor până la sfârşitul anului. 31 decembrie este ultima zi de eligibilitate a cheltuielilor. În acest sens avem o serie de măsuri. Vorbim de fazarea proiectelor, adică continuarea acestora pe viitorul exerciţiu financiar, de retrospective şi de îmbunătăţirea cadrului, reducerea termenelor şi aşa mai departe", a explicat Ionuţ Micu.

El a răspuns, astfel întrebărilor constructorilor care au în derulare astfel de proiecte şi nu ştiu ce se va întâmpla cu finanţarea europeană după 31 decembrie 2015. "Acele proiecte care îndeplinesc toate condiţiile, se regăsesc în criteriile de finanţare pentru 2014 – 2020, dar au fost începute în cadrul actualului program, se vor finanţa în continuare. Din punctul de vedere al antreprenorilor nu există nicio îngrijorare. Contractul de achiziţie publică a fost semnat între autorităţile contractante şi antreprenori, aceasta fiind doar o relaţie între autorităţile române şi Comisia Europeană", a subliniat Ionuţ Micu.

Oficialul MFE a mai spus că, pentru exerciţiul financiar 2014 – 2020, programul Infrastructură mare are o alocare de 9,5 miliarde de euro, iar pe programul Transport, aproape şapte miliarde de euro. "Programul Operaţional Infrastructură Mare a fost transmis la Comisia Europeană în septembrie – octombrie 2014 şi aşteptăm aprobarea programului în iunie-iulie anul acesta. Urmează aprobarea ghidurilor pentru a afla regulile jocului pentru cadrul financiar următor", a mai spus reprezentantul MFE.

AGERPRES