Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

Mii de tranzacţii săptămânal în târgurile de maşini

Autor: | | 0 Comentarii

Târgurile de maşini profită şi ele de creşterea economică şi îşi rotunjesc veniturile aşteptând cu înfrigurare anul 2007. Pe măsură ce devine mai profitabil, domeniul este din ce în ce mai atractiv şi pentru dealerii auto clasici. În 2005, în România au fost vândute peste 250.000 de autovehicule noi. Se estimează că numărul tranzacţiilor cu maşini second hand a fost cel puţin la fel de mare, mai ales că destule dintre aceste afaceri nu sunt legalizate sau apar în

Târgurile de maşini profită şi ele de creşterea economică şi îşi rotunjesc veniturile aşteptând cu înfrigurare anul 2007. Pe măsură ce devine mai profitabil, domeniul este din ce în ce mai atractiv şi pentru dealerii auto clasici.

În 2005, în România au fost vândute peste 250.000 de autovehicule noi. Se estimează că numărul tranzacţiilor cu maşini second hand a fost cel puţin la fel de mare, mai ales că destule dintre aceste afaceri nu sunt legalizate sau apar în scripte cu întârziere. Iar dacă atunci când îţi cumperi autoturism nou paşii sunt simpli, atunci când îl iei la mâna a doua, ai de ales între anunţurile de la mica publicitate, informaţiile de la prieteni sau cunoscuţi şi târgurile specializate. În ultimii ani, atuurile acestora (ofertă bogată, posibilitatea redactării actelor pe loc, un oarecare grad de control asupra tranzacţiei) le-au făcut din ce în ce mai căutate.

„La Timişoara, târgul auto funcţionează în incinta Pieţei Mehala şi atrage la sfârşit de săptămână în jur de 300 de autoturisme scoase la vânzare“, spune Ion Ionescu, administratorul pieţei. „În general, se vând bine modele de producţie germană. Bănăţenilor le plac maşinile nemţeşti. BMW şi VW sunt de departe mărcile preferate“, spune Vasile Cotârceanu, vânzător de maşini la mâna a doua.

În celălalt capăt al ţării, la Iaşi, situaţia este similară. „Cele mai comercializate modele sunt cele germane, cărora nu le scade prea mult valoarea la revânzare, şi nu prea au căutare modelele franţuzeşti“, spune analistul auto Dragoş Gaşpar.

Târgul „Romaneşti“ din Craiova are o capacitate de aproximativ 700 de autoturisme şi devine neîncăpător în fiecare zi de luni. „Spaţiul constă în două hectare betonate şi este unul din cele mai mari din ţară. Oricine vrea să expună o maşină trebuie să plătească o taxă de 12 RON pe zi, care nu este mare în comparaţie cu celelalte târguri de specialitate“, spune Gheorghe Călinoiu, director la Administraţia Pieţelor şi Târgurilor Craiova.

La Cluj, târgul de maşini, administrat de firma Ava Comerţ Internaţional, este situat lângă localitatea Floreşti şi este cunoscut sub numele de „Oser“. Numărul mediu de tranzacţii efectuate pe săptămână este de 50-60, dar se poate ajunge şi la 100 de vânzări sau schimburi auto. În Oser sunt preferate autoturismele germane: Volkswagen şi Opel, dar au început să aibă trecere şi maşinile japoneze. Preţurile din Cluj sunt mai bune decât în alte zone ale ţării, explicaţia administraţiei târgului fiind că aici ajung foarte multe autoturisme aduse din vestul Europei.

Cu preţuri bune se laudă şi sibienii. Târgul săptămânal care are loc duminica la ieşirea spre Mediaş, administrat de municipalitate, nu duce niciodată lipsă de clienţi, indiferent de sezon. „Duminica trecută au fost vîndute aproximativ 650 de bilete de intrare pentru maşini. Media generală nu este cu mult diferită“, spune Carmen Câmpean, de la Biroul de Presă al Primăriei Sibiu. Dar cea mai mare piaţă de autovehicule second hand se găseşte în sudul Bucureştiului, pe malul Dâmboviţei, în apropierea podului Vitan. Oficial, funcţionează toată săptămâna, însă marea majoritate a vânzătorilor şi cumpărătorilor vin sâmbăta şi duminica. „Avem cam 22.000 de vizitatori şi cam 2.500 de maşini expuse, din care circa 20% fac obiectul unei tranzacţii, fie aici, pe loc, fie în perioada imediat următoare“, spune Liviu Dobrin, directorul general al Autovit SA, firma care administrează târgul.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro