Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Metroul spre aeroport, finanțat de japonezi. UEFA ne obligă să avem metrou spre aeroport în 2020

Autor: | | 2 Comentarii

Oficialii guvernamentali s-au întâlnit cu delegația oficială și economică din Japonia, condusă de Kotaro Nogami, director adjunct al cabinetului prim-ministrului Shinzo Abe pentru a discuta despre construcția Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Otopeni, proiect ținut la sertar încă din anul 2007, când Banca Japoniei pentru Cooperare Internațională a anunțat finanțarea lucrărilor.

Oficialii Ministerului Transproturilor şi ministrul Dezvoltării, Paul Stănescu au prezentat delegaţiei japoneze stadiului proiectului Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Otopeni. „Sperăm să putem avansa cât mai mult în cursul anului 2018. Aşteptăm cu mare interes punctul de vedere al Japan International Cooperation Agency asupra documentaţiei privind licitaţia, pentru a putea demara efectiv licitaţia în luna februarie şi a fi în măsură să semnăm contractele de execuţie în luna octombrie”, a spus Stănescu.

Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională a anunţat finanţarea lucrărilor construcţiei magistralei de metrou 1 Mai - Otopeni cu aproxiamtiv 330 milioane euro.

La sfârşitul anului trecut, conducerea Ministerului Transporturilor a anunţat că oficialii Comisiei Europeane finanţarea p metroului spre aeroportul Otopeni. Linia de metrou  între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între 1 Mai- Aeroportul Henri Coandă, înseamnă 14,2 km de linie şi 12 staţii de metrou, costurile proiectului fiind de circa 1.39 miliarde euro.

Mai mult, conform oficialilor Ministerului Transporturilor, metroul spre aeroport ar putea finalizat în 2020, odată cu organizarea, în Bucureşti, a 4 meciuri  de la Campionatul European din 2020. În termeni realişti, proiectul de 1,3 miliarde euro nu se poate finaliza mai devre de anul 2022.

Odiseea liniei de metrou 1 Mai-Aeroportul Henri Coandă a început în 2007, când fostul guvern condus de Călin Popescu Tăriceanu a negociat cu oficialii japonezi finanţarea acestui proiect. În urmă cu 11 ani, magistrala de metoru 1 Mai-Otopeni avea 21 de statii, lucrarile ar fi trebuit începute în 2007, iar în 2014 se circula cu metroul până la aeroport.

 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.