Ziarul Financiar a publicat, zilele trecute, citând surse din piață, informatia conform căreia grupul Tesco, cu afaceri de 73 de miliarde de euro, este în negocieri pentru a intra în România prin achiziţia reţelei locale de hipermarketuri real,-, deţinută de grupul german Metro. Sursa citată a arătat că britanicii sunt aproape de a semna o înțelegere  în acest sens, tranzacția urmând să fie oficializată în doi ani, până atunci rețeaua real,- trebuind să îndeplinească o serie de obiective legate de numărul de unități și rentabilitate.

„Nu există niciun plan privind cedarea diviziei de vanzari real,- România. Mai mult, Metro Group are incredere in dezvoltarea liniei de vanzari real,- pe o piata promitatoare si cu potential, iar in viitor vom continua să ne întărim pozitia pe sectorul romanesc de hypermarket”, a subliniat Joel Saveuse, membru al consiliului de administratie al Metro AG.

La rândul lui, Michel Lamoot CEO real,- Hypermarket Romania Romania, a declarat că "avem in vedere toate oportunitatile oferite de piata pentru cresterea afacerii, fie printr-o expansiune sustinuta, fie prin achizitii. Orice comentarii legate de o eventuala preluare a real,- Hypermarket Romania sunt simple speculatii pe piata si trebuie tratate ca atare."

real,- a intrat pe piața din România în anul 2006, iar acum deţine 25 de magazine în toate marile orașe din ţară şi având o ofertă de 70.000 de produse alimentare şi nealimentare. Anul trecut, compania a avut în România o cifră de afaceri de 760 milioane euro, dar și pierderi de 57 de milioane de euro, potrivit ZF.
 
Metro Cash & Carry, o divizie de vânzări a Metro Group, s-a lansat oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuție din București. Astăzi, rețeaua de magazine numără 25 de centre de distribuție. Metro Cash & Carry este reprezentată în 30 țări cu aproximativ 670 de magazine cash & carry. Cu peste 100.000 angajați în întreaga lume, compania a atins, anul trecut, vânzări de aproximativ 31 miliarde de euro. De asemenea, în 2009, vânzările Metro Group au atins cifra de 66 miliarde de euro.