În primele opt luni ale acestui an, livrările brandului Mercedes au crescut cu 12% (la 1,32 milioane de vehicule), comparativ cu un avans de 5,5% al brandului BMW (la 1,28 milioane de autoturisme), şi faţă de Audi, divizia de lux a grupului auto german Volkswagen, care a înregistrat o creştere de 4,9%, la 1,23 milioane de vehicule. 

În august, vânzările Mercedes au urcat cu 12% (la 156.246 vehicule), livrările BMW au crescut cu 5% (la 142.554 unităţi), în timp ce Audi a raportat un avans de 2,9% (132.350 autoturisme) 

Astfel, Mercedes a vândut luna trecută cu 44.124 mai multe vehicule decât BMW, după ce în iulie decalajul era de 30.442 unităţi. 

Toţi cei trei producători de automobile de lux au subliniat că majorarea vânzărilor nu trebuie să se facă pe seama profitabilităţii. 

Marja de profit a subsidiarei Mercedes-Benz Cars, care include şi brandul Smart, a urcat la 10% în trimestrul doi din acest an, în timp ce BMW şi Audi au raportat marje de profit de 9,5% şi, respectiv, 8,4%. 

În prezent, constructorii auto sunt presaţi să investească în noi produse şi tehnologii, precum automobilele electrice, în ideea de a ţine pasul cu reglementările privind emisiile poluante şi cu modificarea aşteptărilor consumatorilor care se concentrează mai mult pe serviciile asociate decât pe condusul propriu-zis. 

Obiectivul strategic al Mercedes este să redevină lider mondial pe piaţa automobilelor de lux, o poziţie pe care a pierdut-o în faţa BMW în 2005, şi după ce în 2011 a căzut pe locul al treilea, după Audi. 

AGERPRES