"Numărul turiştilor străini care aleg litoralul românesc a crescut semnificativ în acest an. Ne interesează să creştem cifrele pe incoming pentru că pe piaţa naţională stăm bine. Întotdeauna avem foarte mulţi turişti români care aleg litoralul nostru. Acum ducem o politică constantă de atragere de turişti de pe pieţe noi. Proiectul cu Israel s-a dovedit unul de succes, un proiect în care ALDD a investit o campanie întreaga de promovare, în care Asociaţia a investit bani din taxa de promovare. Londra, Anglia în general, este a doua piaţă de interes în acest moment. Una dintre noutăţi este lansarea unui produs dedicat – Mamaia bachelor party, adică petreceri pentru burlacii britanici, petreceri de dinaintea de nuntă", precizează Corina Martin. 

Glumind, aceasta spune, că ei "s-ar putea să rămână aici şi să-şi anuleze nunţile din Anglia". O altă premieră va fi, în toamna acestui an, când ALDD va organiza un infotrip pentru agenţi de turism britanici şi organizatori de evenimente, pentru petrecerile de burlaci, dar nu numai. 

"Gândim o gamă mai largă de evenimente pentru piaţa Marii Britanii. Dar aducem şi agenţi de turism din Polonia, prin omologul ANAT-ului românesc. Sunt două pieţe noi pe care le abordăm Polonia şi Marea Britanie. Sunt următoare două pieţe ca importanţă pentru litoralul românesc după Israel ", precizează Corina Martin. 

În vederea continuării strategiei de dezvoltare a traficului aerian pe Mihail Kogalniceanu International Airport, Asociaţia Litoral – Delta Dunării a demarat împreună cu conducerea aeroportului campania "From Constanta to the World", pentru diversificarea ofertei de zboruri interne şi internaţionale din şi în Constanţa, începând din anul 2017. 

În ceea ce priveşte sezonul actual, Corina Martin spune că pentru următoarele săptămâni litoralul are un grad de ocupare de 100%, în principal evenimentelor care se desfăşoară aici. 

"După Bucureşti, în această perioadă cred că litoralul, în special zona Constanţa – Mamaia, este pe locul doi în ceea ce priveşte organizarea de evenimente. Cred că suntem înaintea Clujului. Iar aceasta se traduce printr-un grad de ocupare maxim, inclusiv în campinguri. Inclusiv in zona Tuzla care nu este propriu-zis o staţiune se campează oamenii cu cortul în încercarea de a mai găsi un loc. Avem camping-uri pe toată zona litoralului şi sunt pline. Întotdeauna când Mamaia este ocupata 100%, Eforie şi Năvodari-ul dar şi Constanţa preiau din surplus. De aceea soluţia aceasta de a merge cu cortul sau cu rulota este aleasă de foarte mulţi turişti", spune Corina Martin. 

Aceasta apreciază că cei mai mulţi turişti străini care folosesc mare parte din capacitatea camping-urilor de pe litoralul românesc sunt polonezii şi germanii. 

AGERPRES