Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Eveniment

Marea Britanie vrea pod-gigant către Europa după Brexit

Autor: | | 0 Comentarii

Ministrul de externe britanic, Boris Johnson, unul dintre cei mai fervenţi militanţi pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, a pledat pentru construirea unui pod gigant peste Canalul Mânecii care să lege Marea Britanie de Franţa, informează vineri agenţiile de presă EFE şi Reuters, citând BBC şi The Daily Telegraph.

Johnson a făcut această propunere în cadrul celui de-al 35-lea summit franco-britanic desfăşurat joi, la Academia militară regală din Sandhurst, ocazie cu care premierul britanic Theresa May şi preşedintele francez Emmanuel Macron au convenit să aprofundeze cooperarea bilaterală în materie de imigraţie şi securitate. 

În cadrul întâlnirii, la care au participat, de asemenea, miniştri şi reprezentanţi ai serviciilor de informaţii din ambele ţări, Boris Johnson a subliniat: "conexiunile bune" sunt vitale pentru relaţiile viitoare, potrivit BBC. 

Johnson, cunoscut pentru înclinaţia sa pentru proiecte mari de infrastructură, a spus că actualul tunel pe sub canalul Mânecii prin care trece trenul Eurostar, trebuie să fie doar 'primul pas' în comunicaţiile dintre Marea Britanie şi Franţa. 

Fostul primar al Londrei, care a condus campania de ieşire a Marii Britanii din UE la referendumul din 2016, i-a spus preşedintelui Emmanuel Macron că este 'ridicol' că cele două mari economii sunt legate de o singură cale ferată. Apoi a sugerat construirea unei a doua conexiuni, iniţiativă la care Macron a răspuns: 'Sunt de acord. Să facem asta!', scrie The Daily Telegraph. 

'Succesul nostru economic depinde de o bună infrastructură şi de conexiuni bune. Tunelul de sub Canalul Mânecii poate ar trebui să fie doar primul pas?', se întreabă Johnson într-o postare pe Twitter. 

Dar ministrul de externe britanic nu a menţionat în mod explicit ideea unui pod în public şi nu este clar dacă s-au purtat discuţii detaliate despre cum poate fi construit sau finanţat un astfel de amplu proiect, conform Reuters. 

Potrivit Agerpres, care citează The Daily Telegraph, Johnson consideră că un pod de 22 de mile (35,4 km) peste Canalul Mânecii, finanţat din fonduri private, poate fi acum o opţiune şi ar oferi posibilitatea de creştere a turismului şi comerţului după Brexit. 'Tehnologiile evoluează neîncetat şi există multe poduri mai lungi în alte părţi', a spus el, conform ziarului citat. 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.