Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Sănătate

Mănânci pește? Iată ce trebuie să știi despre grăsimile pe care le conține

Autor: | | 0 Comentarii

Rolul peștelui într-o dietă care scade riscul de cancer pulmonar este susținut de cel mai recent studiu al Societății Americane de Oncologie Clinică.

 “Journal of Clinical Oncology”, publicaţia oficială a Societăţii Americane de Oncologie Clinică, a dat publicităţii, în luna iulie, un studiu care atestă rolul unei alimentaţii bogată în grăsimi saturate în creşterea incidenţei cazurilor de cancer pulmonar. Specialiştii au ajuns la concluzia că o dietă bazată pe uleiuri ce conţin grăsimi nesaturate, peşte, nuci, fructe, verdeaţă, lactate sărace în grăsimi, cereale integrale şi carne de pasăre, diminuează cu 14% riscul apariţiei cancerului pulmonar.

În acest context, Alfredo Seafood a început încă de anul trecut o campanie destinată creşterii consumului de peşte pe plan local şi consideră că acest studiu ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru români, care consumă de 4 ori mai puţin peşte faţă de media europeană. Cercetătorii Centrului Medical al Universităţii Vanderbilt din Nashville, Tennessee, accentuează faptul că cea mai bună modalitate de a scădea numărul de cazuri de cancer pulmonar este absenţa fumatului, dar concluziile studiului atestă că o dietă sănătoasă contribuie, de asemenea, la reducerea riscului de a te îmbolnăvi de această maladie.

Conform cercetătorilor, un aport ridicat de grăsimi polinesaturate, asociat cu reducerea consumului de grăsimi saturate, ajută atât la prevenirea bolilor cardiovasculare, cât şi a cazurilor de cancer de plămâni. Grăsimile saturate, aşa-numitele grăsimi rele, se găsesc cu precădere în alimente ca untul, carnea roşie, alimente supra-procesate, mezeluri şi, în general, alimentele care conţin aditivi. Dieta DASH pentru stoparea hipertensiunii (Dietary Approaches to Stop Hypertension) şi dieta mediteraneeană sunt tipurile de alimentaţie cele mai indicate pentru a reduce riscul apariţiei bolilor cardiovasculare, dar şi a tumorilor maligne situate la nivelul plămânilor. Conform dietei mediteraneene peştele şi fructele de mare ar trebui să se regăsească în meniul nostru de circa două ori pe săptămână. De asemenea, numeroase studii anterioare au demonstrat rolul benefic al peştelui în funcţionarea sistemului cardiovascular.

“Peştele conţine acizi graşi Omega 3, care se încadrează în categoria grăsimilor sănătoase, precum şi magneziu, zinc, cupru, seleniu şi vitamina B12, ceea ce stă la baza efectului antiinflamator şi anticancerigen. Faptul că importanţa unei diete sărace în grăsimi saturate a fost evidenţiată şi de concluziile celui mai recent studiu, concluzii susţinute de o organizaţie prestigioasă la nivel mondial, ar trebui să fie un impuls pentru români. Peştele şi fructele de mare fac parte dintre alimentele bogate în grăsimi nesaturate, cu un conţinut ridicat de vitamine şi macroelemente, care ne ajută să ne ferim de boli foarte grave. Din păcate, aşa cum am subliniat anterior, consumul de peşte din România se situa anul trecut la 6 kg/capita, în condiţiile în care media în Uniunea Europeană este de 25 kg/capita”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro