O teorie a momentului spune că, pe fondul crizei, consumatorii vor începe să cumpere produse ieftine, în detrimentul celor scumpe. Fals – e replica Ioanei Suciu, director de marketing la Heidi România –, ciocolata fără zahăr și cea neagră (cu un conținut mai mare de cacao) au început, de exemplu, să câștige tot mai mult teren în fața ciocolatei tradiționale.
„Segmentul dark reprezintă în acest moment 16% din piaţa de ciocolată, in ultimul an înregistrând o creştere cu 2%, în detrimentul ciocolatei cu lapte. Ciocolata organică, deşi pe alte pieţe a devenit foarte căutatî, la noi consumatorii o privesc totuşi cu reticentă… poate datorită preţului extrem de ridicat”, confirmă tendința Ioana Suciu, care a observat că, în general, clienții sunt destul de fideli mărcilor și gustului cu care s-au obișnuit.
“Românii, datorită nivelului de trai scăzut, au fost oricum orientaţi către produse mai ieftine, dar consumatorii de produse premium nu renunţă la standardele lor. Iar faptul ca Heidi creşte cu 15% în fiecare an arată clar că segmentul premium de ciocolată nu este aneninţat de migrarea oamenilor către branduri mai ieftine”, explică directorul de marketing de la Heidi România.
Când vine vorba de preferinţe, românii mănâncă în special ciocolată cu lapte (în proporţie de 77%), iar raportul  între ciocolata simplă, cu ingrediente şi cu creme este de 1/3 din  piaţă, pentru fiecare categorie în parte.
Heidi România a încheiat 2011 cu o cifră de afaceri de circa 13,5 milioane de euro, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor Publice.
„Nu am fost afectaţi de criza financiară pentru că, de patru ani, creştem exponenţial la export. Dacă în 2008 exportam în trei ţări şi exportul reprezenta doar 10% din cifra de afaceri, acum suntem prezenţi în 42 de ţări, iar contribuţia exportului a ajuns la 50% din afacerile totale”, precizează Suciu.
Heidi a înregistrat, în ultimii trei ani, creşteri constante ale cifrei de afaceri, de 30 %. Producătorul de ciocolată îşi trimite consumatorii în vacanţă în New York (SUA), Zurich (Elvetia), Florenţa (Italia) sau Muscat (Oman) , prin promoţia “Taste, Win, Travel”, care se desfăşoară, simultan, în România, Polonia, Ungaria şi Cehia, până pe 31 decembrie. Valoarea totală a premiilor este de 12.500 de euro (TVA inclus). (Regulamentul campaniei este disponibil pe www.heidicampaign.com)
În România, ciocolata – o piață estimată la puţin peste 200 de milioane de euro -, ocupă cel mai important loc în sectorul de cofetărie, înregistrând aproximativ 70% din încasările totale pe 2011.
"Piaţa ciocolatei este stabilă acum, ba chiar a înregistrat o creştere de 2% în valoare, în 2012 faţă de 2011”, punctează directorul de marketing de la Heidi România.
Consumul anual de ciocolată este în România de 1,7 kilograme pe cap de locuitor (nici 20 de tablete de 100 de grame), spre deosebire țările occidentale, unde media este de 10 kilograme, conform datelor furnizate de companie.