CITEŞTE ŞI

Femei de succes

Angela Țiboc, SOLE Luxury Boutique: «Un client de lux veritabil nu se uită la preţ»

Autor: |

Dezvoltă o afacere ”tânără” în industria românească a luxului şi are planuri mari anul acesta: mai multe magazine şi lansarea unor branduri noi. Într-un dialog cu revista Capital, Angela Țiboc, director al diviziei de ”Fashion&Lifestyle” a SOLE, punctează câteva dintre elemetele cheie care definesc această piaţă.

Capital: Care este părerea dvs despre ceea ce se întâmplă astăzi în industria luxului, în România?

Angela Țiboc: Piaţă locală a luxului a început, din nou, să crească. Deşi oamenii sunt mult mai atenţi la ce produse îşi cumpără, în ce investesc, totuşi nu au tăiat de pe lista de cumpărături produsele de lux. Mai mult, vânzările online pe acest segment se dezvoltă într-un ritm accelerat. Noi avem trei magazine fizice în România, însă am observat că magazinul online este foarte vizitat. Şi peste hotare, marile branduri de lux au magazine online, în special pentru clienţii care nu au timp să meargă într-un magazin fizic. În altă ordine de idei, luxul online din România nu este la fel de puternic precum cel din Vest. În România, luxul online este mai mult reprezentat de magazine ce oferă produse de brand la reducere, din colecţiile vechi. De asemenea, în Vest, magazinele de lux online au cele mai noi produse în acelaşi timp cu lansarea din marile magazine.

 

Capital: Se poate spune despre această industrie că şi-a revenit după anii de recesiune?

Angela Țiboc: Noi nu am prins anii de recesiune, business-ul este unul „tânăr”. Însă, observăm că femeile alocă sume importante pentru produsele de lux pe care şi le doresc. Dacă ne gândim doar la produsele din magazinele noastre, în online cel mai scump produs cumpărat a fost o geantă Celine de 12.000 de lei, iar în offline un model Valentino de 8.700 de lei. Produsele premium chiar pot fi considerate o investiţie deoarece preţul lor poate să crească după o anumită perioadă, în timp ce pentru produsele mass-market preţul merge doar în jos.

Capital: Ce spuneţi despre politica de preţ a magazinelor prezente pe acest segment?

Angela Țiboc: La brandurile de lux, politica de preţuri nu s-a modificat, din mai multe motive. În primul rând, aceste produse sunt lansate într-un număr foarte limitat şi doar câţiva clienţi pot beneficia de ele. Un alt aspect este că preţul acestor produse de lux nu se depreciază ci, aşa cum spuneam, în unele cazuri chiar creşte, în timp.

Este clientul de lux ”atent” la reduceri?

Angela Țiboc: Clientul de lux este atent în primul rând la calitate şi la autenticitatea produsului. Un client de lux veritabil nu se uită la preţ, cât la calitatea produsului şi la avantajele pe care le aduce acesta - funcţionalitate, design, imagine elitistă, stoc existent. În ceea ce priveşte reducerile pe piaţa de lux, acestea sunt clar un lucru bun deoarece există şi clienţi care aspiră la produse de lux, dar nu îşi permit întotdeauna să plătească primul preţ.

Capital: În ceea ce va priveşte, care sunt planurile de extindere pentru anul acesta?

Angela Țiboc: Avem în plan, pentru acest an, deschiderea a două noi magazine. Analizăm în acest moment mai multe oraşe din România. În plus, pe lângă brandurile pe care le avem deja în portofoliu, vrem să introducem noi mărci de renume internaţional şi, în acest fel, să atragem cu 15% mai mulţi clienţi în magazinele noastre offline, dar şi în online. Totodată, mizăm pe menţinerea business-ului la 1,5 milioane de euro. Cel puţin.

Capital: Care sunt strategiile pentru fidelizarea clienţilor în cazul dvs?

Angela Țiboc: Permanent avem campanii speciale pentru clienţi, atât în magazine, cât şi în online. În magazinul online, de exemplu, avem la final de săptămână o selecţie de produse la preţ special. În acest fel, încercăm să arătăm clienţilor că luxul este totuşi accesibil şi că merită plătit un preţ mai ridicat pentru un produs de o calitate superioară.

Capital: Care este valoarea medie a coşului de cumpărături?

Angela Țiboc: Valoarea medie a coşului de cumpărături online a fost de 250 lei, în timp ce, în magazinele offline româncele au cheltuit cu 28% mai mult, valoarea medie a coşului de cumpărături ajungând, în acest caz, la 320 lei. Trebuie ţinut însă cont că produsele cosmetice şi parfumurile sunt cele mai cumpărate şi, astfel, media pe coşul de cumpărături este influenţată puternic, chiar dacă cele mai scumpe produse ale noastre sunt genţile.

Capital: Cum credeţi că poate fi menţinută dorinţa clienţilor de a cumpăra produse de lux de la un anumit magazin?

Angela Țiboc: Cred că accesul facil la anumite branduri şi produse ce nu sunt uşor de găsit la noi în ţară este un stimulent foarte ridicat. Există femei care îşi doresc genţi ale unui anumit designer şi le pot cumpără doar dacă merg în vizită în alte ţări. Dar, dacă le includem în oferta noastră, atunci răspundem nevoilor lor imediate şi astfel este imposibil să nu fie tentate să cumpere. Mai mult, dacă ne referim la avantajele oferite, în general, clienţii trebuie să beneficieze de transport gratuit pentru orice comandă online, împachetarea premium, 28 zile posibilitatea de retur, plata în rate fără dobândă.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.