Potrivit raportului, în ultimii zece ani, aproape că s-a dublat numărul celor care fac achiziţii online la nivel european. Astfel, de la 29,7% din totalul consumatorilor, în 2007, procentul celor care cumpără online a urcat, în prezent, la 55%. Nivelul de încredere al consumatorilor a crescut cu 12 puncte procentuale în cazul achiziţiilor de la comercianţii cu amănuntul situaţi în aceeaşi ţară şi cu 21 de puncte procentuale în cazul achiziţiilor din alte state membre ale Uniunii Europene.

La nivel european, cele mai căutate produse în procesul de achiziţie cross-border sunt electronicele şi cele din gama fashion, urmate de cosmetice şi produse de înfrumuseţare, de îngrijire a animalelor, cele din categoria food & beverage şi produsele sportive.

Piaţa de comerţ online avansează mult mai rapid faţă de restul Europei, ţările din Europa Centrală şi de Est obţinând cele mai mari creşteri ale vânzărilor online în 2016 (comerțul electronic în Slovacia și Estonia a crescut cu 35%, Ucraina a înregistrat o creștere de 31%, iar în Polonia și Bulgaria vânzările s-au majorat cu 25%).

 Piaţa de comerţ electronic din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creştere din Europa (38%), depăşind pentru prima oară pragul de 2 miliarde de euro, având un avans mai mult decât dublu faţă de media europeană, de 15%, potrivit unui studiu al organizaţiei Ecommerce Europe. 

În acest context, Blugento anunţă parteneriatul cu DPD România, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de coletărie și curierat expres, permiţând astfel companiilor să îşi extindă afacerea şi la nivel internaţional. Prin noul parteneriat, companiile care apelează la serviciile Blugento beneficiază, pe lângă soluţiile de ecommerce specifice platformei, şi de servicii de curierat de calitate şi pot face expedieri de produse în Bulgaria şi Ungaria la preţuri preferenţiale. Totodată, clienţii beneficiază de integrarea gratuită a Modulului de curierat DPD, care le dă posibilitatea generării AWB-urilor direct din magazinul Blugento.