CITEŞTE ŞI

Lifestyle

Mărcile de lux, o provocare pentru moda din România

Autor: |

Este România o ţară căutată de promotorii brandurilor celebre? Ei bine, deşi lucrurile s-au mişcat mai lent, în ultimii ani, lansarea unui business în industria locală de modă de lux nu mai mai poate fi comparată astăzi cu un joc la loterie.

Nu mai este demult un secret că Polonia a plecat pe ”drumul luxului” cu mult înaintea României, prin 1995. Această diferenţă, de zece ani, se vede astăzi în tot ce înseamnă volumul de vânzări, profilul clientului sau alegerea brandurilor. Cu alte cuvinte, această piaţă se mişcă, dar nu a prins încă viteza celorlalte pieţe. „Timp de mulţi ani, brandurile de lux au ignorat potenţialul pieţei din România, concentrându-se pe Rusia şi ţările Europei Centrale. Cu toate acestea, nume importante au decis să deschidă magazine monobrand, iar numărul lor pare să fie în creştere“, spune Irina Markovits, consultant stil şi imagine. Un aspect pozitiv, s-ar putea spune, este faptul că vânzarile produselor de pe piaţa de „fashion retail premium“ sunt realizate în proporţie de circa 70% de consumatori români cu putere mare de cumpărare, clienţii străini reprezentând un procent mai scăzut, de 30%, spre deosebire de ţări precum Ungaria şi Cehia, în care procentele se inversează.

„Citisem chiar un studiu de piaţă realizat în 2013, care plasa România pe locul doi între pieţele din Europa de Est ca număr de consumatori care accesează, în mod constant, produsele de lux şi care simt o afinitate puternică faţă de brandurile premium. Astfel, se creează cerere pe piaţă“, adaugă Irina Markovits. Și tot ca dovadă a unei evoluţii pozitive a pieţei stă „radiografia“ ultimilor doi ani: în această perioadă, creşterea economică a depăşit aşteptările, prezenţa brandurilor de lux a crescut, consumatorii au devenit mai informaţi, iar preţurile s-au aliniat celor din străinătate. Doar că această evoluţie nu înseamnă şi „maturizare“. „Încă suntem departe de o piaţă de lux matură. Aş numi-o mai degrabă puternic fragmentată“, punctează Markovits.

O privire scurtă în ograda celor care dezvoltă  afaceri pe acest segment  oferă un singur răspuns: 2016 va însemna, cu siguranţă, o schimbare în politica magazinelor de modă de lux, care vor fi nevoite să investească în programe speciale pentru fidelizarea clienţilor. Și „totul“ va fi făcut ca la carte, fără urmă de greşeală, altfel niciun magazin nu ar putea să-şi păstreze cota de piaţă într-o industrie estimată la peste 700 de milioane de lei, fiind numărate aici doar brandurile de modă de lux.

Astăzi,  piaţa românească de lux găzduieşte deja nume puternice. Louis Vuitton a venit în România în vara lui 2008, cu un magazin deschis în galeria hotelului de cinci stele JW Marriott. Afacerile înregistrate în 2014 de monobrandul din Bucureşti au fost de 20,3 milioane de lei, în stagnare comparativ cu ultimii ani. Cu o precizare: Louis Vuitton este brandul numărul unu în lume după valoarea de piaţă, estimată anul trecut la peste 27 miliarde de dolari de către compania de cercetare Millward Brown. Tot pe segmentul de lux este prezent şi Gucci, brand adus de omul de afaceri Alessandro Amato în 2010, în sistem de franciză şi care ocupă locul trei în topul celor mai valoroase branduri din lume, cu o valoare de 13,8 miliarde de dolari (conform aceleiaşi surse). Prada şi Cartier, prezente în România în magazine de tip multibrand, se află de asemenea în topul celor de la  Millward Brown, realizat în 2015, dar câteva locuri mai jos.

Pagina 1 din 3
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DCNews

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii
loading...