Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

Luxemburgul ne aruncă un "colac" cultural la Sibiu

Autor: | | 0 Comentarii

Cum anul acesta sunt două capitale, Luxemburg şi Sibiu, apare inevitabil tentaţia comparaţiei. Ce fac luxemburghezii, ce fac sibienii?  Uniunea Europeană a inventat prin Capitală Culturală o formă nouă de „capitalism“, cu rol cultural, dar şi de coagulare socială şi economică. După Capitală Europeană în 1995, luxemburghezii au folosit acum o filosofie nouă, propunând tema migraţiei şi incluzând mai multe teritorii în proiect: regiuni din Belgia,

Cum anul acesta sunt două capitale, Luxemburg şi Sibiu, apare inevitabil tentaţia comparaţiei. Ce fac luxemburghezii, ce fac sibienii? 

Uniunea Europeană a inventat prin Capitală Culturală o formă nouă de „capitalism“, cu rol cultural, dar şi de coagulare socială şi economică.

După Capitală Europeană în 1995, luxemburghezii au folosit acum o filosofie nouă, propunând tema migraţiei şi incluzând mai multe teritorii în proiect: regiuni din Belgia, Germania şi Franţa. De fapt, 60% din teritoriul fostului Ducat de Luxemburg din perioada de maximă extindere, înregistrată în Evul Mediu! Căutând prin arhive, luxemburghezii au descoperit că o parte din predecesorii lor saxoni s-au stabilit în urmă cu aproximativ 900 de ani şi în... Sibiu. Oraşul întemeiat de saxoni a fost inclus în proiect, la propunerea Marelui Ducat.

Harta Europei se redesenează prin exemplul Capitalei Culturale Europene din 2007. Noile graniţe sunt, acum, culturale. Primarul german al Sibiului, Klaus Johannis, este privit la Luxemburg ca un adevărat urmaş al întemeietorilor saxoni. Limba pe care Johannis o vorbeşte are multe rezonanţe „luxemburgheze“. Legăturile sunt nebănuite şi chiar intime: ai fi uimit să-i auzi pe taximetrişti că le pocneşte capul de mahmureală pentru că au tras la „şpriţ“ până noaptea târziu. Cuvântul vine şi în luxemburgheză şi în română din saxonul „spritzer“.

Sibiul aşteaptă un milion de turişti în 2007

De la asemănări ni se trag, însă, şi diferenţele. Filosofia luxemburghezilor când propun Ducatul drept Capitală Culturală Europeană vine din trăsăturile lor naţionale: stat organizat ca monarhie constituţională, cu o structură a populaţiei compozită, formată la bază din etnici francezi, germani şi spanioli, şi cu o puternică migraţie eterogenă (40% din populaţia actuală), cu un PIB aflat aproape la jumătatea celui din România, Luxemburgul este leagănul Europei unite şi este caracterizat de o bogăţie paşnică, însoţită de nostalgia unei dominaţii medievale pierdute. Luxemburghezii trasează astfel noi graniţe peste fostele regiuni din jur (denumite de ei La Grande Region) şi, prin includerea Sibiului, îşi punctează moştenirea culturală din fosta lor „colonie“ din marginile estice ale Europei medievale, Siebenburgen.

Filosofia românilor poate fi, ca de obicei, împărţită în două: filosofia de la „centru“ şi cea „locală“. Din cauza filiaţiei saxone şi a încântării cu care luxemburghezii îl privesc pe primarul sibian Johannis, vremelnicii culturnici de la centru au oportunitatea de a avea încă din primul an al aderării României o Capitală Culturală, fapt unic în istoria europeană. „Să vadă şi europenii că nu au făcut o afacere proastă cu admiterea României“, spun oficialii de la Bucureşti.

Filosofia municipalităţii din Sibiu este una pragmatică: „Prin Capitala Culturală vom demonstra că putem deveni un centru turistic“, spune primarul Klaus Johannis. „Orice nominalizare la programul Capitală Culturală te pune pe hartă. În doi ani şi jumătate, Sibiul a atras 30 de investitori «mari» şi sperăm să atragă tot atâţia la anul“. Tot primarul spune că Sibiul înregistrează anual 350.000 de turişti, dar în 2007 sunt aşteptaţi în plus peste 400.000.

Luxemburg şi la Grande Region realizează promovarea evenimentelor prin activităţi de comunicare şi relaţii publice care îi au ca ţintă pe ziariştii din toată Europa. Un spot TV şi unul radio vor fi difuzate doar în aria Luxemburg şi împrejurimi. Nu există campanie internaţională pe radio şi televiziune, nu există agenţie de publicitate angajată. Promovarea outdoor se face doar pe plan local, prin achiziţia directă a spaţiilor publicitare. Promovarea externă se face prin operatorii turistici.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro