CITEŞTE ŞI

Luxury

Timpul, măsurat cu stil la Geneva și Basel

Autor: |

Cea de-a 26-a ediţie a Salon International de la Haute Horlogerie (SIHH) debutează pe 18 ianuarie la Geneva, iar vedetele incontestabile ale ediţiei din acest an sunt produsele unor mărci celebre precum Audemars Piguet, Cartier, IWC, Montblanc, Piaget sau Vacheron Constantin. Peste doar câteva săptămâni, la Basel, alte firme renumite precum Rolex, Omega, TAG Heuer, Breitling, Patek Philippe sau Breguet îşi vor prezenta noutăţile.

Expoziţiile de ceasuri sunt mai puţin cunoscute de publicul larg. Pe deoparte pentru că produsele prezentate sunt extrem de scumpe şi „de nişă”, iar pe de alta din cauza regimului strict de acces. La Salon International de la Haute Horlogerie (SIHH) din Geneva, de exemplu, se poate intra doar în baza unei invitaţii sosită fie din partea organizatorilor, fie din partea expozanţilor. Susţinută de Fondation de la Haute Horlogerie şi de Federation of the Swiss Watch Industry, expoziţia este dedicată strict clienţilor fideli ai mărcilor expozante, dealerilor din întreaga lume şi presei specializate. Tocmai de aceea, în perioada Salonului, la Palexpo, nu există nici case de bilete deschise şi nici porţi de acces pentru public. În ciuda acestui regim strict, SIHH adună, an de an, peste 14.000 de vizitatori şi circa 1.000 de jurnalişti. Pentru comparaţie, expoziţia auto desfăşurată în martie în acelaşi loc are anual circa 650.000 de vizitatori şi mai bine de 10.000 de jurnalişti. Și dacă tot facem comparaţii cu expoziţii auto să spunem şi că SIHH, alături de Baselworld, sunt singurele evenimente majore din Europa dedicate industriei ceasurilor de lux, în timp ce Geneva Motor Show şi, alternativ, Paris Motor Show sau Frankfurt Motor Show sunt cele mai importante evenimente europene dedicate industriei auto.

Lăsând deoparte com­paraţiile, este demn de luat în seamă faptul că SIHH este un eveniment care are ca principal partener grupul Richemont. Mai puţin cunoscut românilor, acesta este, ca şi grupul Swatch, unul dintre pilonii industriei mondiale a ceasurilor de lux adunând sub aripa sa largă mărci prestigioase.

Richemont, grupul cu vânzăride 10,4 miliarde de euro

Prin urmare, dacă mărcile grupului Richemont au pus umărul la crearea şi susţinerea SIHH, cele aparţinând grupului Swatch şi alte companii independente au mizat pe evenimentul, mai mare şi mai cunoscut, de la Basel denumit sugestiv Baselworld. Dar cine este Richemont? Ei bine acest conglomerat de branduri celebre a luat naştere în 1988, ca urmaş al Remgro Limited, companie sud-africană a omului de afaceri Anton Rupert  cu activităţi în zona produselor din tutun, băuturilor alcoolice, serviciilor financiare şi extracţiei de aur şi diamante. Încă din momentul înfiinţării, Richemont a început să achiziţioneze pachete de acţiuni sau chiar companii întregi din lumea produselor de lux din Europa. Astfel, rând pe rând, în portofoliul Richemont au intrat case celebre producătoare de ceasuri precum Vacheron Constantin, Purdey, Baume & Mercier, Jaeger-LeCoultre, A. Lange & Sohne, Cartier, Officine Panerai, IWC Schauffhausen, Piaget, Montblanc, Roger Dubuis şi multe altele. De asemenea, printr-un joint-venture anunţat în 2007, Richemont şi Ralph Lauren au format Ralph Lauren Watch and Jewelry Company. Conform datelor financiare Compagnie Financière Richemont SA a înregistrat în 2014 vânzări totale de 10,4 miliarde de euro, un profit operaţional de 2,67 miliarde de euro şi un profit net de 1,33 miliarde de euro. Rezultate care pot face să pălească obrazul multor şefi ai unor companii cu renume din industria auto, ca să păstrăm paralela de mai sus.

SIHH, de la cinci mărci la 24

Prima ediţie a SIHH a avut loc în 1992 ca urmare a „dezertării” de la Baselworld a cinci mărci: Baume &Mercier, Cartier, Piaget, Gerald Genta şi Daniel Roth. Acestea au închiriat 4.500 mp la centrul expoziţional Palexpo din Geneva şi, cu ajutorul grupului Richemont, au pus la punct un eveniment concurent celui de la Basel. După ce unele mărci au părăsit SIHH, iar altele le-au luat locul, în 2015, la ediţia anterioară a SIHH, au participat 15 branduri, toate membre ale grupului Richemont. Pentru ediţia cu numărul 26, care are loc în acest an, organizatorii au decis să invite, pentru prima dată în istoria evenimentului, câţiva ceasornicari independenţi ale căror produse recente au devenit foarte interesante pentru colecţionari. Aceştia sunt Christophe Claret, De Bethune, H. Moser & Cie, Hautlence, HYT, Kari Voutilainen, Laurent Ferrier, MB&F şi Urwerk. Atât la Geneva cât şi la Basel în perioadele de desfăşurare ale SIHH sau Baselworld multe alte case producătoare de ceasuri expun, în locaţii apropiate evenimentelor principale, propriile produse.

Noutăţile ediţiei din 2016 a SIHH

Deşi nu şi-au făcut cunoscute toate ceasurile pe care le vor prezenta în cadrul ediţiei din acest a Salon International de la Haute Horlogerie, maeştii orologieri ai caselor prezente au anunţat câteva piese cât se poate de interesante şi, cum altfel, scumpe. Astfel, în lunile următoare acestui eveniment, pe pieţele din întreaga lume, inclusiv România, vor ajunge ceasuri precum cele din colecţia Montblanc Heritage Chronométrie inspirate din ceasurile Pythagore, produse de manufactura Minerva din Villeret în 1948. În 2016, această colecţie se va îmbogăţi cu două noi piese denumite Montblanc Heritage Chronométrie Date by Hand şi Montblanc Heritage Chronograph Quantième Annuel. De asemenea, la SIHH 2016 va fi prezentat noul IWC Big Pilot’s Watch Annual Calendar Edition „Le Petit Prince”, un tribut adus lui Antoine de Saint-Exupéry. Tot de la IWC Schaffhausen vor putea fi descoperite trei noi piese „diver” denumite IWC Aquatimer Chronograph Edition „La Cumbre Volcano”, IWC Aquatimer Automatic 2000 şi IWC Aquatimer Automatic Edition „Expedition Jacques-Yves Cousteau”. Piaget va prezenta Emperador Coussin XL 700P, un elogiu adus dublului său patrimoniu tehnic. XL 700P este un concept care combină perfect un calibru mecanic cu un regulator acţionat de quartz. Nici Jaeger-LeCoultre nu va lăsa să treacă SIHH fără a îşi marca prezenţa. Aducând un elogiu piesei Reverso lansată în 1931, marca va prezenta în acest an trei noi colecţii: Reverso Classic, Reverso Tribute şi Reverso One. Casa Roger Dubuis va arăta pentru prima dată Excalibur Automatic Skeleton Carbon, una dintre puţinele piese pe care faimosul ceasornicar le dedică în acest an bărbaţilor. Asta pentru că 2016, în viziunea lui Dubuis, este „The Year of the Velvet Diva”. Toate acestea vor fi însoţite de minuni ale tehnicii şi designului precum Baume & Mercier Clifton Chronograph Complete Calendar, H. Moser & Cie. Endeavour Perpetual Calendar Concept, Cartier Clé de Cartier Automatic Skeleton, Richard Mille RM 67-01 Automatic Extra Flat, Panerai Radiomir 1940 3 Days Automatic Acciaio – 42mm, Parmigiani Fleurier Tonda Métrographe Abyss Blue sau Audemars Piguet Royal Oak Perpetual Calendar in Yellow Gold.

Baselworld, între 17 şi 24 martie

În luna martie a acestui an, va avea loc la Messe Basel o nouă ediiţie a celei mai mari expoziţii de ceasuri şi bijuterii din Europa, Baselworld. Spre deosebire de SIHH, acest eveniment este deschis şi publicului, preţul pentru un bilet de o zi fiind de 60 de franci elveţieni, iar pentru întreaga durată a expoziţiei de 150 de franci. Deşi organizatorii nu recomandă vânzările în timpul show-ului, mulţi dintre expozanţi încheie precontracte fapt ce permite doritorilor să achiziţioneze ulterior piese produse de mărci precum Rolex, Omega, TAG Heuer, Breitling, Patek Philippe sau Breguet, sau aşa-numite fashion watches având branduri celebre ca Chopard, Harry Winston, Hermès, Bulgari, Louis Vuitton, Chanel, Gucci sau Dior.

Acest articol a fost publicat în al treilea număr al revistei Capital, din 18-24 ianuarie 2016
 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.