Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Luxury

Timpul, măsurat cu stil la Geneva și Basel

Autor: |

Cea de-a 26-a ediție a Salon International de la Haute Horlogerie (SIHH) debutează pe 18 ianuarie la Geneva, iar vedetele incontestabile ale ediției din acest an sunt produsele unor mărci celebre precum Audemars Piguet, Cartier, IWC, Montblanc, Piaget sau Vacheron Constantin. Peste doar câteva săptămâni, la Basel, alte firme renumite precum Rolex, Omega, TAG Heuer, Breitling, Patek Philippe sau Breguet își vor prezenta noutățile.

Expoziţiile de ceasuri sunt mai puţin cunoscute de publicul larg. Pe deoparte pentru că produsele prezentate sunt extrem de scumpe şi „de nişă”, iar pe de alta din cauza regimului strict de acces. La Salon International de la Haute Horlogerie (SIHH) din Geneva, de exemplu, se poate intra doar în baza unei invitaţii sosită fie din partea organizatorilor, fie din partea expozanţilor. Susţinută de Fondation de la Haute Horlogerie şi de Federation of the Swiss Watch Industry, expoziţia este dedicată strict clienţilor fideli ai mărcilor expozante, dealerilor din întreaga lume şi presei specializate. Tocmai de aceea, în perioada Salonului, la Palexpo, nu există nici case de bilete deschise şi nici porţi de acces pentru public. În ciuda acestui regim strict, SIHH adună, an de an, peste 14.000 de vizitatori şi circa 1.000 de jurnalişti. Pentru comparaţie, expoziţia auto desfăşurată în martie în acelaşi loc are anual circa 650.000 de vizitatori şi mai bine de 10.000 de jurnalişti. Și dacă tot facem comparaţii cu expoziţii auto să spunem şi că SIHH, alături de Baselworld, sunt singurele evenimente majore din Europa dedicate industriei ceasurilor de lux, în timp ce Geneva Motor Show şi, alternativ, Paris Motor Show sau Frankfurt Motor Show sunt cele mai importante evenimente europene dedicate industriei auto.

Lăsând deoparte com­paraţiile, este demn de luat în seamă faptul că SIHH este un eveniment care are ca principal partener grupul Richemont. Mai puţin cunoscut românilor, acesta este, ca şi grupul Swatch, unul dintre pilonii industriei mondiale a ceasurilor de lux adunând sub aripa sa largă mărci prestigioase.

Richemont, grupul cu vânzăride 10,4 miliarde de euro

Prin urmare, dacă mărcile grupului Richemont au pus umărul la crearea şi susţinerea SIHH, cele aparţinând grupului Swatch şi alte companii independente au mizat pe evenimentul, mai mare şi mai cunoscut, de la Basel denumit sugestiv Baselworld. Dar cine este Richemont? Ei bine acest conglomerat de branduri celebre a luat naştere în 1988, ca urmaş al Remgro Limited, companie sud-africană a omului de afaceri Anton Rupert  cu activităţi în zona produselor din tutun, băuturilor alcoolice, serviciilor financiare şi extracţiei de aur şi diamante. Încă din momentul înfiinţării, Richemont a început să achiziţioneze pachete de acţiuni sau chiar companii întregi din lumea produselor de lux din Europa. Astfel, rând pe rând, în portofoliul Richemont au intrat case celebre producătoare de ceasuri precum Vacheron Constantin, Purdey, Baume & Mercier, Jaeger-LeCoultre, A. Lange & Sohne, Cartier, Officine Panerai, IWC Schauffhausen, Piaget, Montblanc, Roger Dubuis şi multe altele. De asemenea, printr-un joint-venture anunţat în 2007, Richemont şi Ralph Lauren au format Ralph Lauren Watch and Jewelry Company. Conform datelor financiare Compagnie Financière Richemont SA a înregistrat în 2014 vânzări totale de 10,4 miliarde de euro, un profit operaţional de 2,67 miliarde de euro şi un profit net de 1,33 miliarde de euro. Rezultate care pot face să pălească obrazul multor şefi ai unor companii cu renume din industria auto, ca să păstrăm paralela de mai sus.

SIHH, de la cinci mărci la 24

Prima ediţie a SIHH a avut loc în 1992 ca urmare a „dezertării” de la Baselworld a cinci mărci: Baume &Mercier, Cartier, Piaget, Gerald Genta şi Daniel Roth. Acestea au închiriat 4.500 mp la centrul expoziţional Palexpo din Geneva şi, cu ajutorul grupului Richemont, au pus la punct un eveniment concurent celui de la Basel. După ce unele mărci au părăsit SIHH, iar altele le-au luat locul, în 2015, la ediţia anterioară a SIHH, au participat 15 branduri, toate membre ale grupului Richemont. Pentru ediţia cu numărul 26, care are loc în acest an, organizatorii au decis să invite, pentru prima dată în istoria evenimentului, câţiva ceasornicari independenţi ale căror produse recente au devenit foarte interesante pentru colecţionari. Aceştia sunt Christophe Claret, De Bethune, H. Moser & Cie, Hautlence, HYT, Kari Voutilainen, Laurent Ferrier, MB&F şi Urwerk. Atât la Geneva cât şi la Basel în perioadele de desfăşurare ale SIHH sau Baselworld multe alte case producătoare de ceasuri expun, în locaţii apropiate evenimentelor principale, propriile produse.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro