SE INTAMPLA ACUM!

IT & C

Categoria de produse pe care mizează, mai nou, toate marile magazine online

Autor: Daniel Bob | luni, 13 aprilie 2015 | 6 Comentarii

Comerţul electronic din ţara noastră este în continuă expansiune, iar magazinele online se transformă treptat în adevărate mall-uri online, categoria „Fashion“ fiind cea mai promiţătoare în prezent

Valoarea pieţei de comerţ electronic, în 2014, a fost de 1,2 miliarde euro, dublă faţă de anul 2013 când era estimată la 600 milioane euro. În ţara noastră sunt peste 5.000 de magazine online, însă  segmentul e-commerce reprezintă doar 2,5% din totalul retail-ului, potrivit estimărilor principalilor jucători din mediul online românesc. Cu toate acestea, cumpărăturile online au devenit mult mai frecvente. Singurele categorii de cumpărături pentru care procesul de achiziţie rămâne neschimbat şi se desfăşoară în continuare în magazine clasice, sunt categoria auto şi contractele la telefonie, conform unui studiu E&Y. Cele mai vândute produse online, anul trecut, au fost cele din categoria „Electro-IT“, urmate de articolele de vestimentaţie şi încălţăminte, încadrate sub titulatura generică de „Fashion“. Pe locul trei au fost produsele din categoria „Home & Deco“.

Intră în scenă marii jucători

Magazinele online au vândut, anul trecut, îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii în valoare de 140 de milioane de euro. „Piaţa de fashion are un potenţial de patru miliarde de euro“, potrivit lui Iulian Stanciu, directorul general eMAG. Cel mai mare magazin online din regiune pregătea de mai bine de nouă luni intrarea pe segmentul fashion, categorie ce a devenit activă pe site luna aceasta.  eMAG şi-a propus să onoreze, anul acesta, peste 150.000 de comenzi, în valoare totală de 7,5 milioane de euro. Gama actuală include 14.000 de articole, iar în sezonul următor, gama va fi extinsă la 25.000 de articole. Odată cu introducerea categoriei „Fashion“, eMAG a lansat şi brandul propriu, Release. Printre magazinele online care oferă o colecţie diversificată de îmbrăcăminte se mai numără FashionUP, magazinul antreprenorului Marius Ghenea, care funcţionează din 2009 şi care deserveşte şi piaţa bulgară şi Fashion Days. Acest site face parte din grupul sud-african Naspers, care deţine şi pachetul majoritar de acţiuni la eMAG. Acesta are o ofertă de sute de mii de produse de la peste 1.000 de branduri internaţionale. La ultima ediţie Black Friday, românii au achiziţionat de pe Fasion Days peste 200.000 de produse. Elefant.ro, Mycloset.ro, Amafashion.ro sunt alte trei magazine de unde românii îşi pot achiziţiona haine online, ultimul declarându-se singurul magazin online cu produse fabricate exclusiv în România.

Cumpărăturile internaţionale, mai ieftine

Când vine vorba de îmbracăminte majoritatea românilor care au avut ocazia să călătoarească peste hotare au remarcat că hainele sunt mult mai ieftine în străinătate decât pe plan local. „Aproape o treime dintre românii care cumpără online au declarat că fac achiziţii online din străinătate de câteva ori pe trimestru, în timp ce 17% au spus că fac achiziţii din magazinele online străine cel puţin o dată pe lună. Principalele motive pentru achiziţiile online din străinătate sunt preţurile mai mici şi disponibilitatea anumitor produse“, conform unui studiu PayPal realizat, anul trecut. Magazinele online preferate de români sunt cele din Marea Britanie, China, Germania şi Statele Unite. În magazinele online din Marea Britanie  jucăriile sunt disponibile la jumătăte din preţul din România, hainele sunt cu peste o treime mai ieftine, în timp ce electronicele şi cosmeticele pot fi cumpărate la preţuri cu 30% mai mici. Exemple de magazine din Marea Britanie sunt Tesco, eBay sau Amazon.  În Germania, hainele sunt şi mai ieftine, preţurile lor fiind cu 60% mai mici decât în România.

Transportul nu este o problemă

La achiziţiile online din străinătate, cumpărătorii trebuie să ia în calcul posibilitatea existenţei unor taxe suplimentare care se adaugă la preţul produselor cumpărate, cum ar fi taxele vamale sau TVA. În România, persoanele care achiziţionează produse online cu valoare sub 150 de euro nu plătesc taxe vamale, dar plătesc TVA. Pentru achiziţiile cu valori mai mari, de peste 150 de euro, românii plătesc numai TVA, atunci când produsul provine din Uniunea Europeană. Dacă produsele sunt din afara spaţiului comunitar, taxele vamale variază. Cei care cumpără de la magazinele din China precum Alibaba.com au constat ca la multe dintre produse, livrarea este gratuită, efectuându-se prin poştă. Deoarece există riscul ca produsul comandat să nu fie ca cel de pe site sau îmbrăcămintea să nu corespundă, fie că se comandă de la un magazin local sau din străintate, clienţii trebuie să ştie că au dreptul să returneze produsul în 14 zile. Puteţi anula comanda din orice motiv, chiar şi pentru simplul fapt că v-aţi răzgândit.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.