Prețurile ridicate de livrare pentru serviciile transfrontaliere reprezintă unul dintre principalele obstacole pentru cumpărătorii online și comercianții electronici. Tarifele pentru coletele trimise dintr-o țară UE în alta pot fi de cinci ori mai mari decât prețurile interne. Există diferențe mari atunci când se expediază un pachet din două țări UE către aceeași destinație. De exemplu, trimiterea unui pachet de 2 kg din Belgia în Italia ar costa 32,8 euro, în timp ce același pachet trimis din Olanda în Italia ar costa 13 euro.

Lipsa transparenței în acest sector poate încuraja operatorii poștali să perceapă prețuri nejustificat de mari, ceea ce ar putea descuraja firmele mici să facă comerț cu alte țări din UE. Astfel, consumatorii nu pot alege în cunoștință de cauză și nu au acces la o gamă mai largă de produse, mai afectați fiind clienții din zone îndepărtate. Acest lucru afectează și pe cei care trimit un pachet prietenilor și familiei într-o altă țară a UE.

Noul regulament:
– consumatorii și comercianții electronici vor avea posibilitatea de a verifica lista de prețuri și de a căuta cele mai bune oferte pe un site special 
– serviciile de curierat vor trebui să ofere clienților informații clare cu privire la prețurile și condițiile de livrare 
autoritățile poștale naționale vor colecta date de la companiile de transport pentru a monitoriza piața și a evalua tarifele nejustificat de mari.
– Parlamentul European a aprobat un regulament pentru a face piaţa de transport transfrontalier a coletelor mai transparentă și mai competitivă și pentru a reduce barierele pe care le întâmpină consumatorii și comercianţii online atunci când cumpără produse online în UE. Împreună cu eliminarea blocării geografice, aceste noi reguli îmbunătăţesc drepturile cumpărătorilor online.

SURSA: eccromania.ro