CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Licențele pentru microbuze, date prin OUG în Bucureşti

Autor: |

Guvernul şi noua conducere a Primăriei Capitalei amână înfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport din subordinea autorităţilor locale în favoarea „regilor microbuzelor”. An de an oficialii Ministerul Transporturilor au grijă să fie prelungit dreptul de a opera rutele de transport public fără nicio obligaţie privind calitatea serviciilor.

Chiar dacă licitaţia în vederea atribuirii celor 61 de licenţe de transport, pe 6 ani, în Bucureşti şi în apropierea Capitalei, este tărăgănată din anul 2014, oficialii Ministerului Transporturilor au avut grijă să prelungească valabilitatea licenţelor în fiecare an printr-o ordonanţă de urgenţă. Mai mult, autorităţile locale şi oficialii guveramentali nu duc la bun sfârşit transferul trasportului local de călători din curtea Ministerului Transporturilor în subordinea Primăriei Capitalei. Conform regulamentului european, transportul local de călători în zona Bucureşti-Ilfov, este încadrat în rândul serviciilor economice de interes general şi există obligaţia Uniunii Europene de a se stabili anumite relaţii contractuale între autorităţile publice şi operatori. În prezent, nu există niciun contract între firmele de transport de călători în Bucureşti şi în apropierea Capitalei, încălcându/se astfel prevederile unui regulament European în vigoare din 2009. „În cazul operatorilor privaţi, atribuirea contractelor trebuie făcută prin licitaţie. Prevederile contractelor şi anunţurile de organizare şi licitaţie trebuie publicate obligatoriu în Jurnalul Oficial European cu cel puţin şase luni înainte de derularea procedurii. Toate aceste lucruri nu se întâmplă în regiunea Bucureşti-Ilfov perpetuându-se o relaţie ambiguă. Atribuirea licenţelor de traseu ar fi trebui să aibă loc până în primăvara anului 2014. Fiecare traseu înseamnă cel puţin 5.000 de euro/zi bani negri pentru că şoferii nu taie bilete”, ne-au declarat surse oficiale din domeniul transportului public bucureştean.

Nimeni nu verifică preţurile biletelor inexistente

Potrivit surselor citate, statul român pierde milioane de euro pentru că, „nimeni nu auditează preţurile cerute de operatori deşi au monopol pe rutele operate. „Se pierd foarte mulţi bani pentru că nimeni nu controlează modalitatea de înregistrare a veniturilor din bilete. Nicio autoritate nu controlează contractele de muncă ale şoferilor şi perioadele de lucru, ceea ce se traduce prin taxe neplătite. Guvernul pierde bani pentru că economia este nefuncţională şi oamenii sunt izolaţi sau utilizează sisteme de transport scumpe şi inadecvate. Lipsa de transparenţă în licitaţiile privind achiziţionarea licenţelor de transport înseamnă zeci de milioane de euro/anual evaziune fiscală”, ne-au precizat sursele citate.

Firmele de transport trebuie să aibă microbuze mai mari

Un studiu efectuat de Institutul de Cercerăti în Transporturi-INCERTRANS recomandă firmelor de transport să aibă autobuze mai mari şi să scurteze intervalele de timp între mijloacele de transport. Specialiştii din INCERTRANS au cerut oficialilor Primăriei Capitalei să stabilească care staţii RATB pot fi utilizate de transportul metropolitan şi reclamă lipsa pucntelor de informare.


2014 este anul în care atribuirea licenţelor de traseu ar fi trebuit să aibă loc

Principalele concluzii din studiu INCERTRANS

Nu sunt definite staţiile – transportul se desfăşoară ca cel de tip taxi (maxi-taxi)cu opriri la solicitarea călătorilor fără a se ţine cont de amplasarea staţiilor “oficiale”.

PMB trebuie să stabilească (printr-o hotărâre a Consiliului Local) care staţii RATB pot fi utilizate de transportul metropolitan şi nu doar terminalele.

Terminalele RATB utilizate şi de transportul public metropolitan/judeţean ar trebui să aibă adăposturi pentru călători, sisteme de informare, toalete.

Nu există sisteme de informare a călătorilor asupra orarului de funcţionare a curselor (cu excepţia terminalului RATB de la Piaţa Presei Libere).

Majoritatea traseelor nu respectă orele de plecare stabilite prin licenţă, iar în unele cazuri nici numărul de curse.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

28 septembrie 2016

SE ÎNCHIDE Transfăgărășanul

Transporturi si Infrastructura

25 septembrie 2016

Ministerul Transporturilor crește, din PIX, viteza trenurilor de marfă

Transporturi si Infrastructura

22 septembrie 2016

Când va fi gata cea mai așteptată autostradă din România

Transporturi si Infrastructura

21 septembrie 2016

Blue Air lansează 4 noi rute din Bucureşti şi Iaşi

Transporturi si Infrastructura

20 septembrie 2016

Alstom a lansat trenul Coradia iLint cu zero emisii

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii