Povestea Chocolate Graphics în România a început în aprilie 2007, când s-a semnat contractul de masterlicenţă cu un tânăr antreprenor din Constanţa.

Afacerea se adresează atât persoanelor fizice, cât, mai ales, clienţilor corporate (industria ospitalieră, media, marketing, servicii financiare şi profesionale, turism, magazine de lux, agenţii de turism, transport, construcţii). În prezent, Chocolate Graphics urmăreşte extinderea la nivel naţional, în marile oraşe ale ţării – Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi şi Timişoara.

Din punct de vedere financiar, investiţia totală iniţială se ridică la aproximativ 75.000 de euro, din care taxa de licenţă reprezintă 35.000 euro, la care se adaugă alte costuri de start-up, precum costurile cu echipamentele. Francizorul oferă viitorului său partener training pentru deprinderea tehnicilor de producţie şi vânzare a formelor de ciocolată personalizată, suport pentru inscripţionarea tabletelor sau pentru acoperirea comenzilor de mare volum şi altele.

Apărut în anii ‘80, brandul, cunoscut şi drept „Ciocolata care vorbeşte“, are la bază un raţionament simplu: mesajul transmis pe ciocolată are un efect extrem de eficient. Procesul a fost iniţiat în 1988, pentru ca, peste 11 ani, patentul şi drepturile de producţie să ajungă în posesia omului de afaceri John Taylor. Practic, acesta a reprezentat punctul de cotitură al afacerii Chocolate Graphics, care în 2004, a devenit una de nivel internaţional. Chocolate Graphics este prezentă în 47 de ţări de pe toate continentele, iar compania îşi continuă procesul de extindere.

După semnarea contractului de masterlicenţă, Chocolate Graphics România a realizat o capacitate de producţie, în conformitate cu standardele europene, care serveşte drept unitate pilot Chocolate Graphics. Pe piaţa internă, comercializarea produselor a fost demarată în vara acestui an, acestea constând în tablete de ciocolată (neagră, cu lapte sau albă) de diverse forme şi dimensiuni. Mesajele incripţionate pot fi texte, logo-uri sau chiar fotografii, iar tabletele pot fi achiziţionate individual sau în cutii de cadouri.