CITEŞTE ŞI

Piata Auto

La fiecare autoturism nou vândut în România au fost aduse patru second-hand

Autor: |

Raportul APIA privind vânzările de vehicule în luna martie arată că piaţa este susţinută în continuare de achiziţiile realizate de firme - 84% din total -, cele către persoanele fizice reprezentând doar 16%, în scădere faţă de luna precedentă cu trei puncte procentuale.

Conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), continuă să se manifeste, impactul importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aprox. 53.000 unităţi la autoturisme şi 11.200 la vehicule comerciale, au o creştere de 50%, respectiv 12.3% faţă de 2012. Din aceste cifre, rezultă că la fiecare autoturism nou vândut în România au fost aduse alte 4,7 rulate. Mai grav este faptul că 28.730 (peste 54%) dintre acestea din urmă sunt mai vechi de 10 ani, adică de 2,2 ori mai multe decât autoturisme noi vândute prin reţelele naţionale ale producătorilor autohtoni şi importatorilor autorizaţi. „Considerăm că aceste cifre sunt de natură să îngrijoreze atât autorităţile centrale ale statului, care se confruntă în mod evident cu o scădere a încasarilor la bugetul de stat (TVA, taxe si impozite aferente vânzărilor de autoturisme noi), cât şi autorităţile locale, populaţia din principalele oraşe ale ţării fiind, în mod cert afectată de creşterea poluării aerului. Este de aşteptat şi analizat în perioada următoare, dacă şi în ce măsură «Timbrul de mediu» şi ,Programul de înnoire a parcului auto» vor contribui la redresarea acestei situaţii”, menţionează reprezentanţii APIA. Doar 12.869 de autoturisme noi vândute Pe ansamblul pieţei, livrările totale (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat în primele trei luni ale lui 2013 o scădere de 6,6%, comparativ cu aceaşi perioadă din anul trecut, până la 15.615 unităţi.În interiorul acestei scăderi autoturismele au înregisrat un declin de 6,9%, până la 12.869 de unităţi. La autoturisme, pe primul trimestru din 2013 clasamentul pe mărci este condus de Dacia, cu 3.622 unităţi vândute (28,1% din total), urmată de Volkswagen (1423 unităţi / 11,1%), Skoda (1163 unităţi / 9%), Renault (783 unităţi / 6,1%), Ford (725 unităţi / 5,6%), şi Hyundai (628 unităţi / 4,9%). Pe modele, Dacia Logan rămâne pe primul loc, urmat de Dacia Duster, Skoda Octavia, Dacia Sandero şi Renault Clio. Analizând segmentarea pe clase, se observă faptul că, la început de an, doar clasele B (sub-compact), C (compact) şi monovolum sunt pe plus. Toate celelalte sunt pe minus, cu scăderi cuprinse între 5% şi 36%. În funcţie de tipul de combustibil. se remarcă o scădere a vânzărilor de autoturisme cu motoare diesel, care ajung la 59% din piaţă, faţă de 61,7% cât se înregistra în aceeaşi perioadă a anului trecut. În zona vehiculelor comerciale uşoare (LCV+ minibuse) este evidentă o scădere ceva mai mică a pieţei (-2%), dar şi faptul că primele trei mărci (Dacia, Ford şi Volkswagen), reprezintă împreună peste 50% din piaţă.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii