SE INTAMPLA ACUM!

Industrie

TEST KIA Sportage, SUV îndrăzneț

Autor: Robert Stan | sâmbătă, 05 martie 2016 | -1 Comentarii

Aglomeratul segment al SUV-urilor compacte are, începând din această lună, un nou exponent în România. A patra generaţie a modelului Sportage a ajuns pe piaţă cu un nou design, mai agresiv, şi cu un comportament rutier lăudabil.

Încă de la prima vedere este limpede că a patra generaţie KIA Sportage a fost creată cu scopul clar de a ieşi în evidenţă.

Formelor şi proporţiilor elegante ale versiunii anterioare, designerii şi inginerii de la centrul de design al mărcii de lângă Frankfurt, le-au adăugat o parte frontală mai puternică, şi mai tinerească, cu blocurile optice amplasate foarte sus şi cu proiectoare incluse în aparente prize de aer supradimensionate.

În spate modificările sunt ceva mai „clasice“ şi, în opinia noastră, mult mai reuşite. E drept că atât liniile hayonului cât şi blocurile optice par foarte apropiate de cele ale unui BMW, însă noul Sportage este, fără doar şi poate, un model distinct, cu personalitate proprie. De altfel, cea mai scurtă, dar şi mai exactă caracterizare a modelului vine chiar de la oficialii KIA în viziunea cărora noul SUV este „Made to Wow!“.

În interior, aspectul îndrăzneţ al caroseriei îşi găseşte rare puncte de confluenţă. Atât bordul cât şi scaunele sau elementele de design sunt cât se poate de „cuminţi“, însă totul pare pus exact acolo unde trebuie. Știam deja de la generaţia anterioară că îmbinările din habitaclul modelului Sportage sunt bine realizate însă acum calitatea a fost împinsă chiar mai sus. Ergonomia postului de condus este şi ea la cote ridicate, însă modernismul exteriorului contrastează puternic cu clasicismul consolei centrale. În schimb, confortul este principalul atu în această zonă. Spaţiul rezervat şoferului şi pasagerilor a fost majorat prin alungirea ampatamentului cu 30 mm, iar scaunele cu reglaj electric, încălzite şi ventilate în funcţie de nivelul de echipare ales, sunt gândite astfel încât călătoriile lungi să poată fi o încântare.

Miza pe rigiditate

În afara modernismului exterior şi al confortului interior, KIA Sportage pune accent pe rigiditate. Această caracteristică poate fi descoperită atât la nivelul caroseriei cât şi la cel al sistemului de suspensie. Conform oficialilor mărcii coreene, oţelul utilizat are acum o rezistenţă mult mai mare decât cel folosit la generaţia anterioară, iar rigiditatea totală a fost majorată cu 39%. Deşi pare un aspect minor, acesta, împreună cu o setare sport a suspensiei, asigură o stabilitate îmbunătăţită în timpul rulării şi un nivel scăzut al zgomotului. Ca şi în cazul altor producători care au mizat pe sportivitate, KIA a creat un model care reacţionează foarte bine la schimbările de direcţie, dar a cărui suspensie filtrează destul de puţin impulsurile date de denivelări. Asta nu înseamnă că noul Sportage „ţopăie“ prin gropi ci, mai degrabă, că asigură şoferului atât de apreciatul feedback – mai ales că sistemul de direcţie este şi el foarte exact – şi că maşina, spre deosebire de multe SUV-uri similare, nu se înclină ameninţător în viraje. Dotat cu propulsorul de 2.0 litri care dezvoltă 185 CP, modelul testat de Capital a dovedit o vivacitate impresionantă, iar cutia automată cu şase trepte îşi îndeplineşte bine rolul. Este de luat în seamă faptul că, schimbând destul de sus rapoartele, aceasta impune motorului, în special atunci când maşina este condusă sportiv, o funcţionare la turaţii superioare care induce destul de mult zgomot în habitaclu. În schimb, la turaţii mici, sunetul produs de propulsor este insesizabil. Fiind echipată cu sistem de tracţiune integrală, maşina ne-a dovedit şi că în teren accidentat se comportă admirabil pentru un SUV compact.


Rezervele de putere ale motorului par suficiente în orice moment, iar cei 400 Nm ai cuplului maxim îşi fac simţită prezenţa exact când ai nevoie de ei. Consumul mixt raportat de producător în cazul versiunii testate este de 6,3 l / 100 km, iar la finalul testului – desfăşurat atât pe şosele virajate de munte cât şi pe drumuri forestiere – vehiculul a afişat 7,5 l / 100 km, rezultat bun pentru un SUV din această categorie.


Conform oficialilor KIA Romauto, preţurile cu TVA ale noului Sportage încep de la 17.308 euro. Pentru această sumă puteţi achiziţiona un model cu tracţiune 4X2, cutie manuală cu şase trepte şi motor de 1.6 litri alimentat cu benzină. Pentru a vă putea însă bucura pe deplin de atuurile noului KIA Sportage, ar trebui să optaţi pentru dieselul de 2.0 litri cu tracţiune integrală ale cărui preţuri încep de la 25.380 de euro.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.