Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

Jumătate din automobile nu trec pe la benzinării nici o dată pe lună

Autor: | | 1 Comentarii

Benzinăriile Petrom sunt preferate de 43% dintre români, graţie unei reţelei ex­tinse de staţii şi pozi­ţionării lor strategice. Dincolo de scăderea accentuată a pieţei auto din ultimele luni ale anului trecut, prelungită şi în primul trimestru din 2009, un recent studiu de piaţă realizat de compania de cercetare Eurodata Management, membră a Daedalus Group, indică un trend descrescător şi în ceea ce priveşte frecvenţa consumului de benzină. Pe de altă parte, da

Benzinăriile Petrom sunt preferate de 43% dintre români, graţie unei reţelei ex­tinse de staţii şi pozi­ţionării lor strategice.

Dincolo de scăderea accentuată a pieţei auto din ultimele luni ale anului trecut, prelungită şi în primul trimestru din 2009, un recent studiu de piaţă realizat de compania de cercetare Eurodata Management, membră a Daedalus Group, indică un trend descrescător şi în ceea ce priveşte frecvenţa consumului de benzină. Pe de altă parte, datele arată că brandurile de benzinării par să îşi fi consolidat baza de clienţi, cu câteva excepţii. Studiul BrandExpress (interviuri telefonice pe un eşantion de 1.000 de persoane, reprezentativ la nivel urban, cu o marjă de eroare de ±3%) arată că brandul preferat de benzinărie al românilor este Petrom, care a înregistrat 42,7% din opţiunile respondenţilor în ultimul trimestru din 2008, în creştere uşoară, cu 3,2 procente, faţă de trimestrul al III-lea. Creşterea indicelui de utilizare înregistrată de brandul Petrom este semnificativă în contextul în care restul mărcilor de benzinării par să se fi aflat într-o perioadă de stabilitate. Deocamdată, singura excepţie este OMV, brand care a înregistrat un declin de 3,2 procente în preferinţele consumatorilor, de la 19% în iulie-septembrie 2008 la 15,8% în octombrie-decembrie.

Drumurile spre staţia de benzină, din ce în ce mai rare

În ceea ce priveşte incidenţa alimentărilor cu benzină (definită ca procente de respondenţi care şi-au alimentat vehiculele cel puţin o dată în ultimele patru săptămâni), studiul BrandExpress arată o scădere bruscă a acesteia în primele două luni ale anului în curs. Această scădere nu este echivalentă cu o reducere a consumului de benzină, ci înseamnă, pur şi simplu, că românii alimentează mai rar rezervoarele maşinilor proprii. Astfel, în toamna lui 2008 incidenţa alimentărilor fusese practic constantă, de 55,1% în octombrie şi, respectiv, de 55,3% în noiembrie. După o creştere la 57,5% în decembrie, explicabilă prin specificul lunii, în primele două luni din 2009 s-a înregistrat un declin vizibil - la 53,4% în ianuarie şi apoi la 50,3% în februarie. Aşadar, românii au devenit, dacă nu mai strânşi la pungă, cu siguranţă mai calculaţi în ceea ce priveşte banii alocaţi în fiecare lună pentru benzină. În acest context, păstrarea - eventual, majorarea - cotei de piaţă devine un factor crucial pentru retailerii de carburanţi.

Proximitatea faţă de clienţi decide cota de piaţă

Iată factorii de care aceste companii vor trebui să ţină cont. „Brandul nu trebuie minimalizat în cazul distribuţiei de carburanţi“, explică Andrei Iordache, consultant al companiei de consultanţă de marketing Visionwise, de asemenea membră a Daedalus Group. „Cu toate acestea, elementele cele mai importante în construcţia unui brand de benzinării sunt reţeaua de distribuţie, calitatea carburanţilor şi serviciile conexe oferite. Am exclus din listă preţul, pentru că acest criteriu pare un dat pe orice piaţă.“

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro