Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Criză

John Kotter: „Lumea are nevoie de crize pentru a se schimba în bine”

Autor: |

Pentru a reflecta mai adânc asupra elementelor care trebuie corectate în diferite sisteme, lumea are nevoie, din păcate, de lovituri precum actuala criză economică. Aceasta este concluzia pe care John Kotter, reputatul profesor de la Harvard Business School, o dezvăluie în interviul acordat în exclusivitate pentru capital.ro. capital.ro: Este această criză un motiv pentru o schimbare de fond în mentalitatea şi în modul de a trăi şi de a gândi al oamenilor? John Kotter: Unul din

Pentru a reflecta mai adânc asupra elementelor care trebuie corectate în diferite sisteme, lumea are nevoie, din păcate, de lovituri precum actuala criză economică. Aceasta este concluzia pe care John Kotter, reputatul profesor de la Harvard Business School, o dezvăluie în interviul acordat în exclusivitate pentru capital.ro.

capital.ro: Este această criză un motiv pentru o schimbare de fond în mentalitatea şi în modul de a trăi şi de a gândi al oamenilor?

John Kotter: Unul dintre cei mai de succes antreprenori japonezi şi unul dintre cei mai mari oameni de afaceri din lume, Konosuke Matsushita, cel care a întemeiat compania care astăzi poartă numele de Panasonic, întotdeauna spunea că timpurile bune sunt de dorit, bineînţeles, însă timpurile rele oferă mult mai multe oportunităţi, întrucât se pot crea posibilităţi de schimbare care sunt greu de realizat în vremurile bune. Aşa că, da, sunt convins că această criză poate fi folosită pentru a se opera schimbări care nu s-ar fi putut realiza în urmă cu câţiva ani.

Cred că adevărata problemă care se pune este aceea dacă suntem capabili să profităm de oportunităţile crizei sau nu. După ce criza se va fi terminat, vor fi unii dintre noi care se vor întoarce la modul confortabil de a fi. Există şi posibilitatea ca în urma acestei crize să devii mai puternic. Aşadar, vor avea loc schimbări în unele zone, în altele nu, dar acolo unde vor fi, în mod sigur vor fi pozitive.

capital.ro: Sunteţi de părere că această criză a fost creată intenţionat, pentru ca modul de organizare al lumii să sufere modificări într-un sens sau altul, sau totul s-a întâmplat pur şi simplu?

J.K.: Am putea să discutăm ore în şir despre acest aspect. Personal, nu cred că cineva ar fi putut să creeze tot ceea ce a fost legat de această criză economică. Au fost unele elemente care s-au ciocnit şi care au creat situaţia în care ne aflăm.

„Dacă eşti bun nu ai nevoie de criză ca să faci schimbări în bine”

capital.ro: De ce are lumea nevoie de o criză pentru a observa că ceva trebuie schimbat? Chiar nu suntem capabili să sesizăm că este nevoie de modificări fără a avea în faţă un mare pericol?

J.K.: În general, elementele sociale, oamenii, grupurile de oameni au nevoie de stabilitate. De cele mai multe ori, au loc tot felul de interacţiuni pentru ca această stabilitate să se realizeze. Cele mai bune organizaţii nu au nevoie de un dezastru pentru a sesiza la momentul potrivit că este nevoie să realizeze schimbări, dar se pare că acestea reprezintă mai degrabă excepţia decât regula.

Dar, cine ştie, poate într-o zi vom fi suficient de competenţi, de capabili să sesizăm problemele înainte ca ele să ne lovească şi să facem schimbări înainte ca acestea să se impună a fi făcute, dar, pentru moment, o nouă schimbare a lumii se va produce în urma unei noi crize.

0-36796-001.jpg

„Succesul te face să nu mai atent la ce se întâmplă în jurul tău”

capital.ro: Ce părere aveţi despre General Motors? Este această companie un exemplu perfect de organizaţie care nu a sesizat la timp că mentalitatea şi modelul de business trebuie schimbate?

J.K.: General Motors este un studiu de caz pentru “Aşa NU!”. A fost o companie care s-a bucurat de un mare succes pentru o perioadă de timp destul de mare. Nu este ceva neobişnuit pentru o companie de talia ei. Succesul de lungă durată te face să nu mai fii atent la trenduri, la ceea ce se întâmplă în jurul tău. GM a fost compania cu cel mai mare succes de pe glob între anii 1920 şi 1950. În Statele Unite avea o cotă de piaţă uriaşă. Nu-mi amintesc exact care a fost apogeul, însă în mod sigur a avut o perioadă în care a avut o cotă de peste 50%. Au devenit ceea ce noi, americanii, numim „Fat and Happy” („Grasă şi fericită”, n.r.).

Pagina 1 din 3
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro