Socialul este unul din principalele trenduri ale industiei web. Asadar succesul jocurilor sociale este unul firesc. Imbinand relaxarea si satisfactiile pe care le aduce practicarea jocurilor pe calculator cu nevoia de socializare a jucatorilor, produsul obtinut a fost unul cu un evident potential si care s-a dovedit de un real succes. In plus, o data cu introducerea componentei sociale si folosirea retelelor sociale pentru raspandirea mesajului si invitatiei la joc, jocurile sociale atrag utilizatori dintr-o paleta foarte larga de tipologii. Astfel jocurile nu mai sunt practicate doar de copii, ci de persoane de toate varstele si din toate domeniile.

Principalele modalitati de genereare de venit in industria jocurilor sociale sunt introducerea reclamelor in cadrul jocurilor si vanzarea bunurilor virtuale catre jucatori. Un studiu din 2010 a aratat ca in sectorul american, utilizatorii de internet dedicau jocurilor 407 milioane de ore intr-o luna. E lesne de inteles de ce o asemenea expunere aduce venituri din publicitate si e de asemenea evident faptul ca se obtin venituri semnificative din vanzarea bunurilor virtuale la preturi accesibile catre o masa mare de jucatori.

De la jocuri sociale de sine statatoare, care si-au inceput expansiunea cu cativa ani in urma, precum World of Warcraft, la jocuri dezvoltate in mediul oferit de catre Facebook, reteaua sociala cu cea mai mare raspandire la ora acutala, jocurile sociale se bucura de o mare priza la public. Daca vorbim despre jocuri dezvoltate pe Facebook, cel mai sonor nume este Farmville, joc apartinand companiei Zynga, ce a inregistrat venituri de aproape 600 de milioane de dolari in 2010.

Europa de Est nu ramane mai prejos de restul lumii, fiind originea unor jocuri sociale foarte populare precum eRepublik, care are un fondator roman, sau Top Eleven, joc dezvoltat de compania sarba Nordeus, care inregistreaza zilnic 800.000 de jucatori.

Capital este partener media al conferintei How to Web, ce se desfasoara la Bucuresti in perioada 9-10 noiembrie 2011 si reuneste peste 750 de participanti cu zeci de specialisti, antreprenori si investitori web din Europa si de peste ocean. "