Au început lucrările de modernizare a două tronsoane de infrastructură feroviară, între Arad și Simeria. Mai exact, asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL a demarat lucrările de reabilitare şi modernizare aproximativ 78 km de cale ferată între km 614-Bârzava- Ilteu. Lucrările de modernizare a celor două tronsoane de cale ferată, în valoare de aproximativ 3,4 miliarde euro, vor dura 36 de luni. „Se lucrează în două staţii, respectiv Bârzava şi Ghiroc, muncitorii au început demontarea reţelei de alimentare catenară în cele două staţii CF. În vara anului 2020 se finalizează cele două proiecte de modernizare a căii ferate“, ne-au declarat reprezentanţii asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, câştigătorii lucrărilor de modernizare a secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b).
Lucrările de modernizare a celor 78 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%).
„Cele două proiecte înseamnă sute de angajaţi. Suntem în plin proces de selecţie a forţei de muncă, avem nevoie de sute de oameni pentru modernizarea celor 78 km de cale ferată. Se construieşte o linie nouă pe mai multe porţiuni de cale ferată, unde trenul trebuie să circule cu o viteză medie de 160 km/h. Pe aliniamentul actual nu se poate circula cu viteză sporită“, ne-au explicat reprezentanţii asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, câştigătorii lucrărilor de modernizare a secţiunilor feroviare km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b).
Contractele prevăd reabilitarea a 78 km de cale ferată pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă. În cele două proiecte sunt prevăzute construirea/modernizarea a 28 de poduri (dintre care două peste râul Mureş) şi a 64 de podeţe, un tunel de 603 m lungime, lucrări civile în 11 staţii de cale ferată (inclusiv halte şi puncte de oprire).

Încă un proiect de 2,63 miliarde lei pentru modernizarea căii ferate

După semnarea celor două contracte, în valoare de peste 3,4 miliarde lei, conducerea CFR SA a atribuit, la sfârşitul lunii august, încă un proiect în valoare de 2,63 miliarde lei. Contractul pentru lotul 2, reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan European pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul 3 – Gurasada – Simeria, a fost semnat în data de 30 august. CFR SA a atribuit contractul, prin licitaţie deschisă, asocierii formată din FCC Construcction SA, Astaldi S.p.A, Contratas Y Ventas SA – lider asociere FCC Construcction.

Lucrările între Simeria – Coșlariu – Sighișoara se apropie de final

Odată cu începerea proiectelor de modernizare a tronsoanelor de cale ferată aflate între Simeria şi Arad, Ministerul Transporturilor, prin CFR SA, anunţă că lucrările pentru reabilitarea căii ferate între Simeria şi Sighişoara sunt finalizate în proporţie de aproape 85%. Potrivit oficialilor CFR Infrastructură, între Simeria – Coșlariu – Sighișoara, aproximativ 84,75% din lucrările de modernizare sunt finalizate. „Pe tronsonul de cale ferată Simeria – Coșlariu – Sighișoara sunt operaţionale 5 șantiere (Simeria – Vințu de Jos, Vințu de Jos – Coșlariu, Coșlariu – Micăsasa, Micăsasa – Ațel și Ațel – Sighișoara) pentru lucrări de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, cu un stadiu fizic de execuție de 84,75% și 2 șantiere (Sighișoara-Coșlariu și Coșlariu-Simeria) pentru lucrări de semnalizare și de implementare a sistemului de siguranță a traficului ETCS/ERTMS nivel 2, cu un stadiu fizic de execuție de 52,5%“, susțin oficiali ai CFR SA.
Potrivit acestora, modernizarea tronsonului Sighişoara-Simeria, cu termen estimat de finalizare în anul 2018, „este o prioritate pentru CFR SA şi un suport economic pentru operatorii de transport feroviar şi pentru societăţile comerciale din întreaga zonă de dezvoltare a proiectului“.
„Programul pentru modernizarea tronsonului Simeria – Coșlariu – Sighişoara cuprinde toate specialitățile de lucrări feroviare (linii, peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel şi substaţii de tracţiune) şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2“, ne-au explicat oficialii CFR SA.

Obiectivele proiectului de modernizare între Simeria şi Coşlariu (74,43 km) – lucrări finalizate în proporție de 80,41%

modernizare
56,67 km CF dublă electri­ficată; 9 stații CF/HM – Coșlariu, Sîntimbru, Barabanț, Alba Iulia, Vințu de Jos, Blandiana, Șibot, Aurel Vlaicu, Orăștie); 90 poduri/podețe (33 de poduri și 57 de podețe); 15 treceri la nivel
construire
17,76 km CF dublă electrificată; tunel Turdaș (780 m)

Stadiul de execuție a lucrărilor
pe cele 2 loturi
Simeria – Vințu de Jos – 80,62%
– Terasamente – 86,55%
– Suprastructură – 92,13%
– Poduri – 89,56%
– Podețe – 73,42%
– Construcții civile – 90,40%
– Linie de contact – 81,17%
– Tunel – 70,5%

Vințu de Jos – Coșlariu – 80,20%
– Terasamente – 72,78%
– Suprastructură – 70,76%
– Poduri – 74%
– Podețe – 60,49%
– Construcții civile – 89,14%
– Linie de contact -72,93%
– Pasaje Rutiere – 91,5%

Obiectivele proiectului de modernizare între Coşlariu și Sighişoara (99,04 km) – lucrări finalizate în proporție de 89,5%

modernizare
74,58 km CF dublă electrificată; 7 stații CF (Daneș, Dumbrăveni, Mediaș, Copșa Mică, Valea Lungă, Blaj, Crăciunel); 11 puncte de oprire (Luna, Ațel, Brăteiu, Târnava, Șeica Mică, Micăsasa, Lunca, Glogovăț, Mănărade, Câmpu Libertății, Cistei); 138 poduri/podețe (36 poduri și 102 podețe); 24 treceri la nivel
construire
24,45 km CF dublă electrificată; 2 tuneluri – tunel Daneș (969 m) și tunel Sighișoara (401 m)

Stadiul de execuție a lucrărilor
pe cele 3 loturi
Sighișoara – Ațel – 80,88%
– Terasamente – 75,52%
– Tunele – 95,8 %
– Suprastructura – 68,44%
– Poduri – 67%
– Construcții civile – 97,66%
– Linie de contact – 68,29%

Ațel – Micăsasa – 77,86%
– Terasamente – 93,34%
– Suprastructura – 71,42%
– Poduri – 86,51%
– Construcții civile – 79,23%
– Linie de contact – 76,24%

Micăsasa – Coșlariu – 98,2%
– Terasamente – 99%
– Suprastructura – 91,78%
– Poduri – 100%
– Construcții civile – 85%
-Linie de contact – 92,6%

sursa: cfr infrastructura