Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Investiţii de miliarde pe calea ferată

Autor: | | 0 Comentarii

Ministerul Transporturilor, prin compania CFR SA, a demarat trei planuri de modernizare a căii ferate, în valoare de peste 1,35 miliarde euro. Pentru următorii trei ani, marile investiții din domeniul feroviar se mută în vestul ţării, în zona Arad-Simeria.

Au început lucrările de modernizare a două tronsoane de infrastructură feroviară, între Arad şi Simeria. Mai exact, asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL a demarat lucrările de reabilitare şi modernizare aproximativ 78 km de cale ferată între km 614-Bârzava- Ilteu. Lucrările de modernizare a celor două tronsoane de cale ferată, în valoare de aproximativ 3,4 miliarde euro, vor dura 36 de luni. „Se lucrează în două staţii, respectiv Bârzava şi Ghiroc, muncitorii au început demontarea reţelei de alimentare catenară în cele două staţii CF. În vara anului 2020 se finalizează cele două proiecte de modernizare a căii ferate“, ne-au declarat reprezentanţii asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL, câştigătorii lucrărilor de modernizare a secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b).

Lucrările de modernizare a celor 78 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%).

„Cele două proiecte înseamnă sute de angajaţi. Suntem în plin proces de selecţie a forţei de muncă, avem nevoie de sute de oameni pentru modernizarea celor 78 km de cale ferată. Se construieşte o linie nouă pe mai multe porţiuni de cale ferată, unde trenul trebuie să circule cu o viteză medie de 160 km/h. Pe aliniamentul actual nu se poate circula cu viteză sporită“, ne-au explicat reprezentanţii asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL, câştigătorii lucrărilor de modernizare a secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b).

Contractele prevăd reabilitarea a 78 km de cale ferată pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă. În cele două proiecte sunt prevăzute construirea/modernizarea a 28 de poduri (dintre care două peste râul Mureş) şi a 64 de podeţe, un tunel de 603 m lungime, lucrări civile în 11 staţii de cale ferată (inclusiv halte şi puncte de oprire).

Încă un proiect de 2,63 miliarde lei pentru modernizarea căii ferate

După semnarea celor două contracte, în valoare de peste 3,4 miliarde lei, conducerea CFR SA a atribuit, la sfârşitul lunii august, încă un proiect în valoare de 2,63 miliarde lei. Contractul pentru lotul 2, reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră - Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul 3 - Gurasada – Simeria, a fost semnat în data de 30 august. CFR SA a atribuit contractul, prin licitaţie deschisă, asocierii formată din FCC Construcction SA, Astaldi S.p.A, Contratas Y Ventas SA - lider asociere FCC Construcction.

Lucrările între Simeria - Coşlariu – Sighişoara se apropie de final

Odată cu începerea proiectelor de modernizare a tronsoanelor de cale ferată aflate între Simeria şi Arad, Ministerul Transporturilor, prin CFR SA, anunţă că lucrările pentru reabilitarea căii ferate între Simeria şi Sighişoara sunt finalizate în proporţie de aproape 85%. Potrivit oficialilor CFR Infrastructură, între Simeria - Coşlariu – Sighişoara, aproximativ 84,75% din lucrările de modernizare sunt finalizate. „Pe tronsonul de cale ferată Simeria - Coşlariu - Sighişoara sunt operaţionale 5 şantiere (Simeria - Vinţu de Jos, Vinţu de Jos - Coşlariu, Coşlariu - Micăsasa, Micăsasa - Aţel şi Aţel – Sighişoara) pentru lucrări de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare, cu un stadiu fizic de execuţie de 84,75% şi 2 şantiere (Sighişoara-Coşlariu şi Coşlariu-Simeria) pentru lucrări de semnalizare şi de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ETCS/ERTMS nivel 2, cu un stadiu fizic de execuţie de 52,5%“, susţin oficiali ai CFR SA.

Potrivit acestora, modernizarea tronsonului Sighişoara-Simeria, cu termen estimat de finalizare în anul 2018, „este o prioritate pentru CFR SA şi un suport economic pentru operatorii de transport feroviar şi pentru societăţile comerciale din întreaga zonă de dezvoltare a proiectului“.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

20 noiembrie 2017

CNAIR a încheiat toate contractele pentru deszăpezire

Transporturi si Infrastructura

20 noiembrie 2017

Un tren al firmei Unicom Tranzit a deraiat

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro