Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Interviu

Interviu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc: «Construim o nouă centură a Capitalei»

Autor: | | 1 Comentarii

În următorii patru ani, se va dubla numărul de kilometri de autostradă și de drumuri expres. Cel puțin asta reiese din interviul pe care ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, l-a acordat revistei Capital. În viziunea acestuia, proiectele vitale pentru România sunt Centura Capitalei, autostrăzile Sibiu-Pitești, Transilvania, Târgu Mureș - Târgu Neamţ - Iași și drumurile expres Pitești-Craiova și Ploiești - Buzău - Focşani - Bacău-Paşcani.

Odată cu lansarea lici­ta­ţiilor de peste 14 miliarde de lei pentru 800 km de autostradă şi şosea la patru benzi, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, dă examenul infrastructurii în 2017. După zece ani de promisiuni, Ministerul Transporturilor scoate la licitaţie construcţia centurii de sud a Capitalei la nivel de autostradă.

Capital: Aţi anunţat că în România se vor lansa licitaţii pentru proiecte de autostradă şi şosea la patru benzi în lungime de 800 km. Ce termene aveţi pentru finalizarea acestor proiecte?

Răzvan Cuc: Până la sfârşitul acestui an, proiectele lansate pe SEAP şi ANAP, pentru proiectare şi execuţie, vor ajunge la 800 de km. Printre acestea, se află podul suspendat de la Brăila, segmentul de sud al noii centuri a Bucureştiului la profil de autostradă, modernizarea centurii existente a Capitalei, între A1 - DN 7 şi DN 2 - A2 şi drumul expres Craiova-Piteşti. S-a încheiat perioada de contestaţii pentru podul peste Someş, iar în următoarea perioadă se va putea semna şi contractul. În plus, avem transmise la ANAP spre validare documentaţiile pentru secţiunile 1 şi 5 ale autostrăzii Sibiu-Piteşti, unul dintre cele mai importante proiecte de pe Coridorul 4 Pan European. Avem în atenţie şi celelalte trei secţiuni ale acestei autostrăzi atât de importante. Pentru secţiunea 4 a fost deja predat studiul de fezabilitate, iar secţiunile 2 şi 3 sunt în diverse faze pentru finalizarea studiului de fezabilitate. Se va putea trece rapid la etapa de proiectare şi execuţie. Suntem în curs de finalizare şi cu documentaţiile pentru secţiunea de autostradă Suplacu de Barcău - Borş şi tronsonul Mihăieşti - Suplacu de Barcău, care include Tunelul Meseş. În acest an, CNAIR lansează procedura de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie a secţiunii Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi, denumită Autostrada Montana. Trebuie să adaug şi faptul că în primul trimestru au fost lansate proceduri de achiziţie pentru studii defezabilitate şi proiecte tehnice care vizează un total de 336,50 km de drum expres. Mă refer aici la drumurile de mare viteză Focşani - Bacău, Bacău - Paşcani, Buzău - Focşani, Ploieşti -Buzău şi drumul expres care va asigura legătura între A3 şi aeroportul Henri Coandă. În funcţie de durata procedurilor legale, semnarea contractelor poate avea loc anul acesta. Sunt câteva din proiectele pe care le lansăm anul acesta şi care vor avea o durată de execuţie cuprinsă între 3 şi 4 ani, în funcţie de momentul atribuirii contractelor.

 

Capital: În ce stadiu este actuala centură a Capitalei. Va fi vreodată lărgită, integral, la patru benzi?

Răzvan Cuc: Construim o nouă centră a Capitalei, la nivel de autostradă. Am lansat zilele acestea, pe SEAP, anunţul de participare pentru procedura de achiziţie publică pentru proiectarea şi execuţia sectorului de Sud al noii centuri a Bucureştiului, la profil de autostradă. Acest prim sector sector va avea 52 de km, va face legătura între A1şi A2. În acest fel vom descongestionarea circulaţia în zona de Sud a Bucureştiului, iar pe de alta parte, vom putea asigura traficul rutier de tranzit. Proiectul va avea o valoare de aproximativ 580 de milioane de euro, şi ar urma să fie construit în 3 ani şi jumătate. Vreau să asigur bucureştenii, şi nu numai, că nu renunţăm la modernizarea centurii existente şi aici vă reamintesc faptul că sunt deja postate în SEAP proiectele sensurilor giratorii de la Berceni şi Olteniţa. Între cele două intersecţii, centura existentă va fi lărgită la 4 benzi, ceea ce va contribui la îmbunătăţirea circulaţiei în zonă. Pe zona de Nord a Bucureştiului, centura este deja în mare parte modernizată la 4 benzi pe sens, iar situaţia va fi îmbunătăţită odata ce Pasajul Mogoşoaia va fi dat în folosinţă.

Capital: Când încep lucrările pentru pasajul de la Domneşti?

Răzvan Cuc: Lucrările la pasajul Domneşti ar trebui să înceapă în acest an. Este un proiect vital pentru fluidizarea traficului rutier de pe centura Capitalei. Mă astept ca asocierea care a câştigat licitaţia să dea dovadă de responsabilitate şi profesionalism, asta în conditiile în care, pe de-o parte, vorbim de o lucrare amânată mai mulţi ani, iar, pe de altă parte, trebuie să respecte prevederile legale. Vreau să le transmit că este bine să ia în serios acest important proiect.

Capital: În mandatul d-voastră se va finaliza vreun kilometru din autostrada Comarnic-Braşov?

 

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro