"Previziunile legate de industria auto din România indică o stabilizare per total a pieţei auto în 2014, în contextul în care se aşteaptă o redresare a economiei globale din care să aibă de câştigat şi piaţa auto locală. Piaţa din România a fost una dintre pieţele cele mai afectate de criză, dar, după o perioadă de declin masiv, se aşteaptă ca vânzările de autovehicule să revină pe o traiectorie normală în acest an. Aceste aşteptări de creştere pleacă de la baza scăzută a vânzărilor slabe din 2013 şi a revenirii cererii după mai mulţi ani de declin susţinut pe piaţă şi întârziere a deciziilor de cumpărare", spune Ariadna Oşlobeanu, Senior Manager, Assurance, EY România.

În plus, este probabil că 2014 să fie ultimul an în care funcţionează programul 'Rabla' şi este de aşteptat ca oamenii să încerce să profite de facilităţile programului, conducând la vânzări adiţionale în 2014, adaugă ea.

"Conform datelor statistice publicate, se vede deja o creştere a vânzărilor totale de autovehicule faţă de perioada comparabilă din 2013, susţinute de achiziţiile realizate de persoanele juridice. Totuşi, e greu de spus cât de solidă va fi revenirea, în condiţiile în care relansarea economiei europene este inegală", concluzionează Ariadna Oşlobeanu.

Studiul EY are la bază un sondaj realizat în rândul a 100 de directori executivi din industria auto de la nivel global şi analize în profunzime ale industriei.

Executivii de top din companiile internaţionale din industria auto se aşteaptă ca piaţa să rămână volatilă şi în acest an.

"Volatilitatea pieţei s-a intensificat semnificativ în ultimele 12 luni. Marea majoritate a producătorilor auto intervievaţi (90%) au declarat că pieţele emergente sunt principalele surse care generează volatilitate în piaţă, în timp ce 68% dintre furnizori au identificat drept cauză a volatilităţii cererea din ambele pieţe, atât din cele dezvoltate cât şi din pieţele emergente. 84% dintre executivi se aşteaptă la un impact negativ generat de fluctuaţiile ratelor de schimb valutar şi ale preţurilor materiilor prime, în timp ce 56% consideră că scăderea cererii de pe pieţele emergente va avea un efect negativ asupra industriei", se arată în raport.

Totodată, 67% dintre constructorii şi dealerii de automobile au menţionat conectivitatea şi infotainment-ul (combinaţia dintre informaţie şi divertisment) ca fiind elementele principale ale propunerii de valoare pentru clienţi, în timp ce 74% dintre furnizorii auto au identificat dreptul de proprietatea asupra inovaţiei şi consolidarea platformelor.

Odată cu un sistem îmbunătăţit de conectivitate, producătorii auto trebuie să furnizeze clienţilor o asigurare privind confidenţialitatea datelor pentru acceptarea acestor capabilităţi.

De asemenea, 77% dintre executivii intervievaţi au declarat că pătrunderea şi obţinerea succesului pe pieţele foarte dezvoltate reprezintă principalul avantaj competitiv.AGERPRES