„Prognozele noastre vizează pentru 2017 o cifră de afaceri a industriei auto de 23,5 miliarde de euro, din care aproape 6 miliarde revin autoturismelor, iar 17,5 miliarde componentelor auto. Creșterea din 2017 are ca surse mărirea ponderii Duster în producția Dacia, punerile în funcțiune de capacități noi și intensificarea producției în majoritatea capacităților existente în sectorul de componente”, a declarat pentru Capital președintele ACAROM, Gabriel Sicoe..

Oficialul ACAROM menționează printre evenimentele care și-au pus amprenta asupra pieței auto din România în 2017, eliminarea timbrului de mediu la 1 februarie. Această decizie a Guvernului a provocat o avalanșă de importuri de autoturisme second-hand, marea majoritate vechi, poluante, neevoluate din punctul de vedere al securității active și pasive. „Vorbim de un cumul de efecte: cel asupra pieței (a fost frânată masiv posibila creștere a cererii de autoturisme noi),  însoțit de cel indirect  asupra producției naționale de mașini, de efectul asupra sănătății oamenilor prin poluarea orașelor mari și de cel asupra cheltuielilor societale datorate accidentelor și reparațiilor rablelor importate”, a explicat Sicoe.

Pe lângă eliminarea taxei pe poluare, alte două evenimente petrecute în toamna lui 2017 vor avea efecte pozitive profunde și de durată asupra industriei auto: demarajul producției Ford EcoSport la Craiova și a noului model Dacia Duster la Mioveni. „Producția SUV-ului EcoSport va marca o creștere rapidă a cadenței de fabricație la Craiova, implicit creșterea integrării locale cu efecte pozitive asupra furnizorilor interni și un motiv de atracție pentru investiții noi. Ponderea noului Duster în gama Dacia va continua să crească  în 2018, fapt care va induce efecte similare asupra sectorului de componente”, a declarat în exclusivitate pentru Capital președintele ACAROM.