Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

INDOLENȚĂ Doar o treime dintre posesorii români ai mașinilor implicate în scadalul Dieselgate s-au prezentat la service

Autor: | | 20 Comentarii

Un raport al Comisiei Europene (CE) publicat în februarie 2018, la mai bine de doi ani după anunțarea soluțiilor tehnice pentru vehiculele implicate în scandalul Dieselgate, arată că posesorii români ai mașinilor Volkswagen, Audi, Skoda, Seat și Porsche sunt europenii cel mai puțin interesați să scape de dispozitivul ilegal aflat în dotarea mașinilor pe care le conduc. O nouă dovadă că unii n-au înțeles nimic din scandalul Dieslegate, iar alții sunt complet dezinteresați de problemele mediului.

Ca urmare a solicitării comisarului european Elżbieta Bieńkowska din vara anului 2017 de a fi elaborat un raport care să evidenţieze procentul de maşini implicate în scandalul Dieselgate care au fost remediate prin eliminarea dispozitivului de „păcălire” a testelor de emisii şi actualizarea softului, în luna februarie a acestui an au fost date publicităţii cifre care arată că măsura stabilită de comun accord de autorităţile europene şi oficialii grupului Volkswagen este încă departe de final. Mai important chiar, posesorii români ai maşinilor implicate în scandalul Dieselgate sunt cel mai greu de adus la service pentru a îşi remedia vehiculele.

O primă evidenţiere din raportul CE arată că statele din Uniunea Europeană au avut două abordări pentru remedierea maşinilor Volkswagen, Audi, Skoda, Seat şi Porsche. În timp ce şapte state (Austria, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Olanda şi Portugalia) au decis ca remedierea problemei să fie obligatorie pentru toţi deţinătorii de maşini implicate, celelalte state membre UE au preferat ca prezentarea la service să fie voluntară. Din nefericire, această abordare a dus la procente reduse de remediere a problemelor în special în statele din estul UE şi, mai ales, în România.

 

Astfel, în cazul mărcii Volkswagen, cel mai mare procent de maşini care au beneficiat de  actualizarea softului se observă în Germania (92% dintr-un total de 1.430.000 de vehicule). Pe locul secund se află tot un stat în care măsura a fost obligatorie, Finlanda (85%), iar pe trei Austria şi Luxemburg (82%). În acelaşi timp, în Malta, doar 42% dintre maşinile Volkswagen chemate la service au ajuns acolo pentru actualizarea softului, iar în Polonia doar 40%. România este „oaia neagră”, doar 32% din totalul de 42.573 de maşini chemate la service fiind remediate.

 

Situaţia se păstrează şi în cazul mărcii Audi, unde doar 27% din totalul de 19.704 maşini au ajuns la service în România spre deosebire de Germania, Finlanda şi Portugalia unde procentul depăşeşte 80%. Nici posesorii de Seat din Româniia nu s-au dovedit mai conştiincioşi, doar 30% dintre cei 1.252 invitaţi la service ajungând să li se actualizeze softul vehiculului. La Skoda e chiar mai dramatic, doar 26% dintre cei 16.895 de posesori care ar fi trebuit să ajungă la service facând acest lucru. În cazul Porsche doar 10% din 334 de maşini au ajuns la atelierele de reparaţii autorizate.

 

În Uniunea Europeană au fost identificate în total 7.638.949 de vehicule produse de grupul Volkswagen (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat şi Porsche) care au nevoie de o resoftare pentru a afişa emisiile reale şi a nu polua în exces. Dintre acestea doar 72% au fost remediate până acum deşi procedura a demarat încă din februarie 2016 când, de exemplu, Porsche România, importatorul care reprezintă cel mai puternic producător european de vehicule în România, informa clienţii şi opinia publică despre găsirea soluţiei de remediere a problemelor evidenţiate de scandalul Dieslegate. „Grupul Volkswagen a prezentat Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat (KBA) măsurile tehnice specifice pentru motoarele EA189 afectate de chestiunea NOx. Conform celor agreate, la finele lunii ianuarie Volkswagen a început implementarea măsurilor pentru motoarele cu capacitatea de 2,0 litri. În următoarele câteva luni, măsurile vor fi implementate de asemenea pentru motoarele cu capacităţi de 1,2 şi 1,6 litri. Pentru implementarea eficientă, modelele afectate au fost împărţite pe mai multe grupe. Abia după ce KBA a verificat şi confirmat măsurile propuse, clienţii afectaţi vor fi contactaţi şi informaţi cu privire la rechemare. Într-o a doua scrisoare, proprietarilor autovehiculelor li se va cere să stabilească o programare cu un partener Volkswagen. Ca termen, implementarea măsurilor se va extinde pe parcursul întregului an 2016. Actualizarea de soft este planificată pentru motoarele EA189 de 1,2 litri, 1,6 litri şi 2,0 litri. Timpul alocat manoperei va fi de sub o jumătate de oră. La motorul de 1,6 litri va fi montat adiţional un dispozitiv de rectificare a fluxului în conducta de admisie, timpul de lucru estimat inclusiv pentru actualizarea de soft fiind de doar sub 45 de minute”, menţiona un comunicat al companiei.

 

 

Deşi se menţionează clar în toate comunicările Volkswagen că „aceste măsuri nu modifică cifrele reduse ale consumului de combustibil, şi nici performanţele sau emisiile de CO2 sau de zgomot ale autovehiculelor afectate”, românii posesori de maşini cu emisii poluante neconforme nu par să fie conştienţi că vehiculele pe care le conduc eliberează în atmosferă cantităţi mari de oxizi de azot (NOx) şi că ar putea remedia acest aspect printr-o simplă prezentare la service unde actualizarea softului se face gratuit.

Brent Valmar: „Noi am gestionat corect situaţia, conform tuturor normelor”

Într-un interviu acordat cu câteva zile în urmă revistei Capital, Brent Valmar, directorul general al Porsche România a declarat că „această situaţie a fost percepută diferit în Europa faţă de Statele Unite pentru că legislaţiile sunt diferite. În Europa, concernul Volkswagen, împreună cu autorităţile europene, au decis o măsură de actualizare a soft-ului de gestiune a motoarelor pentru toate maşinile implicate în această situaţie. Măsura a fost aplicată fără excepţie în toată Europa. Modul în care autorităţile naţionale au pus în practică măsura a fost însă diferit. De exemplu, în Germania măsura a fost obligatorie.Toţi proprietarii maşinilor implicate au fost obligaţi să meargă la service pentru actualizarea soft-ului. Alte state au lăsat la latitudinea clientului prezentarea la service.

Obligaţia noastră, ca reprezentant al grupului Volkswagen în România, a fost să informăm deschis toţi posesorii maşinilor implicate şi să îi invităm la service. Aici vorbim despre două aspecte: sunt unele maşini care există în sistemul nostru pentru că au fost comercializate în România, dar şi o mulţime de maşini importate ca second-hand despre care nu ştim nimic. Noi am gestionat corect situaţia, conform tuturor normelor. Dovada că europenii nu au resentimente este chiar rezultatul prezentat zilele trecute de Volkswagen care arată o creştere senzaţională a volumului vânzărilor, dar şi a balanţei financiare. Prin urmare mărcile sunt puternice, se bucură de încrederea clienţilor, iar măsura de actualizare a soft-ului a fost bine acceptată de consumatori”.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.