Capital.ro Experienta in slujba ta.
Curs valutar
4.2796
EUR
3.3328
USD
5.1351
GBP
3.1623
CAD
3.0341
AUD
134.1946
XAU
Sondaj
Credeţi că România are nevoie de un nou împrumut de la FMI?
Convertor valutar
Data: 3 Septembrie 2010
Arhiva
L
M
M
J
V
S
D
 
 
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
L
M
M
J
V
S
D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Grecia - bolnavul Europei

Grecia - bolnavul Europei

Autor: Ionuţ Popescu
Publicat: 25 Ianuarie 2010
Vizionari: 9694;

Aşadar, şi după experienţa gre­ceas­că, dorinţa unora ca România să intre mai rapid în zona euro, prin relaxarea condiţiilor solicitate, e doar un vis.

De la introducerea monedei euro, ni­cio ţară nu a avut probleme atât de mari cum are Grecia în prezent. Se vehiculează scenarii de neimaginat cu un an, doi în urmă: ieşirea Greciei din zona eu­ro, intrarea în incapacitate de plată şi altele asemenea. Puţin probabil să se întâmple aşa ceva. Grecii se pare că au mizat greşit: s-au gândit că ţările frăţeşti din Europa, cărora le curge tot euro prin vene, vor sări imediat să-i ajute să stea liniştiţi la plajă. Mi­niştrii europeni de finanţe le‑au dat greci­lor un răspuns scurt: nici să nu vă gândiţi! Trebuie să vă rezolvaţi singuri problemele. Dar în ce situaţie se află Grecia? Deficitul bugetar a urcat anul trecut la 12,7% din PIB. Nu putem să nu comparăm cu România: la noi, deficitul s-a încadrat în ţinta progno­zată, de 7,3%, şi ar urma să coboare în acest an la 5,9. Datoria publică a grecilor este mai mare decât tot PIB-ul lor: 113%. Datoria publică a României este mai mică de 30%!!! Printre cele mai mici din Europa. Standardul european, sub care ar trebui să ne menţinem pentru aderarea la euro, este de 60%. De fapt, oricât ar părea de ciudat, ponderea scăzută a datoriei publice este singurul criteriu pe care ţara noastră îl îndepli­neş­te deja pentru a putea adopta moneda euro.

Anul trecut, toate agenţiile de rating au scăzut nota la purtare acordată Greciei. României nu i-a mai fost scăzut ratingul din 2008, iar de curând agen­ţiile au îmbunătăţit perspectiva pentru economia românească, unele părând puţin chiar prea optimiste, făcând, de exemplu, prognoze de creştere economică de 2,3%. Grecii încă nu par convinşi că vor fi lăsaţi să-şi rezolve singuri problemele. Măsurile pe care şi le propun, reducerea salariilor bugetarilor cu zece procente, îngheţarea pensiilor şi majorarea accizelor la alcool şi tutun, par prea lejere pentru criza pe care trebuie s-o rezolve. Se vorbeşte despre necesitatea unui acord cu FMI, dar situaţia ar fi inedită: nicicând o ţară din zona euro nu a avut un astfel de acord şi nici nu era de imaginat că se va ajunge aici. Europenii au avut probleme cu grecii şi în momentul când s-a introdus moneda euro: pentru că grecii nu îndeplineau chiar toate criteriile, au mai falsificat câteva cifre. S-a descoperit mai târziu, când în Grecia circula deja noua monedă şi nimic nu s-a mai schimbat.

Cum ne afectează ce se întâmplă acum în Grecia? Europenii au în­ţeles că, dacă sunt îngăduitori a­tunci când primesc noi state sau dacă mai închid ochii la neîndeplinirea crite­riilor pentru adop­tarea euro, această to­leranţă se va întoarce împotriva celorlalţi. Aşadar, şi după experienţa grecească, do­rinţa unora ca România să intre mai rapid în zona euro, prin relaxarea con­diţiilor solicitate, e doar un vis. Banca Cen­trală

Europeană va ţine uşile baricadate pentru orice ţară care nu respectă la sânge condiţiile pe care le impune clubul. De fapt, acesta este marele obiectiv pe care-l are România pentru următorii ani: Euro. Dacă celelalte obiective majore (UE şi NATO) au avut o mare încărcătură politică, euro înseamnă obiective clare, cifre, standarde fi­nanciare care au un mare cusur: atacă la buzunar...

Alte articole despre: actualitatea, grecia, europa, românia, zona euro, finante, pib, datorie publica, moneda, salariu, fmi, accize, banca centrala, ue, nato


Comentarii cititori (53)
Nume:*
Subiect:*
Email:  
Comentariu:*
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
Asteapta, se incarca...

moralistu

Trimis de claudiu la 1 Februarie 2010 21:41:31

Avem o parerebuna despre tine
Acum cred ca esti un .........

Raspunde

lupul moralist

Trimis de observator la 1 Februarie 2010 14:56:36

Continutul articolului este de nivelul unui student de anul 1 la ase. Mai mult se incearca o comparatie falsa in favoarea Romaniei, tara care il plateste pe acest politruc cu peste 30000 euro pe luna. Adica Fondul Proprietatea si Eximbank plus alte sinecuri de la statul roman. Domnule lup moralist esti penibil!

Raspunde

GRECIA,bolnavul EUROPEI

Trimis de SAVIBRATESCU la 1 Februarie 2010 11:14:18

LA MULTZI ANI FRATZI ROMANI-DACI.!....ROMANIA DACIA,poate reveni la NORMAL,la nivelul GRECIEI,in 50,ani.

Raspunde

Articolul e foarte pertinent

Trimis de Cap rece la 31 Ianuarie 2010 19:34:20

Excelent articolul, iar analiza e f. corecta. Romania e, totusi, departe sa ajunga in incapacitate de plata. Nu sunt de acord cu concluzia: exact de ce ar trebui sa adere si Ro la euro??? Tare ma tem ca situatia din Grecia se va repeata milimetric si la noi: imprumuturile in euro vor creste f. mult, la fel si obligatiile statului fata de pensionari si bugetari (platibile in euro!), datoriile externe vor exploda si , intr-un deceniu dupa aderare, ajungem garantat in situatia de azi a Greciei. Cum o demonstreaza grecii, nu are rost sa adopti euro, decat daca ai o economie competitiva pt asta.

Raspunde

Pacat de tine !

Trimis de Zorro la 31 Ianuarie 2010 08:24:23

Pacat de tine Ionut, erai candva un foarte corect analist economic, dar acum cand te-ai implicat politic, nu mai poti vedea barna din proprii ochi, de paiul din ochii altora...
Pai Romania are o vasta experienta in raportarile mincinoase, suntem mult mai rau decat grecii, ei au cu ce sa spere la iesire din criza, pe cand noi, suntem fara de iesire, din cauza incompetentei conducatorilor!
Cum poti sa fii atat de dual, Tu cel care ai militat pentru impozitul de 16% (reducere)cu rezultate evident pozitive pentru toata tara, sa fii de acord cu acest GENOCID aplicat intai asupra firmelor mici dar singurele contribuabile cinstite, care va continua stii foarte bine cu tot ce (inca) mai misca in tara asta ! RUSINE, RUSINE, RUSINE Ionut Popescu - fost analist economic !

Raspunde

Bolovanul

Trimis de Aurelia la 29 Ianuarie 2010 15:39:10

Daca aveai si tu o afacere macar u o taraba proprie sa-ti cistigi singur existenta te-ntelegem ,dar ai facut bani din ... stii tu ajungind acolo cu trimbita din venitul altuia e usor nu .Si nu mai raporta la grecii ca noi nu am fost niciodata ca ei las-oooo baqlta vezi de ograda ta baiete scrie altceva maqi eficient pt romani daqca te duce capul.

Raspunde

ip

Trimis de eugen la 28 Ianuarie 2010 17:27:14

esti un pork

Raspunde

ULTRALIBERALISM DE EXTRAMA DREAPTA

Trimis de grecoteiu'cu nas subtire la 27 Ianuarie 2010 23:21:22

articol scris de un pupincurist: CE BINE MERGE ROMANIA...CE NAPSA E IN GRECIA...
Dl Popescu oi fi mama ta cel mai mare si cel mai tare la cel mai IMPOTENT FOND NELISTAT DIN LUME...dar lasa-ma sa-ti atrag atentia ca greci au un NIVEL DE TRAI DE 10 0RI mai bun ca al romanilor, grecu' nu moare de foame, speranta de viata in grecia e deasupra romaniei, infrastructura ca a greciei nu o sa vada Romanika nici peste un secol, iar economiile grecilor nu le au nici francezi si nici nemti...
Asa ca MATE FRIPTE ca in ROMANIA nu o sa vezi in toata EUROPA asta...
Lasa-o mai usor cu grecia ...scrie despre NEPAL, Bangladesh...etc

Raspunde

• sa nu ne ofticam

Trimis de roro la 29 Ianuarie 2010 00:58:58

eu inteleg ca fatza de romanica e mai bine in grecia in momentu de fata insa ca si americanii, traiesc pe datorii - daca romanica se imprumuta masiv sa vezi ce bine o sa o duca pt un timp, insa e nasol de urmasi. Asa ca sa nu e de mirare ca ar avea oarece nivel de trai grecii (chiar daca e mai jos decit cele mai multe tari din UE), ca de tocat banu produs de altii oricine stie - sper sa nu se intimple si in Ro acest scenariu.

FRIPTURIST

Trimis de ardelean la 27 Ianuarie 2010 19:04:08

De cind l-m vazut prima data la TV.pe acest fripturist mi-am dat seama ca vrea numai binele lui personal sau celor din jurul lui .Ca mARE ec. eu cunosc cel putin 10 care ni sa le lege siteturile nu merita

Raspunde

• ?

Trimis de george la 27 Ianuarie 2010 19:52:27

aveam o parere mai buna despre el

Istoria demonstreaza ce sintem , unde am ajuns si

Trimis de Cristi la 27 Ianuarie 2010 18:18:22

Din pacate regula este simpla :
- alegeri si circ dupa care TOTI guvernantii, demnitarii , parlamentarii incep sa-si traga averi !
- prostii de alegatori se mai aleg dupa fiecare 4 sau 5 ani cu alte datorii si amaraciuni.

Parca e un blestem, GUVERNANTII sa fie dusmanii propriei natii, sa scorneasca doar taxe taxe si iar taxe. Unul singur sa vina cu un proiect de lege macar sa ajute IMM -urile !
Bravo baieti , furati cit a mai ramas !

Aratati-mi unul singur din toate mangafalele si fonfaitii din parlament sau guvern care si-a facut averea din afaceri transparente.
Rusine baieti dar pe mine nu ma mai duceti !

Raspunde

• oare?

Trimis de george la 27 Ianuarie 2010 19:54:56

au destui pe care sa-i duca de nas, nu crezi?

Grecia

Trimis de Florin la 27 Ianuarie 2010 16:38:31

Imi pare rau pentru situatia lor, dar nici a noastra nu este una fericita. Sa nu uitam ca am avut cea una dintre cele mai mari scaderi economice din U.E., daca exceptam tarile baltice.

Raspunde

SOMN USOR

Trimis de ION la 27 Ianuarie 2010 15:00:12

Mai baiete esti penibil si pe deasupra mai te si platim pentru asta. Emigraza, ca noi cei multi si prosti nu te mai suportam. Tara asta are un numar foarte mare de oameni capabili pe care voi i-ati adus la sapa de lemn sau i-ati facut someri. Rusine celor de teapa ta care "sugeti singele poporului".

Raspunde

• Du-te si te culca!

Trimis de Andrei la 27 Ianuarie 2010 19:01:07

Asa, si?

Nebunie totala !!!!

Trimis de baba la 27 Ianuarie 2010 14:31:20

Oameni buni chiar aveti probleme. Ce aveti cu dl. Ionut Popescu ? comentati articolul sau criticati autorul? Nu este obligatoriu sa citesti articolul, nu-ti place treci la altceva . Chiar trebuie sa avem limbaj de mahala oricand si oriunde, totusi ziarul Capital este pentru oameni cu putin creier , cine nu il foloseste se poate orienta Can Can , Libertatea haideti sa pastram o anumita conduita.
De la instalarea in functie dl. Popescu a fost criticat cat toate conducerile care s-au perindat la Fondul Proprietatea de la infiintarea fondului cu toate ca pana acum este singura persoana autorizata si profesionista si care va reusi sa listeze fondul . Daca un nebun arunca o piatra o mie se duc dupa ea. Asa si cu acel salariu.Toata lumea comenteaza salariul , intrati pe declaratia de avere a d-nei Lulache si vedeti din ce era compus salariul. Oare de ce nu zice nimeni nimic de salariul fostului presedinte a CS ? sau a Comisiei de alegere a administratorului de fond? ( acestia sunt de la PSD) . Haideti sa nu mai azvarlim cu pietre aiurea si sa ne protejam nervii.

Raspunde

dle popescu

Trimis de has has la 27 Ianuarie 2010 12:31:36

Dupa ce ati parasit partidul liberal -singurul loc unde puteati avea o opinie pertinenta fara a face pantofii cuiva -nu faceti altceva decat sa bateti campii dupa care va luati locul la pupat condurii din cotroceni .Pacat ! Asa se intampla cand unii vor mai mult decat au .

Raspunde

Articol interesant, dar...

Trimis de Alex la 27 Ianuarie 2010 05:09:08

.. daca nu aflam ce zic coledzii Andreeeei Ghiioorgheee si Danutz SRL, nu avem analiza completa. Drum bun, Romania...

Raspunde

obiectivitate de 20.000 euro(pe luna)

Trimis de sorin la 26 Ianuarie 2010 23:28:32

Cu pupincurismul accentuat de sinecura primita la fondul proprietatea e foarte ,foarte greu sa mai aveti vreo farama de credibilitate. Pastrati-va cei 20.000 euro pe luna si renuntati la grafomanie!

Raspunde

...halal editorial!

Trimis de Iobag la 26 Ianuarie 2010 20:33:48

Halal editorial, Ionut! Sau ai dedicat aceste randuri doar turmei pe care o pazesti? Sau celor care te pazesc pe tine?

Observ, cu parere de rau, ca nici macar nu-ti dai seama cat de penibil ai devenit, esti rupt de realitate si incet incepi sa-mi provoci doar stari de greata cand te vad, cand te citesc, cand vorbesc cu tine!

In curand iti voi spune toate aceste lucruri in fata si crede-ma, cred ca te voi si scuipa intre ochi.

Un prieten

Raspunde

• Postacii sunt acuma iobagi?

Trimis de Alphonse la 26 Ianuarie 2010 21:56:39

Mai stergeti-va de spume la gurita!

• "scuipat intre ochi"

Trimis de alex la 27 Ianuarie 2010 05:05:34

Nivelul conversatiilor economice din Romania, care par un dialog intre Simona Senzual si Corduneanu, Guta si intelectualul dintre scaune Mircea Badea.. ma umplu de uimire si incantare. Minunate argumente, slefuit rationament, subtile analize... lipsesc mucii si sangele, dar mai e timp de postari, nu? Drum bun, Romania...

sunteti penibili

Trimis de alexandru la 26 Ianuarie 2010 18:59:01

domnule Ionuţ Popescu. nu vreau sa va jignesc sa va spun ca sunteti de-a dreptul penibil si jenant. romania cum este domnul Ionuţ Popescu? ai votat cu basescu? ce ziar de doi bani. ce mizerie. ce jurnalisti. ar trebui sa muriti de foame. nu v-as da o mie de lei. la canal cu voi. de aia e tara cum e ca nu aduce-ti nimic. niste fomisti, nici macar amatori. mi-e sila de voi. am nimerit din greseala pe mizeria asta de tabloid de doi bani si nimic mai mult. inca odata domnule Ionuţ Popescu, ati aratat ca sunteti penibil, roman

Raspunde

• A1H1

Trimis de Penicilina la 26 Ianuarie 2010 21:58:43

Concret? Nimic? Pai cum va plateste, la numar de postari? Calitate, continut? E o paine de mancat!

• Bu-a-ha-haaaaaa !

Trimis de Alexandru Graur la 26 Ianuarie 2010 23:58:37

"Penibil si jenant" !!! Ce pleasna! Te repeti fratioare. Ti se cunoaste deja stilul (lexic redus, deh!), chiar daca postezi sub mai multe nume. Oricum, e interesant ca va ambitionati sa injurati autorul fara sa combateti articolul. Scrie-ti, baeti, numa scriet-i!

• Penibil esti tu tampitule

Trimis de George la 27 Ianuarie 2010 01:15:55

Daca nu-ti plac comentariile lui Ionut Popescu de ce le citesti? Du-te ...n psdeii tai si lasa-ne in pace.

• cam asa aratau postarile

Trimis de r2 la 27 Ianuarie 2010 06:20:02

intr-un articol din catavencu acum ceva timp, numai ca baietii l-au "demascat" repede pe ala care posta sub multe nume. tot o incercare de falsificare a dezbaterii publice este si asta, cum au incercat si televiziunile in campanie. pe ansamblu, daca fac si ceva trafic pe capital.ro nu e tocmai rau. castiga si ziarul ceva bani din reclame :)

Si Romania ce este?!

Trimis de Rafael la 26 Ianuarie 2010 16:13:25

La fel, si acordul cu FMI presupune conditii matematice de indeplinit. La noi sunt de neindeplinit din cauza incompetentei echipei de management financiar a tarii. La fel cum nu o sa fim in stare sa ne indeplinim acordul cu FMI la fel nu o sa fim eligibili nici in zona Euro. Daca nu ma insel cam in 2014 se vehicula de acum cativa ani ca ar trebui sa intram dar in opinia mea perioada realista este cel putin 4 ani in plus. Datoria externa a Romaniei o sa creasca, vezi urmatoarele transe cu FMI si imprumuturile de la bancile comerciale, inclusiv costurile de rambursare: dobanzi, comisioane. Teoretic noi ar trebui (Baescu era sigur) sa rambursam banii de la FMI in 5 ani, dar noi nici acuma nu reusim sa platim pensiile. Eu sunt sigur ca pe langa alte imprumuturi de la banci comerciale, imprumutul cu FMI va fi extins pe finalul anului daca nu anul viitor. Incapacitatea actualei administratii de a vedea lucrurile pe termen lung, punerea de bete in roate mediului de afaceri, neeficientizarea aparatului de stat (concedieri si reducerea numarului de acte si filtre), supraimpozitarea, orientarea banilor spre consum si nu spre investitii va duce Romania catre o zona a imprumutului constant, a scaderii nivelului de trai si a accentuarii crizei economice. In general, ca in toate acordurile la care am aderat, nu am negociat niciodata de pe o pozitie de forta, ca nu suntem, si am fost priviti doar ca o piata de consum, aducatoare de venituri pentru firmele externe din vestul Europei. Nu avem produse cu valoare adaugata consistenta si nu stim sa fructificam oportunitatile locale, geografice sau de know-how. Asa ca as prefera sa avem situatia negativa a Greciei sau chiar si a Ungariei, dar sa avem in schimb: drumuri, spitale, infrastructura de toate felurile etc. In schimb la noi sosele arata ca prin Afganistat, masinile se fac praf dupa 2 ani, indicatoarele turistice, ori nu sunt ori sunt ruginite complet. Domnul Popescu ne propune o solutie de pe vremea comunismului: datorii zero, dar camara goala si muritori de foame la toate colturile. Cred ca orice roman ar vrea sa aiba conditiile din Grecia sau Japonia si l-ar durea in cot de datorii. In schimb, la noi o sa fie din plin datorii si tara facuta praf. E o chestie de timp!

Raspunde

• rafael

Trimis de rsss la 26 Ianuarie 2010 19:17:02

Nume predestinat ,bati campii ARTISTIC. -..opinia mea - ...nu reusim sa platim pensiile.... UNDEAI VAZUT AST IN ROMANIA MICINOSULE.??? - ....ca as prefera...Nu intereseaza pe nimeni "SCHIZOFRENIILE TALE" De ce nu te duci tu in GRECI,UNGARIA,JAPONIA sa tresti linistit acolo. Atentie!!!! la ei se cere munca nu "lătrat" cum faci aici

• @ rafael

Trimis de cititor la 27 Ianuarie 2010 00:53:50

scurta analiza de mai sus o consider corecta, poate putin prea optimista, dar, e bine sa fi putin optimist. Sunt total de acord cu ce spui. Problema este ca in Ro dai la tot pasul de retardati mintali si agramati de genul "rsss" cu care nu ai cum sa lucrezi si pe care nu ai cum sa-i civilizezi. Poate ca singura omisiune din textul tau ar fi trebuit sa se refere la balastul de retardati de care scriam mai sus. Are cineva curajul sa estimeze un procentaj al populatiei hadicapate mintal din tara pe care trebuie sa o caram in spinare? Pentru ca eu personal nu il am...

• pt. cititor

Trimis de ion de la tara la 27 Ianuarie 2010 10:43:32

As estima, asa, la o prima privire, 60% din votantii lui Base, 80% din cei ai lui Geoana, 90% din cei care nu au votat dar traiesc la sate si 70% din cei care nu au votat dar traiesc la oras. Deci ar fi cam 70% din populatia Romaniei, cretini fara viitor, masa de manevra pentru mafiotii de la putere si ciracii lor. Singurii care mai gandesc sunt majoritatea celor din diaspora, dar, din fericire pentru ei si din pacate pentru noi, si-au cam bagat picioarele, iar alti 10% care mai pot schimba ceva in tara sunt tinuti cu grija zilei de maine, pe salarii mici sau cu probleme la firme. Romania nu mai are nici o sansa, ,,structurili" sunt mult prea bine organizate. Jaful va continua pana la sclavia completa.

parerea mea

Trimis de laurentiucat la 26 Ianuarie 2010 15:26:55

nu se spune despre sistemul politic si economic corupt din grecia similar celui romanesc.de sistemul clientelar si de evaziunea fiscala majora care se practica in cele doua tari.despre licitatiile trucate si despre preturile umflate ale achizitiilor de stat,comune romaniei si greciei si depre economia subterana masiva .ni se spune de marea datorie publica a greciei si de mica datorie a romaniei.nu se spune despre diferentele de infrastructura si capitaluri existente in cele doua tari. referitor la aderare..sa multumim celor care au hotarat intrarea cu orice pret,ca nu mai pupam noi intrare in ue.adoptarea euro e o alta problema.pe langa masurile de politica monetara consider ca trebuie urgent luate masuri eficiente in cresterea productivitatii muncii,a educatiei fortei de munca si a dezvoltarii infrastructurii rutiere si feroviare(macar 2-3 artere importante).acum economia noastra este puternic euroizata si daca tinem mortis putem lega leul de euro si sa avem practic toate tranzactiile in euro.numai ca am fi lipsiti de flexibilitate.problema e daca ne garanteaza noua cineva ca aceasta flexibilitate va fi folosita in bine sau in rau..nu pot sa inchei, fara sa amintesc nesimtirea d-lui popescu, care exercita cu succes operatiunea "pupat funduri contra euro",multi euro...

Raspunde

tzeapa euro

Trimis de dvs38 la 26 Ianuarie 2010 14:23:20

aderarea la euro este un vis din copilarie al dlui
isarescu,altfel un profesionist desavarsit(poate singu
rul pe care il avem).daca am fost trasi de urechi sa
intram in ue nu inseamna sa ne 'scufundam' prea
repade in zona euro.cand pierzi controlul asupra monedei nationale nu mai poti controla 'puterea' ei
si nu mai poti interveni in sustinerea exporturilor care
te pot scoate din 'praf'.intrebati,de curiozitate,omul
de rand din zona euro sa vedeti ce 'tzeapa' a luat
cu euro.intrebati-i pe italieni de ce-si vora lira innapoi si pe englezi de ce nu se 'baga'?

Raspunde

• Euro

Trimis de Wartke la 28 Ianuarie 2010 21:13:02

Referitor la moneda Euro,are sä fie prin anii 2020 si in Rom.,dar inflatia ar sä fie de pe ozi la alta de cel putin de 100%,cum au fost si in alte täri care au aderat,asa cä dacä doriti moneda Euro,o sä aveti,dar dupä acea o sä vinä surprizele nepläcute!!!!!!!!!!!!!!!

preziceri, previziuni

Trimis de laurentiu69 la 26 Ianuarie 2010 12:29:18

Dle Popescu, articolul este scris catre cititori...sau catre gasca PDL-ista pe care o pastoriti. La cum se guverneaza tara viteza de "ajungere" a performantelor Greciei a crescut. Datoria publica a Romaniei este 30% din PIB dar nu ati spus ca EA S-A DUBLAT IN 2009!
Nu am vazut nici un articol despre experienta Ungariei (care nu mai are nevoie de transele FMI) din momentul in care si-a schimbat premierul. Sau sunteti prea ocupat la Fondul Proprietatea ( 10000 euro/luna functie politica )?

Raspunde

• 69 e meseria ta?

Trimis de Maciste la 26 Ianuarie 2010 12:53:13

...ca de comentat vad ca o faci pe langa subiect. Tot plicitisiti lumea cu aburelile politice...

Corect, corect, corect.

Trimis de Balogh Zoltan la 26 Ianuarie 2010 12:21:05

Corect, adoptarea Euro presupune o disciplina financiara greu, daca nu imposibil de realizat in tara noastra.
As mai adauga ceva. In ziua in care Romania va adopta Euro, voi pune in rama o bancnota de 1 leu si voi tine doliu. Va fi ziua in care vom ingropa suveranitatea monetara a Romaniei. Lumea ar trebui sa inteleaga ca renuntarea la suveranitatea monetara echivaleaza cu renuntarea la instrumente foarte puternice si utile de reglare, ajustare a economiei... Atata timp cat pdl-eii, psd-eii si in general, clasa politica, nu renunta la populismul ieftin, la jaful generalizat din sectorul public, adoptarea Euro ar fi o grava eroare. Disciplina financiara si administrarea responsabila a banului public trebuie sa fie sursa stabilitatii financiare pe care toti ne-o dorim, nu adoptarea unei monede pe care nu o putem controla sau influenta. Nu in ultimul rand, as vrea sa vad o decizie strategica asumata de clasa politica si de BNR, prin care sa se amane pe termen nedefinit adoptarea Euro, pana in momentul in care competitivitatea interna si externa a Romaniei, verificata prin cel putin 10 ani de stabilitate financiara si deficite mici, sa justifice o asemenea masura. Sa fim competitivi, sa fim disciplinati si apoi mai vedem noi cu Euro ce si cum... Pana atunci, avem nevoie de LEU pentru a exploata privilegiul suveranitatii monetare.

Raspunde

• ti aduci aminte

Trimis de curios la 26 Ianuarie 2010 14:25:25

cum a facut Soros bani? prin atacul asupra lirei sterline. Nu se poate face atac contra euro. Era cat pe aci sa avem un atac masiv pe leu, dar BNR avea rezerve prea mari pentru speculatori.

• Multa mitologie...

Trimis de Balogh Zoltan la 26 Ianuarie 2010 15:28:30

E mai mult legenda decat adevar... Este adevarat ca se zicea ca Soros a "spart " Banca Angliei, dar, ceeea ce s-a intamplat atunci cu fluctuatiile lirei sterline a avut multe, foarte multe ingrediente independente de Soros si fondul speculativ pe care-l administreaza... Dealtfel, Londra a ramas o capitala financiara a lumii si sistemul financiar bancar britanic a inflorit in continuare... Ar fi multe de spus despre speculatori... voi spune doar atat: speculatorii au rol, in general, pozitiv asupra pietelor, indiferent ca vorbim de piete monetare, de actiuni, de marfuri (comodities) sau imobiliare. Nu am spatiu sa explic, dar speculatorii fac pietele lichide, le dinamizeaza, fac posibile achizitia, respectiv vanzarea rapida a activelor... au o contributie majora la stabilirea nivelelor de echilibru intre cerere si oferta, etc.

• Cat despre atacul pe leu...

Trimis de Balogh Zoltan la 26 Ianuarie 2010 15:42:41

... nu atat rezerva valutara considerabila a BNR ne-a protejat, cat lipsa lichiditatilor disponibile in Lei. BNR a avut grija sa "dreneze" surplusul de lichiditati in Lei de pe piata, astfel incat nu a existat "stocul" de Lei necesar unui atac speculativ eficient ce sa provoace devalorizarea leului. Pentru a vinde masiv Lei si a cumpara Euro, prima data trebuie sa faci rost de lei din sistemul bancar... Costul protejarii leului, cresterea aberanta a dobanzilor pe tranzactiile interbancare in lei si paralizarea finantarii economiei... nu sunt convins ca a fost cea mai buna cale... Defapt, cei care au instrumentat atacul "masiv" impotriva leului au mizat pe faptul ca BNR va permite sau chiar incuraja o devalorizare rapida dar controlata a leului, pana la un nivel care sa compenseze pe cat posibil deficitele externe mari... asta s-a si intamplat, dar nu fix in perioada campaniei electorale... si ne-a costat oricum, foarte mult... Ar mai fi multe de spus...

Oana

Trimis de titlu irelevant la 26 Ianuarie 2010 12:09:58

Stimate domnule Ionut Popescu, v-as sugera sa schimbati titlul atat de dramatic, eventual cu un tilu de genul "Grecia: bolnava zonei euro". Sunt alte tari in Europa mai bolnave decat Grecia: Letonia, Romania si Ungaria, care de altfel si-au pus in spinare si FMI ca sa evite colapsul. Grecia inca nu a ajuns la FMI ...si se descurca. Emisiunea recenta de obligatiuni a fost un real succes In Grecia, desi la o rata de randament comparabila cu cea a Vietnamului, dar s-a descurcat, in ciuda predictiilor apocaliptice ale multor analisti economici.

Raspunde

grecia

Trimis de alina la 26 Ianuarie 2010 12:04:53

http://byalina.blogspot.com/2010/01/grecia-criza-economica-vs-incompetenta.html

Raspunde

Excelenta analiza!

Trimis de CC la 26 Ianuarie 2010 11:05:17

Perfect adevarat! Grecii sunt primii care au reusit sa traiasca efectiv intr-o Utopie. Traiul acolo aparea frustrant nu doar pentru romani ci si pentru occidentali. Pensii foarte bune, ajutoare sociale extrem de variate si suculente, facilitati... prea frumos ca sa fie adevarat. Din pacate, "visul de aur al omenirii" se termina cu o strasnica mahmureala! Analiza extrem de competenta, lucida si pertinenta. A bon entendeur salut!

Raspunde

suntem pe drumul cel bun spre aceeasi situatie

Trimis de fane la 26 Ianuarie 2010 10:11:00

e posibil ca grecii sa aiba cancer in metastaza. noi avem un cancer in dezvoltare. ca sa fim cinstiti nu eram nicidecum pregatiti sa aderam la UE dupa cum nu vom fi pregatiti nici in urmatorii 10 ani sa aderam la EURO. grecii au facut cea mai mare prostie cind au aderat le euro fara sa aiba in spate o economie competitiva. daca isarescu se ambitioneaza si trece la euro atunci criza de acum va fi joaca de copii fata de ce se va intimpla dupa. pai somajul va ajunge lejer la 25%, iar exporturile (de produse ieftine) se vor prabusi. momentan chinezii rup tot in materie de produse ieftine. toti producatorii din UE gem sub presiunea concurentei din asia. si asta datorita unei monede mult supraevaluata ca euro.

Raspunde

• Domnule Fane

Trimis de Istetu la 26 Ianuarie 2010 11:05:20

Nici dvs. nu ati inteles nimic, pe langa comentariul meu de mai jos , trebuie sa intelegeti ca Romania este condusa de "specialisti" pdl-ei, precum popescu. Daca ati citit articolul anterior ati fi inteles de la autor ca exportul "duduie" inca din noiembria anul trecut , iar cand vom incepe sa exportam si FORD atunci sa vezi ce n-ai vazut. Astea toate se datoreaza inteligentei guvernari pdl. (Grecii nu au astfel de inteligente). Acum ati inteles ?

• Istetule,

Trimis de Balogh Zoltan la 26 Ianuarie 2010 11:49:37

... vezi sa nu cazi in gropi de istet ce esti... daca nu esti in stare sa recunosti sarcasmul lui Fane si al lui Bahaianu, nu inseamna ca esti mai destept decat ei... mie mi-au placut comentariile lor... dincolo de exagerari, au subliniat cateva aspecte reale si foarte serioase... Tu, ce ai evidentiat ?!... in afara de faptul ca ai o problema cu pdl-eii... ?! Acum ai inteles, Istetule ?!!!

• Mai Alexandre

Trimis de Istetu la 26 Ianuarie 2010 12:07:10

Acelasi sarcasm il poti gasi si in pseudocomentariile mele , nu am nimic cu nimeni dar stilul de a privi in curtea vecinului specific lui popescu e ceea ce poate deranja, nu stiu de ce mai scrie la Capital (contracost fireste) cand are bani suficienti la FP. In ceea ce priveste "parcursul" nostru viitor , poate fi mai rau ca al grecilor, iar faptul ca ne mai putem indatora pana la 60 % din PIB , fara rost doar pentru a plati salarii si pensii la bugetari mi se pare o pozitie distructiva pentru tara. In articole anterioare acelasi popescu spunea ce bine merge exportul (eu il parafrazam ca "duduie"), in alte articole lauda masurile guvernului , etc, etc, etc. Tu nu crezi ca astfel de articole nu pot fi altfel comentate decat in bascalie ? Nu crezi ca un profesionist adevarat ar scrie altfel ?

• Pt Istetu

Trimis de Oana la 26 Ianuarie 2010 12:21:02

Iti imparatasesc opinia. E evident ca nu-si are locul comparatia dintre Romania si Grecia din multe puncte de vedere. D-lui Popescu i se pare intr-adevar o gluma faptul ca datoria publica de sub 30% din PIB e un avantaj pentru Romania... adica mai e loc de cheltuit mult si bine pana la 60% din PIB, bineinteles pe apa sambetei, ca sisteme performante de educatie, cercetare, infrastructura, sanatate n-om vedea mult si bine de-acum mult inainte. Cred ca "inteligentele" noastre (a se intelegi policy makers) se supraevalueaza si se imbata cu mituri.

• Da, asa da... :)

Trimis de Balogh Zoltan la 26 Ianuarie 2010 12:39:20

Ionut Popescu nu a sugerat nicaieri ca daca avem doar 30% datorie publica si pentru adoptarea Euro s-a stabilit o referinta de 60%, putem sa ne batem joc si sa impingem indatorarea, fara nici un rost, spre limita superioara... Altfel, cred ca nu exagerez daca spun ca s-ar putea investi lejer 100 de mld de Euro in infrastructura, in urmatorii 10 ani... fara sa se la nici macar 50% din PIB, datorie publica. Altfel, deacord, e dezamagitoare afilierea politica al lui Ionut Popescu, evidenta in multe editoriale... uneori am remarcat si o doza serioasa de ipocrizie din partea lui, uneori a facut chiar propaganda... Ce am citit azi, mi-a placut, azi l-am citit pe vechiul analist Ionut Popescu cu care ma obisnuisem si pe care il apreciam.

Tara lui Aliodor

Trimis de Bahaianu la 26 Ianuarie 2010 08:30:58

Romanii viseaza noaptea ca dimineata moneda nationala sa fie euro. Brusc , toate problemele lor vor disparea : mii de firme vor iesi din faliment , sute de mii de locuri de munca vor apare , bugetarii vor putea juca in continuare solitaire incepind de la 1000 eur/luna , autostrazi care se vor construi singure. Euro ne va vindeca de lene , coruptie sau incompetenta. Aleluia.

Raspunde

• Domnule Bahaianu

Trimis de Istetu la 26 Ianuarie 2010 09:50:29

Nu ati inteles nimic , EI sunt prosti incompetenti si greci pe deasupra. Noi suntem romani si avem specialisti ca popescu si alti pdl-ei care prin "competenta" lor se mai pot imprumuta fara rost , ca in ultimul an , cu inca 30 % din PIB fara sa ne certe UE. Acum ati inteles ?

• Pt istetu'

Trimis de nICU la 26 Ianuarie 2010 14:35:41

Am impresia ca ti-ai ales acest pseudonim deoarece doresti sa fii o persoana isteata.... din pacate nu reusesti, insa nimeni nu te poate impiedica sa incerci... asta inseamna libertate.... cred ca exista si o explicatie psihologica pt nick-ul tau... cred ca la nivelul subconstientului realizezi ca nu esti asa de istet si din aceasta cauza incerci sa compensezi... nimeni nu te poate impiedica sa incerci , asta inseamna libertate... revenind punctual la articolul de mai sus nu vad nimic despre pdl sau despre premierul Poc.. deci atacul la persoana dovedeste ca inca nu ai ajuns ceea ce pseudonimul tau incearca sa induca... exemple ar mai fi, dar daca nu il intelegi pe acesta o explicatie logica nu ar avea sens deoarece, nu-i asa, totusi nu esti chiar asa de inteligent pe cat doresti

urmareste-ne-pe-twitter.jpg

abonare-capital.jpg

Editoriale
Despre muncă şi principii
De câteva săptămâni, toată lumea discută de Ordonanţa nr. 58, de Norme, de ...
Cutia neagră şi adoptarea euro
Într-un exerciţiu de imaginaţie, dacă am avea euro azi în buzunare, guvernanţii ...
România satelor lui Potemkin
Când vom înţelege oare că o treabă făcută ca la carte îţi poate aduce ...
De ce nu mai au băncile credit?
Niciodată n-am putut să înţeleg de ce sunt atât de mari dobânzile pe care ...
ziare