Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Editoriale

Incompetența autorităților, principalul poluator

Autor: | | 3 Comentarii

Așa cum Capital anunța încă din luna septembrie, Guvernul pregătește o nouă modalitate a a taxa poluarea provenită de la mașini. Dezvăluită progresiv și temător, pic cu pic, intenția oficialilor de a combate emisiile poluante printr-o strategie complexă pare să se concretizeze chiar înainte de finalul acestui an printr-o măsură la fel de puțin populară ca și toate taxele sau timbrele de mediu de până acum.

Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, a anunţat ieri că va aplica o „metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei şi care poluează, care au o normă inferioară de poluare Euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le au. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plăteşte un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei maşini şi emisiile de CO2 pe care le produce fiecare maşină”. E ceva diferit faţă de sistemele de taxare anterioare care au fost considerate chiar şi de oficialii aflaţi acum la Guvernare, înaintea alegerilor, un bir fără logică?. Unde mai pui că ministrul susţine că „nu va fi o taxă sau un impozit”. Cu siguranţă, nume care să înclocuiască termenul „taxă” pot fi găsite fără mari bătăi de cap, însă logica pare aceeaşi.

În ciuda faptului că este un oficial al Ministerului Mediului şi că vorbeşte despre poluare, ministrul Gavrilescu omite - pe lângă faptul că tot administraţia PSD a eliminat taxa anterioară - un detaliu important: poluarea nu scade printr-o taxă, ci prin reducerea consumului de carburant care este direct proporţional cu emisiile. Incapacitatea autotităţilor de a moderniza infrastructura generează o poluare mult mai mare decât cea a maşinilor, taxate sau nu. Un exemplu simplu de înţeles pentru orice cetăţean, nu mai vorbim de un ministru, este cel al traficului bucureştean pe care o altă oficialitate de prim-rang – primarul Gabriela Firea – se grăbeşte să îl „combată” prin taxarea accesului în zonele centrale. Ieri, dimineaţă, cei 12 km care despart două capete ale Capitalei puteau fi parcurşi în cel puţin două ore cu o viteză medie atât de redusă încât până şi computerul de bord al maşinilor părea să refuze să o afişeze. Pentru o distanţă care, în mod normal, putea fi acoperită în maximum 35 de minute, consumul unei maşini s-a triplat. Chiar şi un vehicul hibrid a consumat în aceste condiţii mai mult decât un model cu motor Euro 3. Iar emisiile poluante  au fost pe măsură. Și atunci, de unde vine mai degrabă poluarea atât de blamată de autorităţi? Exact, stimate doamne din administraţie, din eşecul dumneavoastră, ca reprezentante ale autorităţilor statului, de a pune la dispoziţia cetăţenilor o infrastructură performantă. Maşinile vechi, cărora le-aţi permis să intre în ţară prin eliminarea taxei anterioare, vor rămâne ani buni pe şoselele noastre. Cu sau fără o nouă taxă!

Cu sau fără taxă pe poluare – sau orice nume pompos îi va găsi doamna Gavrilescu – în lipsa unor proiecte de infrastructură finalizate, maşinile vor polua tot mai mult. Glumind, în România, până şi o maşină electrică blocată cu orele pe şosele ar putea ajunge să polueze mai mult decât un hârb de 15 ani din cauza incompetenţei autorităţilor române de a fluidiza traficul din oraşe sau de pe drumurile naţionale. 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

Editoriale

16 aprilie 2018

Taxe în loc de piețe și eficiență

Editoriale

16 aprilie 2018

Un guvern risipitor

Editoriale

10 aprilie 2018

Cum îți fură PSD din pensie

Editoriale

06 aprilie 2018

Să ne iubim conducătorii!

Editoriale

02 aprilie 2018

Bond. Municipal Bond

Editoriale

02 aprilie 2018

Prostia își face de cap în România

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.